Gå til innhold

ødelagt skjermkort eller driver problem?

AndersT2

Anbefalte innlegg

Det skjedde noe rart med PCen her, drev å skulle konfugurere kontrollene i "IL2 - Forgotten Battles". Så ble plutselig skjermen sort og satte seg i standby modus. PCen forsatte som den skulle. Når jeg startet PCen på nytt så var oppløsningen i windows satt til 640xNoe og 4 bit farger, og jeg fikk ikke stilt på noe. Så jeg avinstallerte driverne (Catalyst 3.7) og installerte igjen. Avinstallerte først litt feil, så jeg måtte gjøre dette 2 ganger.

PCen funker greit nå, foruten en MEGET irriterende ting, etter dette, så bruker den EKSTREMT lang til på å laste, nesten det dobbelte enn før, fra Windows logoen kommer opp til innlogging så bruker den lang tid. Hva kan dette skyldes? Dette kom etter at jeg fikk problemet over, ikke før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

95% av gangene (ca ;p) mine maskiner har vært treige under oppstart (windowslogo) - har d skyltes feil med nettverkskort / drivere der i gården... Noen ganger hadde jeg et defekt netttverkskort i (gamle maskiner) andre ganger var d at driverne ikke var som de skulle (fikset vaffal dette problemet ved å oppdatere til nye driver)

Enkel måte å finne det ut på er å ta ut nettverkskortet (evt ved integrert, deaktivere d i BIOS)

Men anyways - bare mine erfaringer, er vel neppe det - men d tar vel ikke lang tid å prøve...

For å sjekke om d er skjermkortet kan du vel gjøre en lignende test... Så fremt du har et annet skjermkort liggende :shrug:

Lenke til kommentar

har dessverre ikke noe annet skjermkort liggende, angrer litt på at jeg solgte de forrige mitt.

Men det virker litt rart at det skal ha noe med nettverkskortet å gjøre, siden jeg ikke bruker det, eller har rørt noe ved det på evigheter, og at det skjedde når det som er beskrevet skjedde.

Men jeg kan jo prøve å avinstallere nettverkskortet eller avstille det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...