Gå til innhold

Samsung Galaxy SII, ødelagt!

Anbefalte innlegg

Det har seg slik skjedd at min s2 har blitt ødelagt. søskene mine prøvde på koden men fikk det ikkje til så dei trykte på av-knappen og la den frå seg på en benk(sikkert litt hard, mest sannsylig derfor den ikkje virker). så den virker ikkje, den tar i mot lading men gir ingen signaler, den slår seg ikkje på, skjermen er hel. batteriet er fint men mange deler er byttet fra før. ingen av desse delene som jeg har byttet er deler som ikke er nødvendig for at tlf skal starte, som høgtaler, mic.

håper noen vet hva som kan vere gale, og korleis eg kan fikse det.

raske svar hadde vert midt i blinken :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å hard resette telefonen? =)

PRESS AND HOLD VOLUME UP + Home Button

samsung_i9100_galaxy_s_ii_hard_reset_key
Keep pressing these 2 buttons + press Power button for 2-3 Seconds

Release only power button, but KEEP pressing Volume up + Home Buttons

With Volume down select wipe data/factory reset (3rd) > Press Power

(VOLUME UP + HOME + POWER buttons)

Lenke til kommentar

da trur jeg eg kanskje har funnet problemet, skjermen. den ser helt fin ut men jeg har lat tlf stått på lading og jeg prøvde å skru den på den ble varm, så virker som at den fungerer men at ingenting kommer opp på skjermen.

noen som vet om hvor jeg kan kjøpe billig skjerm? er det lønnsomt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, dette lønner seg ikke, med mindre du finner spesielle kilder for deler. Når jeg har reparert skjermen på mine telefoner, har jeg vanligvis fått tak i ødelagte telefoner hvor skjermen er intakt. En ny skjerm hos en vanlig nettforhandler kan fort koste deg 1000-800,- som etter min mening ikke er verd prisen.

Lenke til kommentar

noen?

Har en vannskadet S2 men display er ok og glass uten riper (får slått den på men den restarter hele tiden). Har og et ubrukt originalt batteri liggende og du kan overta "vraket" og batteri for et par hundre kroner + evnt frakt/forsendelses omkostninger. Ta kontakt hvis intr.

Alternativt - hva skal du ha for "vraket" ditt?

Lenke til kommentar

Den blir veldig varm når du skrur den på? Dette burde ikke ha noe med skjermen å gjøre. Prøv å sett den til lading i en pc, og se om det kommer opp feilmelding i windows. Er tuppen på laderen også glovarm? (hver forsiktig, du kan brenne deg vis det er problemet jeg tror det er).

Har hvert borti et par stk, og på den ene kom det opp feilmelding i windows at det var feil/for høy spenning. Vil tro det er batteriet, ladeinngang eller hovedkort.

Lenke til kommentar

Den blir veldig varm når du skrur den på? Dette burde ikke ha noe med skjermen å gjøre. Prøv å sett den til lading i en pc, og se om det kommer opp feilmelding i windows. Er tuppen på laderen også glovarm? (hver forsiktig, du kan brenne deg vis det er problemet jeg tror det er).

Har hvert borti et par stk, og på den ene kom det opp feilmelding i windows at det var feil/for høy spenning. Vil tro det er batteriet, ladeinngang eller hovedkort.

den har vert sann når tunge program går, så den virker men ikkje skjermen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...