Gothminister Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) En gris er noen som oppfører seg sexuelt upassende. Jeg synes blant annet at det er grisete at menn på 30 kommenterer damer på 15. Hva er seksuelt upassende og hvem definerer det? Vil ikke det være subjektivt? Som jeg tidligere har skrevet. Det handler om takt og tone. Men reagerer når noen kommer med tøv om gris om menn som finner kvinner deilige og liker å se. ## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ## Endret 31. mars 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Hva er seksuelt upassende og hvem definerer det? Vil ikke det være subjektivt? Som jeg tidligere har skrevet. Det handler om takt og tone. Men reagerer når noen kommer med tøv om gris om menn som finner kvinner deilige og liker å se. Pedofili er blant annet seksuelt upassende. En aldersdiferanse på 30/15 er upassende. Det er en gris sin unnskyldning at det handler om takt og tone. Jeg har selv vondt for å se folk i 30-årene fly rundt med 18 åringer. Det blir rett og slett, litt kvalmt. ## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ## Endret 31. mars 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Pedofili er blant annet seksuelt upassende. En aldersdiferanse på 30/15 er upassende. Det er en gris sin unnskyldning at det handler om takt og tone. Jeg har selv vondt for å se folk i 30-årene fly rundt med 18 åringer. Det blir rett og slett, litt kvalmt. Pedofili er et avvik og bør behandles av psykiatrien, lite med seksualitet å gjøre. Du blir nok ofte kvalm når du leser om kjendiser der aldersforskjellen ofte kan være stor. Ellers synes jeg det er merkelig at man kaller seksuell tiltrekning for noe griseri. Hvor har et slikt tåpelig utrykk kommet fra? Det handler nok mer og fordommer, men få vil innrømme at de har slikt. Nå tok det av her. Hvor? ## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ## Endret 31. mars 2014 av ilpostino 3 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Pedofili er et avvik og bør behandles av psykiatrien, lite med seksualitet å gjøre. og slett, litt kvalmt. Du blir nok ofte kvalm når du leser om kjendiser der aldersforskjellen ofte kan være stor. Ellers synes jeg det er merkelig at man kaller seksuell tiltrekning for noe griseri. Hvor har et slikt tåpelig utrykk kommet fra? Det handler nok mer og fordommer, men få vil innrømme at de har slikt. Nå tok det av her. Hvor? Pedofili er ikke et større avvik enn homofili eller andre seksuelle legninger. Det er ikke ett større avvik enn sadogreier eller hetrofili for den sakskyld. Men det kan fortsatt vær noke jævla griseri. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Pedofili er et avvik og bør behandles av psykiatrien, lite med seksualitet å gjøre. Du blir nok ofte kvalm når du leser om kjendiser der aldersforskjellen ofte kan være stor. Ellers synes jeg det er merkelig at man kaller seksuell tiltrekning for noe griseri. Hvor har et slikt tåpelig utrykk kommet fra? Det handler nok mer og fordommer, men få vil innrømme at de har slikt. Tråden har allerede sporet av, så jeg må bare si at det er et paradoks at du kaller pedofili for et avvik som bør behandles av psykatrien samtidig som du sier at få vil innrømme at de har fordommer. Som Priim sier, er pedofili en seksuell legning på linje med heterofili, homofili, dondrofili og mye annet rart. Og det er like lett/vanskelig å behandle bort. Dog er jeg enig i at hva som er upassende er en subjektiv definisjon. 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Pedofili er et avvik og bør behandles av psykiatrien, lite med seksualitet å gjøre. Du blir nok ofte kvalm når du leser om kjendiser der aldersforskjellen ofte kan være stor. Ellers synes jeg det er merkelig at man kaller seksuell tiltrekning for noe griseri. Hvor har et slikt tåpelig utrykk kommet fra? Det handler nok mer og fordommer, men få vil innrømme at de har slikt. Alt er altså helt greit fram til den streken hvor psykiatribehandling er på sin plass. Et noe svart-hvitt verdenssyn? Endret 29. mars 2014 av Malvado Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Pedofili er ikke et større avvik enn homofili eller andre seksuelle legninger. Det er ikke ett større avvik enn sadogreier eller hetrofili for den sakskyld. Men det kan fortsatt vær noke jævla griseri. Helt uenig med deg her. Pedofili er et avvik og jeg vet det strides om dette i fagfeltet. Så vi kommer nok ikke til enighet. Alt er altså helt greit fram til den streken hvor psykiatribehandling er på sin plass. Et noe svart-hvitt verdenssyn? Ingen påstår at alt er greit. Hvor hentet du det i fra? Endret 29. mars 2014 av Malvado Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Splittet ut fra tråden "kompliment", siden det sporet helt av og begynte å handle om pedofili. Mulig det også burde flyttes til seksualitet... - tvillingsjel, forumveileder 1 Lenke til kommentar
D.Selwyn Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Synes ikke det er aldersforskjellen som er problemet. Det er noe som skjærer litt hvis en voksen mann kommer med objektiviserende kommentarer om fremmede damer på 30 også, hvis det er klart at damer kan høre det. Ikke så nøye med en ungdom, det er mer alment kjent at han er en tølpert med handlinger og meninger som ikke trenger tas alvorlig. 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Pedofili er ikke et større avvik enn homofili eller andre seksuelle legninger. Det er ikke ett større avvik enn sadogreier eller hetrofili for den sakskyld. Men det kan fortsatt vær noke jævla griseri. Helt uenig med deg her. Pedofili er et avvik og jeg vet det strides om dette i fagfeltet. Så vi kommer nok ikke til enighet. Sier du det? Og likevel er du skråsikker på at pedofili ikke er en legitim seksuell legning? Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 Pedofili er ikke et større avvik enn homofili eller andre seksuelle legninger. Det er ikke ett større avvik enn sadogreier eller hetrofili for den sakskyld. Men det kan fortsatt vær noke jævla griseri. Helt uenig med deg her. Pedofili er et avvik og jeg vet det strides om dette i fagfeltet. Så vi kommer nok ikke til enighet. Sier du det? Og likevel er du skråsikker på at pedofili ikke er en legitim seksuell legning? Pedofili er et avvik slik jeg ser det. Dette er det uenighet om i fagfeltet. Så noe fasit svar har man ikke. Ingen er skråsikre når man diskutere slike temaer. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Pedofili er et avvik slik jeg ser det. Dette er det uenighet om i fagfeltet. Så noe fasit svar har man ikke. Ingen er skråsikre når man diskutere slike temaer. Det er omstridt i den grad at det ikke er moralsk akseptert for eldre å ha sex med barn. Alt annet enn hetrofili er egentlig avvik for hensikten med den seksuelle driften til oss mennesker er primært å formere oss. ## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ## Endret 31. mars 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Det er omstridt i den grad at det ikke er moralsk akseptert for eldre å ha sex med barn. Alt annet enn hetrofili er egentlig avvik for hensikten med den seksuelle driften til oss mennesker er primært å formere oss. På det svarer jeg tja. Vi finner homofili i dyreriket, men ikke pedofili så langt jeg vet. Dyr parrer seg med kjønnsmodne dyr. Så om homofili er så avvikende som mange vil påstå, det er jeg slett ikke overbevist om. ## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ## Endret 31. mars 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) På det svarer jeg tja. Vi finner homofili i dyreriket, men ikke pedofili så langt jeg vet. Dyr parrer seg med kjønnsmodne dyr. Så om homofili er så avvikende som mange vil påstå, det er jeg slett ikke overbevist om. Homofiles hjerner er annerledes Er nok bevis for meg at det er ett avvik. Homofili er ett like stort avvik som pedofili. Det inngår bare voksne mennesker som er i stand til å velge selv. Derfor anser vi det som 'greit' at dette finner sted. Endret 30. mars 2014 av Priim Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 På det svarer jeg tja. Vi finner homofili i dyreriket, men ikke pedofili så langt jeg vet. Dyr parrer seg med kjønnsmodne dyr. Så om homofili er så avvikende som mange vil påstå, det er jeg slett ikke overbevist om. Homofiles hjerner er annerledes Er nok bevis for meg at det er ett avvik. Absolutt interessant. Har tidligere lest at dette har blitt hevdet. Men jeg vil se mer faglitteratur for og kunne bli overbevist. Men uansett. Homofili vil nok for de fleste fremstå som et avvik. Avvik trenger jo ikke å være noe negativt, slik pedofili er. Kommer du over noe forskning på det du la frem så legg det gjerne ut. Slikt er veldig interessant. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Det er omstridt i den grad at det ikke er moralsk akseptert for eldre å ha sex med barn. Alt annet enn hetrofili er egentlig avvik for hensikten med den seksuelle driften til oss mennesker er primært å formere oss. På det svarer jeg tja. Vi finner homofili i dyreriket, men ikke pedofili så langt jeg vet. Kan det være fordi pedofili er et betent tema og at ingen har testet hypotesen? Absolutt interessant. Har tidligere lest at dette har blitt hevdet. Men jeg vil se mer faglitteratur for og kunne bli overbevist. Men uansett. Homofili vil nok for de fleste fremstå som et avvik. Avvik trenger jo ikke å være noe negativt, slik pedofili er. Kommer du over noe forskning på det du la frem så legg det gjerne ut. Slikt er veldig interessant. Hvis homofili er et avvik, vil du tro at det er mulig å behandle og at homofile også bør behandles psykiatrisk? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Selvfølgelig er homofili et avvik. Den eneste grunnen til at den påstanden i det hele tatt oppfattes som kontroversiell er at man oppfatter ordet "avvik" som negativt ladd. Et avvik betegner kun en kvantitativ variasjon fra normalen og ikke en kvalitativ vurdering. Hvorvidt et avvik oppfattes som positivt eller ikke er kulturelt betinget. Pedofili, Downs syndrom, autisme, blå øyne, høy intelligens og et modellpent utseende er alle avvik. Endret 1. april 2014 av Spartapus Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Det er omstridt i den grad at det ikke er moralsk akseptert for eldre å ha sex med barn. Alt annet enn hetrofili er egentlig avvik for hensikten med den seksuelle driften til oss mennesker er primært å formere oss. På det svarer jeg tja. Vi finner homofili i dyreriket, men ikke pedofili så langt jeg vet. Kan det være fordi pedofili er et betent tema og at ingen har testet hypotesen? Absolutt interessant. Har tidligere lest at dette har blitt hevdet. Men jeg vil se mer faglitteratur for og kunne bli overbevist. Men uansett. Homofili vil nok for de fleste fremstå som et avvik. Avvik trenger jo ikke å være noe negativt, slik pedofili er. Kommer du over noe forskning på det du la frem så legg det gjerne ut. Slikt er veldig interessant. Hvis homofili er et avvik, vil du tro at det er mulig å behandle og at homofile også bør behandles psykiatrisk? Det er klinisk bevist at homofili ikke lar seg behandle. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1259249.ece#.Uzqb0KiSxG4 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Nettopp. Og siden pedofili like fullt er en seksuell legning, er det nærliggende å tro at pedofili er like vanskelig å fjerne eller erstatte. Den artikkelen sier dog bare at behandling er uetisk, ikke at det er umulig. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Nettopp. Og siden pedofili like fullt er en seksuell legning, er det nærliggende å tro at pedofili er like vanskelig å fjerne eller erstatte. Den artikkelen sier dog bare at behandling er uetisk, ikke at det er umulig. Det stemmer. Pedofili kan ikke kureres men ved hjelp av psykiatri kan du lære å beherske seksuelle lyster. Det er nok mange pedofile som 'blir i skapet' og lever ett helt normalt liv ved å aldri kunne utleve sin seksuelle fantasi eller legning. Men at dem som blir overgrepsmenn fort kunne vært voldtektsmenn i staden. Det er noe omstridt, men det er diskutert. ngen kur - Kan pedofili kureres? spurte aktor, statsadvokat Bjørn Enoksen Ristesund. - Nei, pedofili kan ikke kureres. Det finnes ikke forskningsmessig belegg for å hevde noe annet. Men man kan bruke kognitive metoder i et behandlingsopplegg, som kan gjøre at man avstår fra pedofile handlinger. Men aktiveringen vil nok være der livet ut. Å behandle pedofile slik at de i fremtiden greier å tøyle seg selv, er ikke lett, ifølge psykologen. - Generelt er ikke prognosene er så veldig gode. I dette tilfellet sier vi at risikoen for tilbakefall er moderat høy. Men det er vanskelig å si hva han vil gjøre når han løslates en gang, før behandlingen er gjennomført, om han fullfører den, sa Tungland. http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/--Pedofili-kan-ikke-kureres-1938756.html#.UzquA6iSxG4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå