Gå til innhold

Hvilke steder boikotter dere ?

WeirdFace

Anbefalte innlegg

Det er mange som holder seg langt vekk fra forskjellige organisasjoner og firmaer for eksempel på grunn av dårlige erfaringer, deres politiske meninger eller av andre grunner. Er det noen her på forumet som unngår å kjøpe produkter fra enkelte butikker / nettbutikker eller selskaper, og i så fall hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble matforgifta* på "Bit" på Byporten kjøpesenter (Oslo) en gang. Det er mange år siden, men jeg har ikke kjøpt noe der siden.

Det ser ikke ut til at ting er blitt så mye bedre der i løpet av årene:

http://www.osloby.no/nyheter/Mattilsynet-stengte-BIT-Byporten-7508444.html#.UzXitRL1Rpw

*antakelse. Jeg kjøpte mat, spiste, og etter en times tid ville alt ut alle veier. Det kan selvsagt ha vært noe annet, men jeg syns maten smakte skit og mistenker at ikke alt var helt som det skulle..

Endret av #97
Lenke til kommentar

- Apple Inc. grunnet navnet, samt Fisher Price-maskinene, men hovedsakelig på grunn av navnet, og det at de ikke betalte Apple Records pengene for det fra starten av så vi slapp en feide som varte i flerfoldige år

- Ringnes bryggerier etter at de la ned Tau bryggerier

- McDonald's etter litt for mange matforgiftninger

- Pepsi-co fordi jeg mener Coca-Cola er et bedre firma og brusen til sistnevnte smaker bedre (samt at jeg er fanboy)

- AMD og ATI kun fordi jeg jeg er fanboy av nVidia og Intel

- Tyske, svenske og asiatiske bilmerker (opprinnelig, i disse dager er det nesten umulig å holde styr på hvem som eier hvem) fordi jeg er fanboy av amerikanske biler fra 20- til slutten av 70-tallet

- Mus og tastatur fra Logitech (Microsoft og Razer-fanboy)

- PC-høyttalere og webcam fra Creative (Logitech ftw)

- Sony PlayStation fordi jeg synes Microsoft og Nintendo både har bedre kontrollere (med unntak av Wii / Wii U) og bedre exclusives

- Alle medier som fremstiller vampyrer på "moderne" måter. Fuck glitrende vampyrer som tåler hvitløk, solskinn og som går inn i huset ditt uten å være invitert

- RBK og MUFC fordi jeg er fan av Viking og valgte Tottenham på barneskolen da du enten heiet på LFC eller MUFC for å være "in" eller hva søren

- Psy og lignende musikk

- Justin Bieber, Isaac Elliot (eller hvordan han staver navnet sitt) og One Republic fordi jeg synes musikken deres suger svett eselpung

- Jo Nesbøs bøker fordi hans litterære verker er oppskryt herfra til månen

Lenke til kommentar

- Snus og røyk fordi det er idiotisk og bortkastet og bidrar ikke til noe whatsoever.

- Drikke som har sukker i seg. Især energidrikker og brus. Flytende kalorier som koster masse og gir ingenting tilbake. Cola er kanskje den værste med sin shady business. Frukt skal spises, ikke drikkes, da fjernes alt av fiber. Melk og vann er eneste jeg drikker.

- Alt som har med kjøretøy å gjøre med unntak av elektriske biler vil jeg ikke kjøpe.

- Activision for å tyne spillserier og dårlig holdning til forbukerne, og generellt sett mangel på innovasjon.

- Alt som har med junkfood å gjøre, som MacDonalds og BurgerKing. Dyrt og ekstremt kjedelig samt shady business.

- TV bransjen generelt, ingenting som interesserer meg der, med unntak av NRK som jeg kan se gratis over internett.

- Pixmania for å være en drittbutikk som ikke følger norsk lov.

- Dagbladet og andre tabloider som bare fokuserer på sensasjonelt dritt.

-Alt av gamblingsider og tipping, bortkastet penger som prøver å gjøre folk avhengig.

- Apple av åpenbare grunner.

- Neste generasjons konsoller fordi de tar betaling for online spilling og har skuffende ytelse.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Apple, aldri likt måten de driver selskaped sitt på.

Acer, dårlige produkter.

AMD, liker nvidia bedre, alltid gjort. Intel faviriseres innen prosessorer.

Monster/mønster, fordi jeg blir kvalm av smaken.

Lenke til kommentar

Apple, fordi de ikke bryr seg om funksjonalitet i produktene. Det viktigste for dem er at ting ser fancy ut, liksom. Også fordi du får elektronikk fra andre merker til mye bedre pris og mer for pengene. Apple overpriser jo produktene sine opp i sky. Også fordi de har ubrukelige feilmeldinger på maskinene sine og mest sannsynlig på telefonene også.

EA, fordi de gir faen i kundene sine og absolutt måtte lage et eget program og ta alle spillene ut av Steam sitt varelager. Lager ubrukelige spill også og overpriser i tillegg.

Jeg holdt meg unna ATI/AMD en stund på grunn av dårlige erfaringer (problemer med kjøling og skjermkort som døde etter unormalt kort tid), men det virker som de har forbedret seg nå.

Lenke til kommentar

Volkswagen - Fordi jeg eide en passat som var særdeles lite driftsikker

NetShop - Fordi dem underkjente en reklamasjon, (den har gått konk og konkursbo er kjønt av noen andre, så jeg kan forsåvidt starte å handle hos dem igjenn.)

Det er vel det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...