Gå til innhold

Hva irriterer dere på treningssentret?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Fleire menn som kommer inn sammen og tar opp flere treningsbenker samtidig, men det er bare en av dem som trener av gangen. Først løfter en av dem på vektene ett par ganger, før han bytter plass med en annen som løfter på vektene ett par ganger. Samtidig tar resten av gjengen opp plass på flere av benkene i nærheten av den som faktisk driver med trening. Men de benytter seg ikke av disse apparatene, de bare sitter og tar opp plass og kommenterer de som løfter vekter..

 

Evt. de som bruker benkene til å legge fra seg ting de har med inn i treningsstudioet. Mobil, drikkeflaske osv.

Lenke til kommentar

Men en myk overflate vil jo skape mindre sprett? Eller?

 

Det skal ikke ha noe betydning om vektskivene ligger på myk eller hard overflate. Mer enn effekten det skaper av irretasjon og derav prestasjon. De treningssenterene som har skummatte underlag i hele vektrommet vil jo da være ubrukelige.

 

Det treningssenteret jeg vanligvis bruker har også et slags skumunderlag uten at det er et problem. De mattene jeg brukte den gangen i fjor er langt mykere og brukes vanligvis under planken og diverse andre mageøvelser der man ligger på gulvet. Du kan jo eventuelt prøve selv og se hvordan det føles? Jeg opplevde at to matter under hver vektskive ga stanga en ekstra akselerasjon oppover mellom hver repetisjon og det gikk ut over teknikken.

 

Jeg kan legge til at jeg aldri slipper stanga, men senker den relativt kontrollert ned i startposisjon mellom hver repetisjon.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

 

 

Fleire menn som kommer inn sammen og tar opp flere treningsbenker samtidig, men det er bare en av dem som trener av gangen. Først løfter en av dem på vektene ett par ganger, før han bytter plass med en annen som løfter på vektene ett par ganger. Samtidig tar resten av gjengen opp plass på flere av benkene i nærheten av den som faktisk driver med trening. Men de benytter seg ikke av disse apparatene, de bare sitter og tar opp plass og kommenterer de som løfter vekter..

 

Evt. de som bruker benkene til å legge fra seg ting de har med inn i treningsstudioet. Mobil, drikkeflaske osv.

 

 

og dem blir pottesure hvis man så mye som pirker borti tingene deres..

 

Aldri i verden om noen skal flytte littegrann på tingene deres, nei. Da flyr dem i taket...

Lenke til kommentar

 

Men en myk overflate vil jo skape mindre sprett? Eller?

 

Det skal ikke ha noe betydning om vektskivene ligger på myk eller hard overflate. Mer enn effekten det skaper av irretasjon og derav prestasjon. De treningssenterene som har skummatte underlag i hele vektrommet vil jo da være ubrukelige.

 

Det treningssenteret jeg vanligvis bruker har også et slags skumunderlag uten at det er et problem. De mattene jeg brukte den gangen i fjor er langt mykere og brukes vanligvis under planken og diverse andre mageøvelser der man ligger på gulvet. Du kan jo eventuelt prøve selv og se hvordan det føles? Jeg opplevde at to matter under hver vektskive ga stanga en ekstra akselerasjon oppover mellom hver repetisjon og det gikk ut over teknikken.

 

Jeg kan legge til at jeg aldri slipper stanga, men senker den relativt kontrollert ned i startposisjon mellom hver repetisjon.

 

 

Viss du slipper stanga kontrolert ned burde den ikke sprette. For det er jo definisjonen på at du ikke har kontroll på den. Jeg tar markløft i flere forskjellige høyder, alt i fra plant underlag, vektskiver og helt opp til bokser. i fra boks og ganske lavt ned og har selv også brukt typiske 'yoga-matter' uten at jeg kan si at det er ett nevneverdig problem utenom at det ser gay ut.

 

 

Jeg kan naturligvis ikke fjerne irritasjonen din over det. Men tror kanskje det du faktisk irriterer deg over ikke er ett problem. Men det vet du naturligvis best selv. Men det burde ikke vær det.

Endret av Priim
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er et kjærestepar på treningssenteret hvor jeg trener, som tydeligvis har bestemt seg for å trene sammen. Vel og bra det, men klining og tafsing kan de ta når de kommer hjem.
Har også sett folk bruke belte på franskpress. Det kan da ikke være nødvendig..?

Lenke til kommentar

Er et kjærestepar på treningssenteret hvor jeg trener, som tydeligvis har bestemt seg for å trene sammen. Vel og bra det, men klining og tafsing kan de ta når de kommer hjem.

Har også sett folk bruke belte på franskpress. Det kan da ikke være nødvendig..?

 

Der jeg trener er det en super stereotype boler albaner som trener med ett better bodies belte av typen bårelås hele økten, når han varmer opp på møllen, når han tar bicepscurls, når han tar mer bicepscurls, når han tar flere bicepscurls i knebøyracket og selvfølgelig når han tar benkpress.

 

Knebøy og markløft det tar han jo ikke, så hva han skal med beltet er for meg uforståelig.

Endret av Priim
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det har garantert blitt nevnt før, men folk som kaster fra seg vekter. Klart at noen løfter så tungt at de må slippe de etter endt sett, men jeg tenker på de som bare slenger fra seg manualer og stenger på en slik måte at man nesten skvetter. Og så har man de som aldri rydder etter seg. Kjedelig å komme til knebøyracken bare for å finne et tiatlls plater på stanga og slengende på gulvet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...