Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

slå av eksternt skjermkort

allak

Anbefalte innlegg

jeg har montert, for en god stund siden, et radeon hd 5800 series. Nå tenkte jeg å bruke pc mer til å stå rolig i stua for litt streaming. Men vifta på dette skjermkortet bråker en del, og for arbeidet maskinen nå skal utføre, trenger jeg kun bruke det interne skjermkortet(som jeg nå har funnet ut at sitter i cpu), dette er intel HD 4000. Så spørsmålet er om jeg kan slå av det eksterne skjermkortet på noe vis uten å dra ut kontakten på det, altså om det finnes programvare med "av/på bryter? Så kan jeg heller sette dvi-kabelen i hovedkortet..... Og vil da cpu automatisk overta skjermkort funksjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Ja jeg gjorde faktisk det, men da fikk jeg ikke liv i skjermen når jeg koblet den mot hovedkortet. når jeg resete gikk det eksternekortet på igjen. Ble litt redd etter at jeg hadde deaktivert det for ikke å få liv i skjermen igjen ettersom det ikke fungerte fra hovedkortet. Er det ikke slik at signalet fra hovedkortet skal virke hele tiden?

Lenke til kommentar

I bios har du en fane ved navn Peripherals. Under denne har du flere valg som f.eks Internal Graphics og Init Display First. Velg on/enabled på Internal Graphics og IGFX på Init Display First. Lastet ned bruksanvisningen til hovedkortet ditt og dette står på side 46 :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

Oii for en service!

Da skal jeg prøve det, mange tusen takk:-)

Betyr dette at det eksterne blir skrudd av, eller er det av når jeg setter kabelen i hovedkortet og på når jeg setter den i eksterne skjermkortet?

Eller er det slik at jeg må forandre igjen i bios når jeg vil bruke det eksterne for feks spilling.....?

Endret av Allak
Lenke til kommentar

Det eksterne kortet vil ikke skru seg av helt, men kjøre med idle vifter. Dette ble ikke bruke nevneverdig dog.

Du må fysisk bytte hvor du kobler til skjermen ifra skjermkortet til hovedkortet, og må bytte om i bios. Skal du spille må du bytte tilbake på begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...