Gå til innhold

Hvordan få overført store mengder data fort?

Anbefalte innlegg

Sitter her å setter sammen en ekstern harddisk som kommer til å ende opp med rundt 3TB data. Dataen på denne harddisken skal videre kopieres over på 11 andre eksterne harddisker.

Bruker drag&drop i Windows og det tar nå rundt 20-24 timer å overføre én TB. Regner med at det er skrive- og lesehastigheten til diskene som er flaskehalsen her(?). Så når jeg får gjort ferdig den første nå, så overfører jeg til disk nr 2, og dobler antall overføringer for hvert ledd (1>2>4>8>11). Dette vil sikkert ta rundt 10-12 dager med denne hastigheten. Er det mulig å få dette til å gå fortere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke et annet kopieringsprogram som er mer effektivt. F.eks Teracopy.

Du kan også vurdere å lage et image av det du kopierer og bruke et imagekopieringstool. Jeg tror (innbiller meg) at det er mer effektivt enn fil-for-fil-kopieringen i windows ettersom det går på blokknivå (eller noe slikt).

Lenke til kommentar

Bruker du USB 2.0? Det ser nesten slik ut på de hastighetene du har. Hvis du ikka kan bruke eSATA eller USB 3.0 så ville jeg ha åpnet hver eneste en og brukt SATA, dersom det går an å sette dem sammen igjen.

Hvilke hastigheter er det du har under overføring? Er det rundt 10MBps?

Lenke til kommentar

Vil et annet koperingsprogram virkelig øke hastigheten noe særlig?

Rundt 10MBps ja. Er nok USB2.0 jeg bruker. Trodde USB2.0 støttet hastigheter opptil 30+ MBps, men jeg skal prøve med USB3.0 på en annen maskin. Diskene skal støtte USB3.0.

Endret av Hertug1.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...