Gå til innhold

Aprilfest 2014 - Bykatt - Mat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hamburger - Pikene på hjørnet

IMG_0895-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - f/2, 1/40s, ISO 100.

Jeg tror jeg gir opp forsøket på en kreativ tilnærming. Det er andre gang jeg har bilde av en burger under denne aprilfesten også. Men denne ser ulik ut den forrige som ble avbildet.

PS! Jeg er ikke så ofte på cafè som jeg har vært nå i april altså...

Lenke til kommentar

Potetbåtene så delikate ut..... (Har du nytt Canon kamera, Bykatt - speilløst systemkamera?)

Slett ikke verst. Tror jeg ikke stiller så høye krav, synes stort sett mat er godt! :)

Jeg har kjøpt et nytt speilløst Canon-kamera, ja. Fant et godt tilbud, og har funnet et bra kompromiss mellom muligheter, størrelse og bildekvalitet som passer meg bra utfra hva som finnes på markedet nå.

Fortsatt fristende, ser ikke ut som lavkarbo eller lavkalori den der heller (sverger ikke til disse, jeg heller). Lurer på hvordan det hadde sett ut om den venstre delen av brødet og osten hadde vært litt mørkere?

Enig i alt du sier. Kan ikke Lightroom godt nok til å få endret eksponering bare i deler av bildet.

Ja, kanskje litt mye lys på venstre side der ja, som Jorun antyder.

Jepp, enig. Sol-lyset kom inn på siden der, og jeg klarer ikke å fikse det selv i etterbehandling.

Begynte nesten å tro du var matanmelder her! Godt å høre det har vært en mer hektisk utemåned enn vanlig ;)

Tja, muligens litt vel lyst til venstre? Ellers så ser det jo godt ut da!

Matanmelder må da være drømmeyrket. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Ser svært fristende ut den hamburgeren, fint bilde :)

Å dra ned for lys eksponering i bare deler av bilde kan man ofte komme unna bare ved å dra ned "highlights" slideren i Lightroom (til en negativ verdi).

Endret av Slettet-U8ZiojSR
Lenke til kommentar

Ser svært fristende ut den hamburgeren, fint bilde :)

Å dra ned for lys eksponering i bare deler av bilde kan man ofte komme unna bare ved å dra ned "highlights" slideren i Lightroom (til en negativ verdi).

Takk for hjelpen. Skal prøve det ut.

Lenke til kommentar

Baker Hansens havrespeltbrød - matboks på jobben

IMG_0898-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - f/5.6, 1/400s, ISO 100.

Jeg kjøper oppskåret brød hos bakeren, som jeg fryser ned. Hver morgen tar jeg med noen skiver, som fint tiner til lunsj. I kjøleskapet på jobben har jeg en boks med pålegg som jeg handler i en butikk i nærheten av jobben med ujevne mellomrom. Fersk, billig og enkel lunsj. Dagens bilde er ikke særlig spennende, men den representerer mat på en viktig måte for meg. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i alt du sier. Kan ikke Lightroom godt nok til å få endret eksponering bare i deler av bildet.

I LR5 kan du selektere eksponeringen ved og bruke radialtool, du kan da forandre størrelsen på område trekke området i forskjellige former og selv bestemme i hvilken grad/styrke du vil forandre eksponeringen.

Du kan også bruke graduated filter hvis du vil forandre eksponeringen på foreksempel hele himmelen eller visa versa "firkant-knappen ved siden av radialtool".

Veldig enkelt og bruke for oss snapshot-fotografer :p

post-151946-0-70668300-1398376773_thumb.jpg

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burgeren så noen hakk mer fristende ut enn Macdonalds/Burger king :)

Matpakke er en flott tradisjon som er rimelig særnorsk.

Takk! Ja, matpakke kan fungere, men tørr skive med svett ost er lite fristende. :)

Jeg liker virkelig fokusen i burgeren. At man ser potetgreiene i forkant er veldig positivt, også ser man nok av burgeren til å få vann i munnen. Et godt bilde syns jeg. :)

..

men den blå greia på brødet, hva er egentlig det?

Takk. Den blå greia under brødet, mener du? Det er matboksen min.

I LR5 kan du selektere eksponeringen ved og bruke radialtool, du kan da forandre størrelsen på område trekke området i forskjellige former og selv bestemme i hvilken grad/styrke du vil forandre eksponeringen.

Du kan også bruke graduated filter hvis du vil forandre eksponeringen på foreksempel hele himmelen eller visa versa "firkant-knappen ved siden av radialtool".

Veldig enkelt og bruke for oss snapshot-fotografer :p

Takk, skal prøves ut. Pulled pork? :)

Lenke til kommentar

Kylling-nudler - takeaway fra Noodles

IMG_0906-S.jpg

Canon EOS M med EF-M 22mm - f/2, 1/30s, ISO 200.

Takeaway-nudler til middag. Var sånn midt på treet.

Internett-linjen min har gått ned, så jeg kommer til å være lite tilstede i aprilfesten inntil problemet fikses.

Lenke til kommentar

Jeg liker virkelig fokusen i burgeren. At man ser potetgreiene i forkant er veldig positivt, også ser man nok av burgeren til å få vann i munnen. Et godt bilde syns jeg. :)

..

Mente egentlig de blå greiene som man ser på hamburgerbrødet.

Lenke til kommentar

Jeg likte de enkle spelt-brødskivene. De så lette og luftige ut.

Takk. Veldig godt brød, masse smak. Kan godt spises uten pålegg.

..

Mente egentlig de blå greiene som man ser på hamburgerbrødet.

Godt spørsmål. Store sjanser for at jeg har spist det opp, hva den enn var...! :) Eller at jeg har gjort noe rart i etterbehandlingen av bildet.

Likte brødskivene dine godt, speltbrød er bra det, men jeg er ikke så sikker på at det er så veldig mye sunnere enn annet brød.

Nudlene var sikkert gode de, kunne trengt litt farger kanskje?

Jeg vet heller ikke om spelt er sunnere, men det brødet er i hvert fall spesielt smakfullt. Nudlene var litt bleke, enig. Kunne nok prøvd å forskjønnet virkeligheten litt der, ja.

kyllingnudler ser godt ut, men kan faktisk ikke ser så mye nudler i den boksen

Nei, det er jammen sant - selve nudlene lå ganske langt ned i boksen. Kyllingnudlene var faktisk litt skuffende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...