Gå til innhold

[Løst] Intel SSD Error?

Anbefalte innlegg

Hei Folkens.

Poster denne her siden det er mange med gode kunnskaper her :D

Bytta til en Intel SSD disk 520 series på tirsdag. Clonet med Intel sitt eget program, men sånn ca annenhver gang jeg skrur på maskin, booter den ikke. Får opp "kan ikke lese fra boot device" ol.

Noen som vet om det kan være feil på ssd? evt firmware oppdatering el?

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er stasjonær. HK Asus Z87 Pro

Den fungerer fint når den starter.. Men er noen ganger jeg må restarte for at den skal finne WIndows.. Vet ikke om en fresh install kan løse det siden jeg klonet den forrige disken?

Endret av CheatoN
Lenke til kommentar

Fikk opp denne med engang

Error: An error was detected reading data from the selected Intel SSD. Contact your reseller or local Intel representative for assistance.

Fml -.-

Men takk for svar og tips :)

Nesten som man kan lure på om du har fått en "mandags" SSD. Altså at den er mer eller mindre DOA. Du burde ikke ha fått den feilen som du nevner med mindre det var noe galt med SSD'en. Men jeg kan jo ta feil da.

Lenke til kommentar

Har værrt litt afk grunnet jobbing. Men vet ikke om jeg kanskje fant feilen. Men når jeg starter opp pcen, må keg restarte osv optil 5-6 ganger pga feil meldinger. Som feks finner ikke boot. Sett inn instalasjons disk osv.

I bios så finner jeg den under "boot menu" men ikke under boot list. Så får ikke valgt at den skal boote fra den disken. Må jeg kjøre fresh install av windows, eller kan det hjelpe å oppdatere bios?

Mvh

Roy Erik

Lenke til kommentar

Har værrt litt afk grunnet jobbing. Men vet ikke om jeg kanskje fant feilen. Men når jeg starter opp pcen, må keg restarte osv optil 5-6 ganger pga feil meldinger. Som feks finner ikke boot. Sett inn instalasjons disk osv.

I bios så finner jeg den under "boot menu" men ikke under boot list. Så får ikke valgt at den skal boote fra den disken. Må jeg kjøre fresh install av windows, eller kan det hjelpe å oppdatere bios?

Mvh

Roy Erik

Fant løsning. Koblet tidligere til en inngang i front av kabinett som var beregnet for ssd, men flyttet den inn i kabinett, og koblet rett til HK, så nå fungerer det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...