Mats1988 Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Har satt i hop en pc for min bror, når vi starter den, går alle viftene som finnes, men får ikke noe skjermbilde og boot device led lyser på HK. Har prøvd å ta ut gpu og kjørt en start med hk sin gpu med samme utfallet. Har prøvd å fjerne stort sett alt og startet kun med HK og cpu. Samme skjer, boot device led lyser og får ikke noe skjermbilde. Har gått igjennom alle kablene som går fra psu til HK og sett at de sitter der de skal og at de sitter skikkelig. Har også googlet litt rundt og lest på toms hardware der folk ser ut til å ha samme problemet, uten at de løsningene har fungert for vår del. Kan HK være defekt? Eller har dere noen tips til hva jeg kan prøve? Endret 30. mars 2014 av Mats1988 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Hvis det ikke fungerer med bare HK og CPU, så må det være feil på HK, CPU eller PSU. Såfremt du er minst 100% sikker på at kablingen er OK. Hva med RAM? Husket avstandsstykker under HK? Kan du låne noen komponenter for å sjekke? Skal du få mer spesifikk hjelp, bør du fortelle fortellle hva slags komponenter. Og kanskje et bilde for å vise kabling og montering. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Skal ta å bygge den opp utenfor kabinettet i morgen, kan ta bilder og alt som trengs da. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Kan HK være defekt? Eller har dere noen tips til hva jeg kan prøve? Sjekke at der ikke er bøyde pinner i støpselene til skjermkabel. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 HK: asus z87-a Cpu: INTEL CORE I5 4670K 3.4GHZ Gpu: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) Dette er nå alt som står i pc'en og får fortsatt boot device led lyset på HK. Har prøvd med annet skjermkort med samme utfallet. Har også prøvd å starte uten skjermkort, samme da. Prøvd med 1 rambrikke, yup, same. Har prøvd å ta ut batteriet på HK samt flytte clrtc fra 1 og 2 til 2 og 3 og tilbake. Inget hell der heller? Kablene som står i HK er som følgende: Den 8pin som står cpu på + den som har mange flere pins på motsatt side og cpu viften er koblet til. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Er kanskje verdt å nevne at det ikke lagt inn windows, da jeg aldri kommer så langt. Skjermen våkner til liv, men kommer aldri noe bilde, får ikke mulighet til å gå inn i bios. Edit: der fikk jeg plutselig liv i skjermen uten å ha gjort noe anderledes :o Har nå tilgang til bios og boot device led er slått av. Endret 30. mars 2014 av Mats1988 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå