jpj Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Først vil jeg rekke en takk til alle som sitter og gir av sin kunnskap her i forum. Det er med noe frusterasjon jeg leser noen av svarene som blir gitt her i forum. Sånn jeg opplever forumet er at det er en møteplass for folk som søker svar på spørmål de ikke klarer og finne på annen måte. Jeg leser forumet hver eneste dag for og tillegne meg mere kunnskap om pc, og bruk av den. Jeg synes da det er trist og feil og kritisere andre som gjør feil/skriver feil i sine innlegg.. Jeg har selv gjort en del feil i hvordan jeg uttrykker meg i noen av innleggene, og det er ikke noe motiverende og bruke forumet hvis man får tilbakemeldinger som om man var en idiot. jeg synes at noen av de garvede pc entusiastene som svarer på noen av spørsmålene kunne være noe mere rettledene, enn kritiserende. Det er så mye hyggligere og bli hjelpet enn og bli bitt hodet av. Jeg er av den oppfatning av at mange som oppsøker forumet er er relativt ferske innen hardware og software, så det er viktig og ikke prate over hode på dem og skremme dem bort. Man må ikke glemme at det kan være en av dem som en dag gir deg råd innen et spesefikt problem. Vennlig hilsen jpj Lenke til kommentar
esk Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Huff i dag har det vært mye syting på meg, men kan vel ikke stoppe nå. Aller først vil jeg gjerne si at jeg for en stor del er enig med deg, men det er et par ting jeg synes folk bør tenke over 1. Aldri svar med noe du tipper eller tror uten å formulere det som spørsmål eller en mulighet. 2. Enkelte poster går igjen og igjen, søkefunksjonen i forumet er fin. 3. Forsøk å finne ut ting på egen hånd, det er stort sett sånn man lærer best 4. Gi en detaljert beskrivelse av problemet, med alt som er gjort og forsøkt 5. Unngå SMS språk 6. Bruk google innimellom, det er utrolig hva man kan finne svar på der Som hovedregel vil jeg si at det er langt mer interessant å hjelpe noen som man ser har forsøkt å finne ut av problemet på egen hånd først, og ikke skriker hjelp så fort det er noe. P.S. Jeg biter sjeldent av hodet til noen, men jeg blir frustrert innimellom, og dersom jeg ser at det er for mye tull i en tråd, gidder jeg som regel ikke å svare, selv om jeg kunne løst problemet Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det gjør ingen ting at 10% av forumbrukerne har lese/skrive-vansker, problemet er at 59% er selvutnevnte norsklærere. Njaal Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 "]Det gjør ingen ting at 10% av forumbrukerne har lese/skrive-vansker, problemet er at 59% er selvutnevnte norsklærere. Njaal og at de resterende bruker sms-språk. Ellers er jeg enig med esk Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Egentlig enig. Men om man finner en post som har vært oppe før, søk selv og gi en link. Synes denne søkefunksjonen her er håpløs... Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg syns søke funksjonen er bra nok den. Problemet er vel at noen søker på "pc problem" eller noe slikt? Eller glemmer å krysse av for "inkluder alle ordene". Flaming skjer da av og til, litt vanskelig å vite når noen er seriøs. Det finnes de som starter en tråd bare for å slenge dritt, og etter litt får de problemer med å få seg ut av dritten igjen, og alt blir rot. Men, starter du en tråd "intel vs amd" ber du om det, burde være script på ban liste: <ÜBER BAN SCRIPT> check <topic> if <amd> and <intel> goto <username> action <ban> time <1 mo> else <continue> </ÜBER BAN SCRIPT> Prøver ellers å være hyggelig og forståelses full Lenke til kommentar
DevN Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Ok, la oss si: "Jeg lurer på hvordan jeg skal vaske tastaturet" (gjør ikke det), men hva skal jeg søke på? Tastatur? Så skal jeg lese gjennom 100 innlegg for å finne et passende... Eller "Hvordan vaske tastatur?", søker etter alle ordene, og får 0 treff mest sannsynlig... Noen gang er man jo heldig at noen trådstartere skriver i tema-linjen, et mer forklarende emne, men det er jo bare 1/2 brukere som skriver en "perfekt" emne-linje. Min personlige mening, sier ikke at jeg selv alltid har så bra. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 problemet er ikke tema, men søkefunksjonen som ikke takler mer enn ETT (1) ord Søket på det gamle forumet var mye bedre, der gikk det til og med an å finne igjen sine gamle inlegg, noe som ikke går an lengre. Og ang. skrivevansker: til vanlig sitter jeg på et M$ Natural Elite. Akkurat nå sitter jeg med et Logitech Deluxe. Helt $£@? egentlig.... Derfor, ser du noen som ikke greier å skrive skikkelig, be de om å skaffe seg et bedre tastatur, foretrukket natural (IMO) - litt tilvenningstid, men når du først har blitt vant med det, da er det umulig å gå tilbake..... Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 The magic of wildcards; Tastatur AND søl* Nei, sant nok, ikke alle har best formulert topic. Men en subjekt som starter med :HJEEEEEEEEELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 (elsker de 1'ene på slutten) Har sikkert litt mindre konstruktivt å bidra med enn COLA + TASTATUR Søke funksjonen er ikke helt uten mangler, men den kunne blitt brukt mye bedre. Tror det samme problemet går for mangelen på folk som bruker Google, de vet rett og slett ikke hvilket ord de skal bruke i søket. (Men det er jo lov å prøve seg frem!) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Som jeg og andre har sagt tidligere i lignende tråder som denne her: Ser dere at folk blir kritisert for skrivefeil eller "plaget" på annen måte så ta kontakt med en moderator via eller PM til moderator. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 problemet er ikke tema, men søkefunksjonen som ikke takler mer enn ETT (1) ord Du må lære deg å bruke søk Hvis du ikke bruker AND mellom ordene kan du trykke på Search for all terms som er rett under feltet. Skal du finne til tråder du har svart i før, skriver du inn brukernavnet ditt i det hvit feltet under der igjen Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 problemet er ikke tema, men søkefunksjonen som ikke takler mer enn ETT (1) ord Du må lære deg å bruke søk Hvis du ikke bruker AND mellom ordene kan du trykke på Search for all terms som er rett under feltet. Skal du finne til tråder du har svart i før, skriver du inn brukernavnet ditt i det hvit feltet under der igjen Av og til irriterer folk meg....Hvorfor? Tipp da... OK, når sannheten skal sies så har jeg ikke brukte søkefunksjonen på år og dag siden den ikke har fungert tilfredsstillende, men nå viser det seg at noen faktisk har greid å få fingern ut av ræva og fikse det slik at man kan søke på mer enn et ord som var fakta tidligere. Søkte man på to ord med AND eller "søk på alle ord" fikk man 0 resultater. Det vet alle aktive forumbrukere om. Nå har jeg vært uten internett midt i uka i snart 2 måneder (mens jeg venter på Tele2 og Bravida -argh!) så det kan godt hende at dette har vært annonsert og det har godt meg hus forbi. Men i så tilfelle skal jeg ikke ha noen preken om "å lære meg å bruke søk" For hvis du i det hele tatt hadde lest innlegget mitt der jeg skrev at søk ikke virket så ville det eneste lure vært å informere meg om at søk var fikset (noe som var på #%"%"&%¤ tide (lei av autosensur nå)! So you see my friend, that wasn't av very vice thing to do...... Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Men i så tilfelle skal jeg ikke ha noen preken om "å lære meg å bruke søk" For hvis du i det hele tatt hadde lest innlegget mitt der jeg skrev at søk ikke virket så ville det eneste lure vært å informere meg om at søk var fikset (noe som var på #%"%"&%¤ tide (lei av autosensur nå)! So you see my friend, that wasn't av very vice thing to do...... "Preken?" Var så jävli konstruktiv som jeg klarte være, er ikke kun du som leser denne tråden. Uansett, har jeg aldri lagt merke til noen defekt søk funksjon, heller ingen rettelser om den har vært defekt tidligere. Zalo nevnte noe om at søke funksjonen sugde,. Jeg bare tok tak i det, og midt i saken kom du og underskrev søke-funksjonen samme skjebne, da var quote på deg det mest naturlige. Hvis du syns det er så flaut at noen tar deg som eksempel (les:quote) så sjekk hvordan funksjonen fungerer idag før du driter på leggen. Så hvis du tror at svaret mitt var en direkte post for å kritisere deg alene -> våkn opp og oppdag at jorden ikke snurrer rundt deg. Har da bedre ting å finne enn å starte person-angrep på en latterlig ting som "søk". Hvis du syns mitt innlegg har vært krenkende og du har følt deg som en idiot fordi jeg har opptrådd avvisende, slik som post starteren skriver om ; Det er så mye hyggligere og bli hjelpet enn og bli bitt hodet av. husk at det også er hyggeligere å hjelpe noen uten at de biter hodet ditt av. Sorry at du syns jeg trampet på deg og dine følelser. Hvis jeg har krenket deg igjen så sjekk posten over hvor : Som jeg og andre har sagt tidligere i lignende tråder som denne her: Ser dere at folk blir kritisert for skrivefeil eller "plaget" på annen måte så ta kontakt med en moderator via eller PM til moderator. RE: Rop om forståelse, Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 /Me er i godt humør i kveld.... Så derfor: Jeg mente ikke å kritisere din IQ, logikk eller framferd på noen annen måte enn at jeg følte at du var belærende ovenfor meg. Man skal ha respekt for de som har fartstid på forumet. Selv om du har over 7xx poster skal du ikke tro at du kan opptre respektløst ovenfor folk, hverken de som har mer eller mindre poster enn deg. og så: -kan du ikke være mer konstruktiv enn det du viser i denne tråden, da trenger du kanskje et oppfriskingskurs? -Hvordan kan ordet "preken" bli tolket SÅ negativt? -Kan man være mer moden? -Og når du quoter meg og formulerer deg som om det er jeg som har et problem fordi jeg var av den oppfatning at søk funksjonen ikke virket (noe som den ikke gjorde inntill nylig) og sier at jeg ikke kan å søke, da provoserer du. Det håper jeg du forstår, eller? Da jeg skrev svaret mitt var det ment som en provokasjon, kanskje fordi jeg var litt gretten...Og man blir gretten når folk ikke gidder å lese enns innlegg skikkelig. Omtrent som om jeg skulle ha kjørt på rødt lys i et lyskryss som hadde lyst rødt i to år pga. tekniske problemer og du forteller meg hvordan jeg skal kjøre i lyskryss. Det er noe med det å se hele bildet som mangler, virker det som. Hvis du ser på denne tråden som noe annet enn et høylydt rop om forståelse, les den til du forstår den. Det sparer oss begge for så mye problemer, spesielt når du begynner å true med å "ringe" moderator pga. av ordet preken (som for religiøse er et veldig pent ord) Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 [Off Topic] 3 ting å kommentere: 1) Sorry for topic har sklidd litt ut jpj, håper den kan reddes enda 2) Det hender at jeg ikke leser antall poster en bruker har postet før jeg svarer, er ikke alltid det er relevant heller. Jeg har blitt hjulpet av folk med <10 poster jeg. 3) Lar bare ting ligge som de er. [/Off Topic] Man må ikke glemme at det kan være en av dem som en dag gir deg råd innen et spesefikt problem. Bruker det religøse ordet ; Amen . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå