Asderp Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei. Til sommeren er jeg ferdig med IKT servicefag (VG2), og har vært så heldig å fått lærlingplass. (2 år) Dette vil ikke gi meg gen. studiekomp, men det er noe jeg vil ha ettersom jeg har veldig lyst til å gå E-business på NITH (da trenger man Gen. studiekomp) Er klar over 23/5 reglen blant annet (er ikke interessert til å vente til jeg er 23), så jeg lurer; hva er lurest, ta gen. studiekomp under lærling tiden 3 og 3 fag hvert år ettersom jeg kun mangler 6 fag total for å få det, eller vente med dette og bruke et helt år å ta det igjen? Noen tips hva som er lurest, hvordan gå frem, hva som er lettest? Beklager for tuklet skrevet post, men håper noen har noe innspill. Takk Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei, jeg ville anbefale deg å ta det under lærlingstiden, da slipper du å bruke et helt år til påbygg, og kan heller begynne rett på NITH. Du har jo ikke lekser eller noe slikt som lærling, og siden du har 2 år kan du jobbe 2-3 kvelder i uken og alikevel rekke igjennom på de 2 åra. Eksamen går 2 ganger i året, dette går fint Lenke til kommentar
Asderp Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Hei, jeg ville anbefale deg å ta det under lærlingstiden, da slipper du å bruke et helt år til påbygg, og kan heller begynne rett på NITH. Du har jo ikke lekser eller noe slikt som lærling, og siden du har 2 år kan du jobbe 2-3 kvelder i uken og alikevel rekke igjennom på de 2 åra. Eksamen går 2 ganger i året, dette går fint Tror jeg gjør dette =) Takker! Noen tips om hvordan jeg bør gjøre det? Privatist, hvor, hvilke skole osv? Lærlingplassen min er i Oslo! Lenke til kommentar
ILunde Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei, jeg ville anbefale deg å ta det under lærlingstiden, da slipper du å bruke et helt år til påbygg, og kan heller begynne rett på NITH. Du har jo ikke lekser eller noe slikt som lærling, og siden du har 2 år kan du jobbe 2-3 kvelder i uken og alikevel rekke igjennom på de 2 åra. Eksamen går 2 ganger i året, dette går fint Tror jeg gjør dette =) Takker! Noen tips om hvordan jeg bør gjøre det? Privatist, hvor, hvilke skole osv? Lærlingplassen min er i Oslo! Er ikke kjent med åssen dette funker i Oslo, men her jeg bor er det et privatistkontor som hjelper deg. Snakk med rådgivere på skolen du går nå, evt http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/privatisteksamen/ Lenke til kommentar
Asderp Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Takker for svar =) Om det er noen andre som har noe å føye til / erfaringer / tips osv. bare skriv i vei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå