kristianisabella Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Noen som vet hvor mye billigste billett til Pakistan koster nå. 1 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Noen som vet hvor mye billigste billett til Pakistan koster nå. Hvorfor i all verden ønsker du å reise til Pakistan ? Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Ifølge Momondo så koster en tur-retur Karachi: 5395,- Lahore: 5640,- Islamabad: 7433,- Søkte da på fra 1. til 15. april, fra Oslo. Lenke til kommentar
kristianisabella Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 TAKKER BRO :* Noen som vet hvor mye billigste billett til Pakistan koster nå. Hvorfor i all verden ønsker du å reise til Pakistan ? Hvorfor ikke kompis? 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Er da kjempespennende å dra til pakistan! Det er noe jeg virkelig kunne tenkt meg. 1 Lenke til kommentar
desi-bruker Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Anbefaler å sjekke ut PIA - Pakistansk flyselskap, flyr direkte Norge-Pakistan. Link: www.piac.com.pk Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Hvorfor i all verden ønsker du å reise til Pakistan ?For en alternativ kleshandel, kanskje? Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 For en alternativ kleshandel, kanskje?image.jpg Da er det vel bare å vente på Hitler Revolutions? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Hvorfor ikke kompis? Lurer også på hvorfor du skal reise til Pakistan. Pakistan er tross alt et av verdens farligste land å befinne seg i.. Endret 30. mars 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Pakistan er tross alt et av verdens farligste land å befinne seg i.. Det er jo vås. Grenseområdene mot vest er ikke å anbefale, og store folkemengder holder man seg som kjent unna, ellers er Pakistan et helt trygt land å reise til så lenge man holder hodet ute av ræva og utviser generell aktsomhet. Er ikke noe farligere enn f.eks. Iran eller Libanon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Det er jo vås. Grenseområdene mot vest er ikke å anbefale, og store folkemengder holder man seg som kjent unna, ellers er Pakistan et helt trygt land å reise til så lenge man holder hodet ute av ræva og utviser generell aktsomhet. Er ikke noe farligere enn f.eks. Iran eller Libanon. Du har helt rett i at dersom en bruker hode så er det sikkert trygt. Men påstanden om at Pakistan ikke er ett av verdens farligste land å befinne seg i er som du selv sier "vås". Når selvmordsbombere på et daglig basis sprenger seg i lufta i folkemengder sier det seg selv at det ikke er et trygt land, og det spesielt for utlendinger, da Taliban og disse andre gruppene har som hovedmål å slå til mot vestlige mennesker verden rundt. Jeg vil påstå det du antyder viser en vis naivitet. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Og er det kvinner som reiser, og da spesielt alene, er Pakistan enda mere risikabel enn for vestlige menn. Det må faktisk regnes med ganske så kraftige fremstøt fra pakistanske menn som har hørt "hvordan vestlige kvinner er". Lenke til kommentar
kristianisabella Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Hvorfor i all verden ønsker du å reise til Pakistan ?For en alternativ kleshandel, kanskje?image.jpg Er du rasist eller noe. Liker du ikke andre raser. Kanskje jeg vil reise fordi hele slekta mi befinner seg der, har ikke sett dem på omkring 5 år og ønsker å se dem. TENK DERE TO GANGER FØR DERE SIER NOE SLIKT, TING KAN SPRE FOLKENS ;( *såre Hvorfor ikke kompis? Lurer også på hvorfor du skal reise til Pakistan. Pakistan er tross alt et av verdens farligste land å befinne seg i.. Ønsker å reise dit siden omtrent hele slekta mi befinner seg der...Har ikke møtt dem på omtrent fem år.. Lenke til kommentar
kristianisabella Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Det er jo vås. Grenseområdene mot vest er ikke å anbefale, og store folkemengder holder man seg som kjent unna, ellers er Pakistan et helt trygt land å reise til så lenge man holder hodet ute av ræva og utviser generell aktsomhet. Er ikke noe farligere enn f.eks. Iran eller Libanon. Du har helt rett i at dersom en bruker hode så er det sikkert trygt. Men påstanden om at Pakistan ikke er ett av verdens farligste land å befinne seg i er som du selv sier "vås". Når selvmordsbombere på et daglig basis sprenger seg i lufta i folkemengder sier det seg selv at det ikke er et trygt land, og det spesielt for utlendinger, da Taliban og disse andre gruppene har som hovedmål å slå til mot vestlige mennesker verden rundt. Jeg vil påstå det du antyder viser en vis naivitet. Jeg vil bare fortelle deg at islam ikke har noe med disse ufyselige menneskenene å gjøre, jeg vet du ikke sier noe fornørmernde men jeg bare opplyser dere. I media er det mye tull og tøys og skal man tro på alt disse sier for man rett og slett et galt bildet av religionen, spesielt med fanatikere og terrorister som ikke har annet å gjøre enn å ødelegge religionens navn. Men, men håper på det beste for Pakistan,,,,det er sant det du sier masse rot kriminalitet og skråll der. Har du ikke møtt slekta di på over 5 år,,,er det lite som stopper deg i å reise 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Jeg vil bare fortelle deg at islam ikke har noe med disse ufyselige menneskenene å gjøre, jeg vet du ikke sier noe fornørmernde men jeg bare opplyser dere. I media er det mye tull og tøys og skal man tro på alt disse sier for man rett og slett et galt bildet av religionen, spesielt med fanatikere og terrorister som ikke har annet å gjøre enn å ødelegge religionens navn. Men, men håper på det beste for Pakistan,,,,det er sant det du sier masse rot kriminalitet og skråll der. Har du ikke møtt slekta di på over 5 år,,,er det lite som stopper deg i å reise Min venn, min familie bor også i Pakistan, i en av de verste plassene å bo i i det landet. De bor i Quetta og er en del av en etnisk gruppe som er forfulgt i både Pakistan, og i Afghanistan. Når det er sagt er jeg også muslim, og forstår din lyst til å møte din familie i Pakistan, men vil bare advare da det er langt fra trygt å oppholde seg i landet. Selv vil jeg gjerne reise til Pakistan, men jeg og min familie vet risikoen ved å dra til Pakistan, men jeg håper du får dra, og møte din familie. Er veldig leit å høre at du ikke har sett dem på fem år, selv har jeg ikke møtt min familie i Pakistan noen gang, så forstår deg veldig godt! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Er du rasist eller noe. Liker du ikke andre raser.Innlegget mitt var utelukkende en spøk, og bør leses slik – skjønt det faktisk er et reelt bilde fra en eksisterende butikk i Pakistan, som illustrerer en merkelig fascinasjon for Hitler som finnes i enkelte deler av det pakistanske samfunn. Blant annet har Spiegel skrevet om dette. Med det sagt kunne jeg godt tenke meg en tur til Pakistan, og om en velger rett område skulle ikke sikkerhetssituasjonen være verre enn andre steder jeg har reist. Med litt flaks forbedrer sikkerhetssituasjonen seg såpass at det om noen år lar seg gjøre å kjøre Khyber-passet uten at det innebærer den helt store risikoen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Er du rasist eller noe. Liker du ikke andre raser.Innlegget mitt var utelukkende en spøk, og bør leses slik – skjønt det faktisk er et reelt bilde fra en eksisterende butikk i Pakistan, som illustrerer en merkelig fascinasjon for Hitler som finnes i enkelte deler av det pakistanske samfunn. Blant annet har Spiegel skrevet om dette. Med det sagt kunne jeg godt tenke meg en tur til Pakistan, og om en velger rett område skulle ikke sikkerhetssituasjonen være verre enn andre steder jeg har reist. Med litt flaks forbedrer sikkerhetssituasjonen seg såpass at det om noen år lar seg gjøre å kjøre Khyber-passet uten at det innebærer den helt store risikoen. Er nok fordi de landene sikkert ikke har så mye for historien, som det vi i vesten har. Nå tror jeg også en del land i Asia faktisk allierte seg med Nazi Tyskland, men vet for lite til å si så mye om det der.. Det er direkte forkastelig, det skal sies. Endret 31. mars 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Du har helt rett i at dersom en bruker hode så er det sikkert trygt. Men påstanden om at Pakistan ikke er ett av verdens farligste land å befinne seg i er som du selv sier "vås". Når selvmordsbombere på et daglig basis sprenger seg i lufta i folkemengder sier det seg selv at det ikke er et trygt land, og det spesielt for utlendinger, da Taliban og disse andre gruppene har som hovedmål å slå til mot vestlige mennesker verden rundt. Jeg vil påstå det du antyder viser en vis naivitet. Jeg sa heller ikke at hele landet var trygt. Grenseprovinsene mot vest er lovløse, og myndighetene ligger i åpen krig der med flere grupper, bl.a. Taliban. Men så lenge man ikke drar dit, kan resten av Pakistan være helt trygt. Pakistan har forøvrig, såvidt jeg kan søke meg fram til, blitt rammet av to vellykkede selvmordsaksjoner i løpet av 2014, den ene mot hæren i Rawalpindi og den andre mot en rettsal i Islamabad, ikke akkurat der man som turist drar på sightseeing. Til sammenligning tror jeg Libanon, et land betydelig mindre enn Pakistan, hvor jeg var på ferie i januar og følte meg helt trygg, ligger på fem eller seks. Pakistan er såpass stort at kamper i en region ikke nødvendigvis påvirker andre regioner. Jeg klandrer ingen for å ikke ville reise dit, og hvis du har familie i Quetta så skjønner jeg at du har et negativt syn på sikkerhetssituasjonen, men jeg står fremdeles ved det jeg sa; så lenge man utviser generell aktsomhet og holder seg unna steder der man vet man får bråk, så kan Pakistan være et fullgodt reisemål. Lenke til kommentar
kristianisabella Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Jeg vil bare fortelle deg at islam ikke har noe med disse ufyselige menneskenene å gjøre, jeg vet du ikke sier noe fornørmernde men jeg bare opplyser dere. I media er det mye tull og tøys og skal man tro på alt disse sier for man rett og slett et galt bildet av religionen, spesielt med fanatikere og terrorister som ikke har annet å gjøre enn å ødelegge religionens navn. Men, men håper på det beste for Pakistan,,,,det er sant det du sier masse rot kriminalitet og skråll der. Har du ikke møtt slekta di på over 5 år,,,er det lite som stopper deg i å reise Min venn, min familie bor også i Pakistan, i en av de verste plassene å bo i i det landet. De bor i Quetta og er en del av en etnisk gruppe som er forfulgt i både Pakistan, og i Afghanistan. Når det er sagt er jeg også muslim, og forstår din lyst til å møte din familie i Pakistan, men vil bare advare da det er langt fra trygt å oppholde seg i landet. Selv vil jeg gjerne reise til Pakistan, men jeg og min familie vet risikoen ved å dra til Pakistan, men jeg håper du får dra, og møte din familie. Er veldig leit å høre at du ikke har sett dem på fem år, selv har jeg ikke møtt min familie i Pakistan noen gang, så forstår deg veldig godt! Ja bro, inshallah vi begge for reise dit trygt en dag og møte slekta,,,,INSHALLAH 2 Lenke til kommentar
kristianisabella Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Jeg vil bare fortelle deg at islam ikke har noe med disse ufyselige menneskenene å gjøre, jeg vet du ikke sier noe fornørmernde men jeg bare opplyser dere. I media er det mye tull og tøys og skal man tro på alt disse sier for man rett og slett et galt bildet av religionen, spesielt med fanatikere og terrorister som ikke har annet å gjøre enn å ødelegge religionens navn. Men, men håper på det beste for Pakistan,,,,det er sant det du sier masse rot kriminalitet og skråll der. Har du ikke møtt slekta di på over 5 år,,,er det lite som stopper deg i å reise Min venn, min familie bor også i Pakistan, i en av de verste plassene å bo i i det landet. De bor i Quetta og er en del av en etnisk gruppe som er forfulgt i både Pakistan, og i Afghanistan. Når det er sagt er jeg også muslim, og forstår din lyst til å møte din familie i Pakistan, men vil bare advare da det er langt fra trygt å oppholde seg i landet. Selv vil jeg gjerne reise til Pakistan, men jeg og min familie vet risikoen ved å dra til Pakistan, men jeg håper du får dra, og møte din familie. Er veldig leit å høre at du ikke har sett dem på fem år, selv har jeg ikke møtt min familie i Pakistan noen gang, så forstår deg veldig godt! Ja bro, inshallah vi begge for reise dit trygt en dag og møte slekta,,,,INSHALLAH Det er sant det du sier, stor risiko og det er farlig. Måtte Allah swt hjelpe Pakistan til å bli et glamorøst land i gjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå