Morgens Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Kinkig problem, i går kveld falt den "blå wr-rens" beholderen ned i toalettet. Jeg oppdaget ikke det før jeg trakk og dermed forsvant den... Den lå baki der og jeg glemte det vel egentlig av. I dag tidlig satt jeg på do, tørket meg og trakk - uten å se noe mer på det. Nå som jeg kom hjem ser jeg at toalettet er tett, den rensedingsen ligger og sperrer. Slik at det som kom ut fra morgenbesøket ikke er helt ute. Trekker jeg ned vann fylles hele skåla opp før det sakte trekker seg tilbake. Ikke en ideel situasjon. Jeg har en slik "fjær" samt 10 tommeltotter. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Om du ikke får den ut kan du ringe rørlegger. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Er en risiko å prøve selv, for du kan få den lengre ned i rørene, sånn at den ikke er enkelt tilgjengelig uten å virkelig jobbe for rørleggeren. Mitt tips er å la den være og ringe rørlegger, kan fort bli dyrt å prøve selv og kile den fast f.eks under bakken i stedet. Bare synd det er fredag etter 16, så det kan bli dyrt uansett om du ikke kan vente til mandag... Er ikke rørlegger, så er ikke sikkert jeg har rett Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 hvis du kan se den er det bare å ta på seg lange hansker og stikke armen nedi og ta det ut igjen, hvis ikke er det bare å ringe rørleggeren... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Snakket med faren min som er rørlegger. Du har nok et lite problem nå, du må ikke prøve å dytte den lengre ned. Det bli bare værre. Hvis du klarer å dra den opp med fjæren din er det bra. Hvis ikke ville jeg ringt rørlegger. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hvis du har en "inspeksjonsluke" litt lengre ned på linjen, kan du forsøke å bruke fjæren fra den enden, og samtidig få noen til å lempe vann i toalettskåla, mens du holder på Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Æsj, dette var noe dritt! Jeg la bort fjæra, brukte børsten og fikk røsket litt slik at det som kom ut i sittende stilling ble løst opp og forsvant... Vannet stiger fortsatt høyere enn normalt, men det synker igjen og er rent. Kjøper hansker og graver litt i morgen, har andre toalett så jeg kan vente til mandag. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Så, den forsvant lengre ned? Worst case nå er vel at den tetter avløpsrøret ut av hele huset... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Det går vel opp først? Det ser slik ut ihvertfall, før røret går inn i veggen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Ser du den nedi do eller har du forsvunnet lengre inn? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Ser den ikke, ser bunnen av do, så går det litt oppover før det går inn i veggen - om du forstår. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Det er riktig, men om den er der eller nedi røret som går ned inni veggen vet du ikke... Den bøyen heter forresten vannlås, den er der sånn at lukta og gassene fra kloakken ikke går ut fra rørene 1 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 vannlåsen til toalettet du ser. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Den er neppe langt forbi vannlåsen så lenge vannet stiger høyere enn normalt. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Gikk på feil do, det blå vannet er borte og nedtrekk var helt normalt. Tok 40 cm. med dopapir og det forsvant som normalt. Kan dingsen ha forsvunnet ut i kloakken? Den er vel 8x4x2 cm. Lenke til kommentar
Diablo Minus Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Kan dingsen ha forsvunnet ut i kloakken? Den er vel 8x4x2 cm. Sannsynligvis så lenge du har fått den forbi vannlåsen. 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Kan dingsen ha forsvunnet ut i kloakken? Den er vel 8x4x2 cm. Det er ikke størrelsen på dingsten som er problemet, men festemekanismen(den du fester i doskåla). Hvis den hekter seg fast i noen rørkoblinger kan den sitte bom fast. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 Ok, men doen fungerer utmerket nå. Jeg lot være med å tilkalle hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå