Rthunder Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Heisann! har følgende specs: 8GB Ram Asus GeForce GTX660 TI 2GB 550W PSU Intel Core i5-3570 Asus p8z77-V Socket-1155 Samsung SSD 840 EVO 250GB I all hovedsak spiller jeg Diablo3 og WoW og merker meget tydelig at maskinen ikke henger med da det "skjer mye på skjermen". Min samboer har et nesten identisk oppsett med 2 forskjeller: GeForce GTX 580 Intel i7-2600k ( ikke overklokket) Som det synes har jeg et vesentlig bedre skjermkort, men prossesor messig kan det vel ikke være "natt og dag" med min nyere i5 kontra min samboers eldre i7? Vi spiller det samme og da maskinen min ikke orker holde med (mye hakking) så flyter det perfekt på hennes maskin. Jeg har selvfølgelig resonert meg frem til at det er ny CPU jeg muligens må ha, men kan dette virkelig stemme? har det SÅ mye å si å gå fra en nyere i5 til en eldre i7? MVH =) Endret 29. mars 2014 av superglenn Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 580 og 660TI er veldig like ytelsesmessig. Her kan du se: http://www.anandtech.com/bench/Product/647?vs=517 Vet du om din 3570 er en K-versjon som kan overklokkes? Hvis den er det kan du hente mye ytelse der du er CPU begrenset hvertfall. Ikke-K versjon kan også overklokkes, bare litt da. Ellers hadde det sikkert ikke vært dumt med et nytt skjermkort for deg, ser for meg enten 780 eller 290. Dette: http://www.dustinhome.no/product/5010764442/asus-radeon-r9-290-oc-4gb-pci-e-hdmi-dvi-dp/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=1185 Eller dette: https://www.komplett.no/asus-geforce-gtx-780-3gb-physx-cuda/790757?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D Ytelsen er veldig lik mellom de to, spørs litt på hva du spiller. Som jeg husker tror jeg at WOW var veldig CPU avhengig, søk litt på dette og finn ut av det, tror du kan ha mye å hente på å klokke CPU hvertfall. Er lurt å finne ut hva som begrenser deg før du kjøper noe nytt Lenke til kommentar
Rthunder Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Ja, wow er cpu avhengig. Men det kan vel ikke være så stor forskjell på en eldre i7 kontra min nyere i5? Jeg har ikke en K utgave som som nevnt i specs Og da min ikker er en K utgave kan det vel ikke hentes ut noe mer ytelse på noen "enkel" måte? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Ja du overklokker basefrekvensen. Se her: Bør vel muligens ha noe annet enn boxed-kjøler selv med beskjeden klokking, dog vil jeg anbefale deg at du tyner ut så mye som mulig, du har trolig bruk for hver eneste "dråpe". Lenke til kommentar
Satyrion Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) rart at du får dårlig FPS med det oppsettet der. Tror det må være en feil en plass hvertfall om samboeren din får mye bedre ytelse. Selv spillte jeg WOW med konstant på fullt 60 FPS på en 2,2 ghz core 2 duo og et geforce 7900 GTX Ditt oppsett er mange ganger bedre enn det, men så har jeg ikke spillt WOW på 6-7 år eller noe. Edit: ta en 3dmark test for å sjekke at PCn kjører som den skal. Endret 29. mars 2014 av Satyrion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå