Morgens Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 dinside.no hadde en artikkel om dette nylig, men jeg finner den ikke igjen. Noen som vet hvor det er en oppdatet liste over dagens kjennetegn pr. fylke/by. + Ved kjøp av ny bil, da kan man vel velge hvor bilen skal bli registrert? Slik at jeg kan få f.eks. INITIALENE mine? Men er dette tungvint - noe forhandleren kanskje ikke vil gjøre? Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Står mye om norske skilt her: http://www.olavsplates.com/ Du kan få registrert nye biler i hvilket distrikt du vil. Med mindre initialene dine er i en skiltserie som er i bruk pr. d.d. så kan du ikke få skilt med de på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Dersom du kjøper helt ny bil, kan du få skilter fra hvor du vil. Jeg kjøpte min bil langt unna, men bestilte bilen levert med lokale skilter. Dersom du er "heldig" og finner dine initialer i en serie som er i bruk, kan du bestille dette. Vært obs på at det er mange bokstaver som ikke brukes i det hele tatt, som I, O, M, W, Æ, Ø og Å. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Takk, god link. Den linken viser absolutt alle kjennetegn. Jakter på den som viser dagens nummerserie. ZZ ser bra ut, vet noen om det er tungvint for forhandler å bestille utenbys fra? Tidkrevende med tanke på postgang osv.? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Mange som kjører med ZZ her på Østlandet, så kan ikke være så alt for mye jobb. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Takk, god link. Den linken viser absolutt alle kjennetegn. Jakter på den som viser dagens nummerserie. Viser også de som er i bruk nå: http://www.olavsplates.com/norway_highest.html Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Mange som kjører med ZZ her på Østlandet, så kan ikke være så alt for mye jobb. Her i Bergen så har de ZZ, SV og BS liggende klar hos vegvesenet Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 @skrekk, tusen takk for den linken. Pusset ikke brillene slik jeg ikke fant den selv... Jeg antar at dette er en enkel affære, forståelig nok kan jeg ikke "vente" på et ledig nummer med mindre jeg kjøper bilen hos en forhandler i det området. Dessverre er mine initialer noen år unna... AA eller ZZ var jo kule da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå