Skrue Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Spørs vel om ikke Aquabee bruker en lignende løsning som Maxi-Jet, og da vil nok ikke tapeløsningen fungere. Men om det virkelig er impelleren som slarker på rotoren, så kan du sikkert bruke et tynt lag silikon, som du presser inn mellom impeller og rotor. Men vær samtidig klar over at dette kan skape ytterligere vibrasjoner, om silikonbelegget ikke er like tykt overalt. Dermed kan dette skape uballanse, og altså; Vibrasjoner. Lenke til kommentar
Vidarak Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Noen erfaringer med Johnson-pumpen? Er den mer stillegående enn Eheim? Ser at microplex skriver "stillegående" på den... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Nei dessverre, har ingen erfaring med akkurat den pumpa. Men Johnson er jo et viden kjent og velrennomert produkt i industrien, så utifra det vil jeg tro at kvaliteten er god. Det som kanskje ikke er fullt så heldig støymessig, er at den er utstyrt med en 12v DC-motor. Disse har gjerne en tendens til å gi fra seg litt mer støy enn en (børsteløs) vekselstrømsmotor. En fordel er det imidlertid at den har 12v drift, for den som helst ikke vil ha 230v i maskinen.... Men som sagt; Jeg har ikke prøvet den sjøl, og kan derfor ikke si noe om støyen. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 .Men jeg tror kanskje at du i farten overser én ting: Når rotor / impeller er montert i pumpehuset og strømmen settes på, vil rotoren pga magnetfeltet i statoren, aksielt sentreres mellom lagringene. Dermed skal det ikke kunne oppstå fysisk kontakt mellom rotoren og de to lagringene i enden av akslingen. Ah, kan vel stemme det! Bøyer meg i støvet, gamle ørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå