CheatoN Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Hei Folkens. Poster denne her siden det er mange med gode kunnskaper her Bytta til en Intel SSD disk 520 series på tirsdag. Clonet med Intel sitt eget program, men sånn ca annenhver gang jeg skrur på maskin, booter den ikke. Får opp "kan ikke lese fra boot device" ol. Noen som vet om det kan være feil på ssd? evt firmware oppdatering el? Takk Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Du har sjekket SSD'en med Intel SSD toolbox? Den bør gi beskjed om tilstand pluss eventuelt ny firmware. Lenke til kommentar
CheatoN Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Fikk opp denne med engang Error: An error was detected reading data from the selected Intel SSD. Contact your reseller or local Intel representative for assistance. Fml -.- Men takk for svar og tips Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Er det stasjonær PC eller laptop ? Hva slags type ? Det kan være en bios ting (dårlig kompabilitet med ssd). Lenke til kommentar
CheatoN Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) er stasjonær. HK Asus Z87 Pro Den fungerer fint når den starter.. Men er noen ganger jeg må restarte for at den skal finne WIndows.. Vet ikke om en fresh install kan løse det siden jeg klonet den forrige disken? Endret 29. mars 2014 av CheatoN Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Du kan prøve å oppdatere BIOS som syar2003 sier. Siste versjon er 1802 fra 14. mars. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 http://www.techspot.com/downloads/6014-as-ssd-benchmark.html Lurer på om den er aligned , og du har den koplet på intels sata port helt sikkert.... Kan du poste et bilde med AS ssd. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Fikk opp denne med engang Error: An error was detected reading data from the selected Intel SSD. Contact your reseller or local Intel representative for assistance. Fml -.- Men takk for svar og tips Nesten som man kan lure på om du har fått en "mandags" SSD. Altså at den er mer eller mindre DOA. Du burde ikke ha fått den feilen som du nevner med mindre det var noe galt med SSD'en. Men jeg kan jo ta feil da. Lenke til kommentar
CheatoN Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Har værrt litt afk grunnet jobbing. Men vet ikke om jeg kanskje fant feilen. Men når jeg starter opp pcen, må keg restarte osv optil 5-6 ganger pga feil meldinger. Som feks finner ikke boot. Sett inn instalasjons disk osv. I bios så finner jeg den under "boot menu" men ikke under boot list. Så får ikke valgt at den skal boote fra den disken. Må jeg kjøre fresh install av windows, eller kan det hjelpe å oppdatere bios? Mvh Roy Erik Lenke til kommentar
CheatoN Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Har værrt litt afk grunnet jobbing. Men vet ikke om jeg kanskje fant feilen. Men når jeg starter opp pcen, må keg restarte osv optil 5-6 ganger pga feil meldinger. Som feks finner ikke boot. Sett inn instalasjons disk osv. I bios så finner jeg den under "boot menu" men ikke under boot list. Så får ikke valgt at den skal boote fra den disken. Må jeg kjøre fresh install av windows, eller kan det hjelpe å oppdatere bios? Mvh Roy Erik Fant løsning. Koblet tidligere til en inngang i front av kabinett som var beregnet for ssd, men flyttet den inn i kabinett, og koblet rett til HK, så nå fungerer det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå