Gå til innhold

Jens Stoltenberg er blitt generalsekretær i NATO

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Ja, hva synes dere om det?

Jeg er bare stygt redd for at kommer til å springe inn i hjørnet på kontoret sitt om det blir krig, mens han sitter og vugger og hulker i fosterstilling. Der han gjentar i det maniske med en hvinende stemme "mer likhet, mangfold, arbeid, fred, velferd, multikultur, inkludering, åpenhet". Sekretærene vil riste i han og skrike om at han skal slutte, men det vil ingen ende ta.

Jensemann burde egentlig bare gi seg med en gang, det er ingen kjære mor eller en Aniken eller Hadja å gråte på skuldrene til der. Det går rett og slett ikke an å sutre og bable om ingen ting, som er det eneste han kan.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er redd Jensemann ikke kommer til å tørre å vise nok muskler dom NATO-sjef. Tror rett og slett han kommer til å være for defansiv. Men det er kanskje nettopp derfor han er valgt. Kanskje man ønsker å vise Russland at man ikke ønsker en ytterligere eskalering.

Lenke til kommentar

Hvis det blir offisielt vedtatt, noe det trolig blir, så mener jeg i utgangspunktet ikke at han er skikket til jobben. Generalsekretæren i NATO må være en tøff person som tør å snakke for seg og bruke makt. Spesielt i disse tider.

Jens Stoltenberg hadde nok passet langt bedre som generalsekretær i FN. Men nå skal man jo ikke forhåndsdømme noen så hvis han blir generalsekretær blir det spennende å se på innsatsen hans.

Når det gjelder at han forsvinner som leder av AP er jeg mest interessert i Jonas Gahr Støre og hvordan AP vil gå under ham.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han er AP. Da han forsvant som utenriksminister forsvant all min interesse for AP.

Men for å holde oss til saken tror jeg i liket med deg at Jens Stoltenberg er altfor veik til å være generalsekretær i en forsvarsallianse som NATO. Ikke minst i disse tider da Russland prøver å fremstå som en supermakt på lik linje med SOvjetunionen og bare angriper flere og flere land og tar seg til rette...

Lenke til kommentar

Hvorfor opprettet du den ikke selv hvis du har ventet? Rykter er uansett ikke det samme som sanhet. Etter hve jeg vet er det fremdeles ikke offentliggjort at han faktisk har fått stillingen. Etter hve jeg leste før i dag skal det i så fall bli erklært på tirsdag eller torsdag. Tror det var tirsdag.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Av og til lurer jeg på om Stoltenberg har betalt seg til posten med norske skattekroner. Han har doktorgrad i tanketomt vrøvl og å sitte å sutte på totten sin. Hva totten er får dere bestemme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Av og til lurer jeg på om Stoltenberg har betalt seg til posten med norske skattekroner.

Hva bygger du den mistanken på?

At han er en tulling, som ikke kunne fått en slik post ellers.

Lenke til kommentar

Generalsekretær i NATO er kun en symbolsk stilling uten noen form for reell makt. Bare en liksomstilling med privatsjåfør og grei lønn der man må høre på hva de store gutta (og Angela) sier. Dette er ikke noe annet enn en kompistjeneste som resten av verden stort sett bryr seg fint lite om...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

At han er en tulling, som ikke kunne fått en slik post ellers.

Vil ikke akkurat kalle ham en tulling, men han eier ikke styrken til å inneha en slik jobb.

Når det gjelder hvordan han har fått den så er jo mektige venner en god ting å ha...

Ja, han har nok trekt i noen tråder. Betalt seg frem osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...