Gå til innhold

Aprilfest 2014 - Bykatt - Mat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsom farge på den isen.......

Det er pistasjen du tenkte på, ja? Den har jo litt rar farge, men det kan også være min etterbehandling... :D

Takk, skal prøves ut. Pulled pork? :)

Jepp, og jeg fikk mye ekstra nam nam som pålegg til nistemat for et par tre dager :)

Send gjerne link til oppskriften du brukte. :)

Den så nesten farlig ut den isen der, ja, lurer på hva de har brukt for å få til den fargen.

A propos den turkise flekken på hamburgeren: det var sikkert bare litt plast,

Mulig det var jeg som dro litt hardt i spakene, ellers er jo pistasje-is ganske knæsj i fargen. Lurer på hva den plasten gjorde i middagen min. Det er i hvert fall historie nå! :)

Bread and ice - The cornerstone of the Norwegian kitchen (fritt etter Pulp Fiction ;) )

Man kommer langt med den blandingen der! ;)

Oslos beste iskrem. Har også forsøkt å formidle litt sommerstemning fra Aker brygge. :)

ParadIS?

Jepp, står i overskriften også! :)

Lenke til kommentar

Hvit sjokolade - photobombed

IMG_0918-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - f/5, 1/30s, ISO 125.

Som nevnt, ganske lei av matfotograferingen nå, så da dagens fotograferingen av en hvit sjokolade ble utsatt for "photobombing", ble det hele mye mer interessant. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, står i overskriften også! :)

Der ser du hvor mye jeg følger med ;)

Er det samme ParadIS som vi får i København? I såfall er det meget meget god is.

Hehe - helt i orden. :) Jeg googlet ParadIS Danmark og sammenliknet med de norske nettsidene, og det ser ikke ut til å være det samme. Jeg tror deg så gjerne på at den danske ParadIS-en også er god!

Lenke til kommentar

Takk, skal prøves ut. Pulled pork? :)

Jepp, og jeg fikk mye ekstra nam nam som pålegg til nistemat for et par tre dager :)

Send gjerne link til oppskriften du brukte. :)

Brukte egentlig ingen oppskrift, la kjøttet "lime/pepper krydret" i en Römertopf leirgryte og lot den stå i ovnen i ca. 7 timer på 87.5 grader, grillet den etterpå for og få litt stekt skorpe. Ble litt tørr så skal forske litt mer på dette :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hmmm....blir de litt bortskjemte disse kattene dine, tro - mye myk pels i det bildet.

Litt bortskjemt skal en katt være!

Morsomt sjokoladebilde. :)

Takk!

Festlig sjokoladepus, men jeg håper de ikke får for rause porsjoner, katter (og hunder) tåler teobromin dårlig og kan lett forgiftes, det skal ikke så mye til.

Hun spiste ikke av den i det hele tatt. To sniff, og hun mistet interessen.

Om man kan stole på kilden jeg linker til her..

Bare sånn at ikke bykatt får panikk nå..

Pus snudde seg skuffet etter et par sniff, og spiste ikke av sjokoladen i det hele tatt. Heldigvis, får man si da.

Du har rett, de inneholder litt, men mikroskopiske mengder i forhold til 'ordenlig' sjokolade

Greit å vite.

Brukte egentlig ingen oppskrift, la kjøttet "lime/pepper krydret" i en Römertopf leirgryte og lot den stå i ovnen i ca. 7 timer på 87.5 grader, grillet den etterpå for og få litt stekt skorpe. Ble litt tørr så skal forske litt mer på dette :)

Takk, hold meg gjerne oppdatert om videre forskning på området...

Lenke til kommentar

Laks, kyllinglever og hjort-våtmat fra Taste of the Wld, frittgående kylling og kalkun, villfisk og redelagt egg tørrmat fra Orijen, drysset med ranch elg, frittgående vaktel og ørret-godbit fra Orijen - kveldsmat til katt

IMG_0921-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - f/2, 1/40s, ISO 250.

Jeg lurer på om kanskje RandiA har rett i at kattene mine er litt bortskjemte... ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Katter kan ikke smaksreseptorer som kjenner igjen søtsmak, så sukker er uinteressant for dem.

Og gi dyr og spesielt katter kakao/sjokolade kan være direkte livsfarlig siden de ikke tåler stoffene teobromin og koffein, Inntak av sjokolade kan blant annet forårsake takykardi, hallusinasjoner, alvorlig diaré, epileptiske anfall, hjerteinfarkt, innvendige blødninger eller død. I følge Wiki

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...