Bykatt Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Pistasje- og snickersis - ParadIS Canon EOS M med EF-M 22mm - f/4.5, 1/250s, ISO 100. Oslos beste iskrem. Har også forsøkt å formidle litt sommerstemning fra Aker brygge. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Morsom farge på den isen....... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Takk, skal prøves ut. Pulled pork? Jepp, og jeg fikk mye ekstra nam nam som pålegg til nistemat for et par tre dager Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Den så nesten farlig ut den isen der, ja, lurer på hva de har brukt for å få til den fargen. A propos den turkise flekken på hamburgeren: det var sikkert bare litt plast, Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Bread and ice - The cornerstone of the Norwegian kitchen (fritt etter Pulp Fiction ) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Oslos beste iskrem. Har også forsøkt å formidle litt sommerstemning fra Aker brygge. ParadIS? Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Morsom farge på den isen....... Det er pistasjen du tenkte på, ja? Den har jo litt rar farge, men det kan også være min etterbehandling... Takk, skal prøves ut. Pulled pork? Jepp, og jeg fikk mye ekstra nam nam som pålegg til nistemat for et par tre dager Send gjerne link til oppskriften du brukte. Den så nesten farlig ut den isen der, ja, lurer på hva de har brukt for å få til den fargen. A propos den turkise flekken på hamburgeren: det var sikkert bare litt plast, Mulig det var jeg som dro litt hardt i spakene, ellers er jo pistasje-is ganske knæsj i fargen. Lurer på hva den plasten gjorde i middagen min. Det er i hvert fall historie nå! Bread and ice - The cornerstone of the Norwegian kitchen (fritt etter Pulp Fiction ) Man kommer langt med den blandingen der! Oslos beste iskrem. Har også forsøkt å formidle litt sommerstemning fra Aker brygge. ParadIS? Jepp, står i overskriften også! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Hvit sjokolade - photobombed Canon EOS M med EF-M 22mm - f/5, 1/30s, ISO 125. Som nevnt, ganske lei av matfotograferingen nå, så da dagens fotograferingen av en hvit sjokolade ble utsatt for "photobombing", ble det hele mye mer interessant. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Jepp, står i overskriften også! Der ser du hvor mye jeg følger med Er det samme ParadIS som vi får i København? I såfall er det meget meget god is. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Jepp, står i overskriften også! Der ser du hvor mye jeg følger med Er det samme ParadIS som vi får i København? I såfall er det meget meget god is. Hehe - helt i orden. Jeg googlet ParadIS Danmark og sammenliknet med de norske nettsidene, og det ser ikke ut til å være det samme. Jeg tror deg så gjerne på at den danske ParadIS-en også er god! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Hmmm....blir de litt bortskjemte disse kattene dine, tro - mye myk pels i det bildet. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Morsomt sjokoladebilde. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Festlig sjokoladepus, men jeg håper de ikke får for rause porsjoner, katter (og hunder) tåler teobromin dårlig og kan lett forgiftes, det skal ikke så mye til. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Om man kan stole på kilden jeg linker til her.. hvit sjokolade inneholder ikke teobrominhttps://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Giftinformasjon/Sider/Sjokolade-kan-gi-forgiftning-hos-hund.aspx Bare sånn at ikke bykatt får panikk nå.. Endret 27. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Du har rett, de inneholder litt, men mikroskopiske mengder i forhold til 'ordenlig' sjokolade Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Takk, skal prøves ut. Pulled pork? Jepp, og jeg fikk mye ekstra nam nam som pålegg til nistemat for et par tre dager Send gjerne link til oppskriften du brukte. Brukte egentlig ingen oppskrift, la kjøttet "lime/pepper krydret" i en Römertopf leirgryte og lot den stå i ovnen i ca. 7 timer på 87.5 grader, grillet den etterpå for og få litt stekt skorpe. Ble litt tørr så skal forske litt mer på dette Endret 27. april 2014 av Nautica Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Hmmm....blir de litt bortskjemte disse kattene dine, tro - mye myk pels i det bildet. Litt bortskjemt skal en katt være! Morsomt sjokoladebilde. Takk! Festlig sjokoladepus, men jeg håper de ikke får for rause porsjoner, katter (og hunder) tåler teobromin dårlig og kan lett forgiftes, det skal ikke så mye til. Hun spiste ikke av den i det hele tatt. To sniff, og hun mistet interessen. Om man kan stole på kilden jeg linker til her.. hvit sjokolade inneholder ikke teobrominhttps://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Giftinformasjon/Sider/Sjokolade-kan-gi-forgiftning-hos-hund.aspx Bare sånn at ikke bykatt får panikk nå.. Pus snudde seg skuffet etter et par sniff, og spiste ikke av sjokoladen i det hele tatt. Heldigvis, får man si da. Du har rett, de inneholder litt, men mikroskopiske mengder i forhold til 'ordenlig' sjokolade Greit å vite. Brukte egentlig ingen oppskrift, la kjøttet "lime/pepper krydret" i en Römertopf leirgryte og lot den stå i ovnen i ca. 7 timer på 87.5 grader, grillet den etterpå for og få litt stekt skorpe. Ble litt tørr så skal forske litt mer på dette Takk, hold meg gjerne oppdatert om videre forskning på området... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Laks, kyllinglever og hjort-våtmat fra Taste of the Wld, frittgående kylling og kalkun, villfisk og redelagt egg tørrmat fra Orijen, drysset med ranch elg, frittgående vaktel og ørret-godbit fra Orijen - kveldsmat til katt Canon EOS M med EF-M 22mm - f/2, 1/40s, ISO 250. Jeg lurer på om kanskje RandiA har rett i at kattene mine er litt bortskjemte... 2 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Etter å ha lest beskrivelsen, så jeg kanskje for meg noe gourmetaktig, og ikke kattemat, men at kattene dine lever bra, er det ingen tvil om. Og så fornuftig pusen din er som vender ryggen til sjokolade. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Katter kan ikke smaksreseptorer som kjenner igjen søtsmak, så sukker er uinteressant for dem. Og gi dyr og spesielt katter kakao/sjokolade kan være direkte livsfarlig siden de ikke tåler stoffene teobromin og koffein, Inntak av sjokolade kan blant annet forårsake takykardi, hallusinasjoner, alvorlig diaré, epileptiske anfall, hjerteinfarkt, innvendige blødninger eller død. I følge Wiki 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå