DiskusjonsFredrik Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Heisann godtfolk. Har i det siste blitt mer og mer gira på å få fullført den utdanningen jeg aldri fikk. Er 21 år og blir litt svett på ryggen når jeg ser hvor lang tid som egentlig har gått etter at jeg droppet andre året allmenn. Mitt spørsmål er da om det er for sent ? Hvor skal jeg gå og hvem skal jeg snakke til for å få arrangert en studieplass ? Da jeg er litt eldre vett jeg ikke om jeg kan søke på vanlig vis eller om det er for langt ut på året til å gjøre dette. Eneste jeg vil nå er å begynne på skolen til høsten for å bli matros Jeg må vell enda ha en mulighet ! Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Les litt rundt på vilbli.no. http://www.vilbli.no/?Fylke=12&Artikkel=018116&Side= Du søker via vigo.no Lenke til kommentar
rikke_ Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Om ikke kan du gå på privatskole, sonans, akademiet ….osv Lenke til kommentar
sicios Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Man har noe som heter ungdomsrett, denne må brukes innen utgangen av det året du fyller 24 år. Om du ikke har brukt opp de 5 årene allerede. Lenke til kommentar
DiskusjonsFredrik Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Takker for svar Jeg gikk to år allmenn. Fullførte ikke det andre året.Gjorde da et omvalg til det neste året som jeg heller ikke fullførte.Jeg har vell da brukt 3 av årene mine. Har jeg da 2 år igjen som kan brukes før fylte 24?Eller går de 5 årene sammenhengene fra første gang jeg begynner videregående?Har lest litt rundt er bare noen ting som er litt uklart. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Det som står er er at du må bruke retten din innen fem sammenhengende år, og at du har rett til omvalg. Det står på vilbli at det i praksis vil si at du kan ta to års pause. Er det mer eller mindre enn du har hatt? Men jeg vet ikke hvor strengt det er, du kan jo høre med skolen din, evt NAV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå