Gå til innhold

Might & Magic: Duel of Champions

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jaja virker som alle her spiller heartstone aka Call of Duty innen TCG. Veldig synd men, er vell simplistic gameplay etterfulgt av random wins som krever 0 skill som er inn for tiden.

Få tilbake spill som DoC og MTG der du faktisk må bruke huet mener nå jeg.

jau jau...

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Du er nøyaktig den personen jeg prøver å unngå å spille med. En person som klarer å gi inntrykk av at han er under 14 år gammel, er trangsynt og tror at hans mening er den eneste riktige. Så når du begynner å si at alle andre er "COD KIDS" fordi de ikke spiller et dårlig profilert spill med liten spillerbase fra ubisoft, så husk å tenk igjennom hvilken standard du setter for våres forventinger av en slik tråd.

Jeg har vært en spiller av dette i mange år, da kortversjonen og ikke dataversjonen, og det lever fortsatt. Både innen studentmiljø og på diverse spill-steder. MTG er et kortspill som kan ta mange timer (f.eks når man spiller 2v2) og det er ikke noe den vanlige spilleren ønsker. Det er faktisk slik at jeg sluttet av den grunn, det tar mye tid og ikke minst masse penger.

Hilsen en som ikke spiller heartstone eller COD.

EDIT: MTG har 150 viewers og 7 channels oppe nå, mens M&M har 3 channels og 40 viewers.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Du er nøyaktig den personen jeg prøver å unngå å spille med. En person som klarer å gi inntrykk av at han er under 14 år gammel, er trangsynt og tror at hans mening er den eneste riktige. Så når du begynner å si at alle andre er "COD KIDS" fordi de ikke spiller et dårlig profilert spill med liten spillerbase fra ubisoft, så husk å tenk igjennom hvilken standard du setter for våres forventinger av en slik tråd.

Jeg har vært en spiller av dette i mange år, da kortversjonen og ikke dataversjonen, og det lever fortsatt. Både innen studentmiljø og på diverse spill-steder. MTG er et kortspill som kan ta mange timer (f.eks når man spiller 2v2) og det er ikke noe den vanlige spilleren ønsker. Det er faktisk slik at jeg sluttet av den grunn, det tar mye tid og ikke minst masse penger.

Hilsen en som ikke spiller heartstone eller COD.

EDIT: MTG har 150 viewers og 7 channels oppe nå, mens M&M har 3 channels og 40 viewers.

Folk spiller bare Heartsone for samme grunn som de spiller COD. De vet ikke bedre å siden de ser reklamer for det overalt må det være "best". Det er også fra Blizzard som er nå nylig kåret til king of casual n00b games.

Jeg spiller også kortversjonen av MTG, men rundt der jeg bor er d ikke mange players pga folk er opptatt med heartstone og COD.

Syntes DoC var veldig bra da det er mer hardcore å komplisert enn Heartstone å det tar aldri mer enn 5 sekunder å finne en match. Passer utmerket for folk som meg som ikke bor der d er lett å spille MTG med ekte kort.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

For oss som er gamle mtg spillere som ikke lenger spiller aktivt, og syntes at heartstone var litt døvt, er det verdt å teste Duel of Champions? Uten å kunne noe om det i det hele tatt, hvor mye penger må du spytte inn for at det er kult (etter hvetebrødsdagene er over)?

Lenke til kommentar

For oss som er gamle mtg spillere som ikke lenger spiller aktivt, og syntes at heartstone var litt døvt, er det verdt å teste Duel of Champions? Uten å kunne noe om det i det hele tatt, hvor mye penger må du spytte inn for at det er kult (etter hvetebrødsdagene er over)?

Det er absolutt verdt det ja, er selv gammel MTG spiller å liker det veldig bra. Har spillt rundt 40 timer å ikke brukt 1 krone enda. Har rundt 300 kort, du begynner vell med 60 tror jeg, husker ikke helt og du kan kjøpe booster packs for gull i spillet. Gull får du ved å spille mot andre, campaign, turneringer, achievemnets, lvl opp. Det er ganske lett å skaffe seg en grei deck relativt kjapt.

Skal selv kjøpe steam starter pack i dag, pga liker spillet så bra og da får du 4 dårlige standard men fulle 60 kort decks og med alle de 300 korta jeg allerede har kan jeg nok lage de om til 4 ganske bra decks :). Anngående penger trenger du ikke bruke 1 kr for å få en grei deck eller 2, men vil du ha flere decks som er av bra kvalitet må du ut med litt penger eller spille ganske lenge. På de 40 timene jeg har spillt har jeg sikkert kjøpt 15-20 boostere for in-game gull 12 kort i hver, og du får garantert 1 rare og 3 uncommon i hver sånn pakke.

Når du starter spillet velger du faction aka main deck så tenk litt gjennom hvilken type deck du vil spille før du velger. Det er veldig likt MTG sånn sett at sort = death osv og rødt = fire, burns osv.

Tar noen timer å komme inn i det å lære seg reglene, så annbefaler campaign først, der vil du også veldig for unlocke rewards. Det er når du forstår reglene å spiller dueller å turneringer online det virkelig er gøy. :) Jeg syntes selv d var drit kjedelig de første timene, men når jeg kom inn i det ble d fantastisk :)

Kommer også nye kort å nye ting hele tiden, kommer en ny expnasion denne uka med masse nye features

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

jaja virker som alle her spiller heartstone aka Call of Duty innen TCG. Veldig synd men, er vell simplistic gameplay etterfulgt av random wins som krever 0 skill som er inn for tiden.

jau jau...

Er bare starte opp heartstone stream selv, start med å vinne 9 til 12 seiere stadig vekk og se folk kaste penger til deg fordi du er så flink i spillet. Og det skal du klare helt fint, fordi det er jo et veldig enkelt spill med random wins. Og bare for å ta det sistnenvte tema opp. Hvilket kortspill har ikke et topdeck problem? Jeg har spilt en del MtG kamper, og jeg vet med sikkerhet at top deck draw kan avgjøre en hel kamp. Skal jeg da påstå at MtG er like enkelt som Heartstone og bør forkastes?

Nei, aksepterer at det finnes ulike spill som dekker forskjellige behov.

Bare se på MOBA spilllene, alt fra super causal til relativt "hardcore".

Mislykker du et spill som er veldig enkelt, er det bare å la vær å spille det.

Lenke til kommentar

Hmmm, okei. En av tingene jeg noterte tidlig med heartstone var at det ville tatt temmelig laaaang tid å samle legendaries, og at det var ganske skjev balanse mellom disse og vanlige kort. Mitt største problem var dessuten at det ikke går ann å bytte kort..

Hvor mange matcher må du spille (sånn ca) for å kunne kjøpe en booster?1, 2-3 eller 10?

Går det ann å bytte kort med andre, eller kjøpe spesifike kort?

Kuleste kortspillet på PC er fortsatt shandalar (staving?) i mine øyne. En remake hadde jeg pre-orderet direkte.

Lenke til kommentar

Hmmm, okei. En av tingene jeg noterte tidlig med heartstone var at det ville tatt temmelig laaaang tid å samle legendaries, og at det var ganske skjev balanse mellom disse og vanlige kort. Mitt største problem var dessuten at det ikke går ann å bytte kort..

Hvor mange matcher må du spille (sånn ca) for å kunne kjøpe en booster?1, 2-3 eller 10?

Går det ann å bytte kort med andre, eller kjøpe spesifike kort?

Kuleste kortspillet på PC er fortsatt shandalar (staving?) i mine øyne. En remake hadde jeg pre-orderet direkte.

Det er ikke lett å si pga du kan unlocke gull og "seals" til kjøp av booster fra så mange ting som nevnt over, men alt tatt i betraktning kanskje 3-4 kamper i starten av spillet å opp mot 10 etterhvert som du unlocker de lette achievmentsene og levler opp de første levlene. Når du spiller campaign kan du unlocke ting fortere men er bare 12 campaign missions så langt.

DU kan ikke trade kort med andre akkurat som i Heartstone.

Du kan derimot kjøpe spesifikke kort for currency som heter wild cards. Disse får du av å unlocke achievments eller spille campaign/tureninger å kanskje andre ting husker ikke helt. Jo bedre kort du vil ha jo fler wild cards må du ut med. Alt fra 1 for en common creature til 20 for en "epic hero" De fleste derimot av common, uncommon til rare ligger mellom 1 og 5 wildcards vil jeg si. En booster pack innholder som regel 3 slike wild cards å noe lette achievments gir deg 5 stk. Det er med andre ord ikke vanskelig å lage deg en bra deck uten å betale noen penger. Kort er heller ikke ubalansert på den måten at epics er 1000 ganger bedre en commons osv. Syntes balasen er veldig lik MTG sånn sett. I min main deck bruker jeg masse billig kort og har masse rares som jeg ikke bruker da de ikke passer inn i deckets synergy, akkurat som du ville gjort i MTG.

Når det kommer til epic kort aka Legendary creatures i MTG pga du kan bare ha 1 av de i decket koster de alt ifra 5 til 20 wild cards pr stk. Selv har jeg fått 3 slike i boostere så er ikke vanskelig å få. De er heller ikke nødvendige for å lage en bra deck da spillet er bra balansert på den måten.

Har ikke spillt shandalar, men test ut DoC (Duel of Chamopins) syntes det er veldig bra laget.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

jau jau...

Er bare starte opp heartstone stream selv, start med å vinne 9 til 12 seiere stadig vekk og se folk kaste penger til deg fordi du er så flink i spillet. Og det skal du klare helt fint, fordi det er jo et veldig enkelt spill med random wins. Og bare for å ta det sistnenvte tema opp. Hvilket kortspill har ikke et topdeck problem? Jeg har spilt en del MtG kamper, og jeg vet med sikkerhet at top deck draw kan avgjøre en hel kamp. Skal jeg da påstå at MtG er like enkelt som Heartstone og bør forkastes?

SYntes bare det er synd at folk flest velget spill helt blindt uten å vite hva annet som er der ute. De tar bare det første å beste de ser å syntes d er best pga de har ikke testet noe annet som krever mer hjerne kapasitet.

Lenke til kommentar

jau jau...

SYntes bare det er synd at folk flest velget spill helt blindt uten å vite hva annet som er der ute. De tar bare det første å beste de ser å syntes d er best pga de har ikke testet noe annet som krever mer hjerne kapasitet.
Det er noe jeg kan være 100% enig med deg.

Det kan til tider virke være veldig skjevt fordelt.

Jeg liker Blizzard spill, men selv jeg ser den stadige nedgangen av kvalitet. Jeg sliter å sette dagens WoW, Diablo 3 og tildels SC2 opp imot klassikerne som Diablo 2, wc3 og sc1.

Lenke til kommentar

Bare si ifra om noen vil ta en match eller 2 tar gjerne imot challanges :) ligger på rundt 1100 ELO (rank)

ELO (rank) stigen går ifra 0 som du starter med opp til 1700 som han beste i verden ligger på akkurat nå :)

Tok meg rundt 50 timer med spilling å deck tweaking for å komme opp på 1100. Taper du en kamp mister du kanskje du kanskje kanskje 25 ELO, og om du vinner får du 25 ELO.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

Update: Har nå spillt totalt 62 timer og fikk akkurat achievment for 1000 kort. Du begynner med 60 eller noe slikt. Har brukt 14 Euro så langt å har laget 4 forsskjellige deck som er bra nok til å spille og vinne 8 manns turneringer og komme høyt opp på ladderen (ELO/MMR).

Så etter hva jeg har lært så langt er det absolutt ikke vits å bruke noe penger på spillet for å ha en bra deck. Jeg brukte derimot 14 euro for å få en del fler starter kort da jeg vil ha 1 turnerings dyktig deck for hver faction i spillet. Er vell 5-6 factions, så er 1-2 decks jeg ikke har satt sammen enda, men har nok av greie kort.

Annbefaler veldig at folk sjekker det ut, spesielt om du er gammel MTG spiller som meg. Kommer en expansion nå 10th April. Den kommer til å forandre på veldig mange ting å legge til masse nye features osv. Tror det kan bli kjempe kult.

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...