Drug Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Hei! Har et spørsmål angående vidergående skole. I min fortid så har jeg gjort mine feil, startet med "slack" på ungdomskolen som førte til dårlige karakterer også et par forsøk på forskjellige yrkeskoler (tip,elektro etc) Men endet med og droppe ut hver gang. Men det siste året har jeg bestemt meg for å skjerpe meg, komt ut i jobb og tenker og spare til noe muligheter for fremmtiden. Problemet mitt nå er: Jeg trenger noe utdanning, er generelt ganske flink med skole. har stor tro på at jeg kunne klart og fullført almen fag og gått videre til høyskole. Men jeg har dritt karakterer fra ungdomskolen (3) og tror at jeg kun har 1 år igjen på skole-retten min. Jeg er klar over 23/5 regelen, men jeg er kun 20 og usikker på om de månene i skole/jobb kan samles opp mot de 5 åra med jobb / skole erfaring. Så det jeg lurte på, er det muligheter for å ta og studere studiespesialisering på AOF feks? Evt hva andre muligheter har jeg om jeg vill studere videre? Setter pris på alt mulig hjelp - Vebjørn Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Du kan prøve deg på privatskoler/kurs Er i samme båt som deg, men har brukt opp alle 3 årene siden jeg byttet linje etter oktober Gikk kun feil på vgs Lenke til kommentar
Drug Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Du kan prøve deg på privatskoler/kurs Er i samme båt som deg, men har brukt opp alle 3 årene siden jeg byttet linje etter oktober Gikk kun feil på vgs Kjipt :/ Hvilken privatskoler tenker du på? Har vell alltid ansett AOF som en form for privatskole? Er det andre? Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Vet ikke hva AOF er, må sjekke det ut Jeg gikk bilakademiet i fjor. Men bor i tromsø, så har ikke fått jobb med det enda De som har gått det fra østlandet osv fikk jobb nesten med en gang de var ferdig. Er ei gruppe på facebook for folk som har gått det. Er en bilselgerskole, så du får kanskje finne noe som passer for deg Endret 29. mars 2014 av g3neralen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå