Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 skal vi se - p4 2,4b apacer pc 2700 ddr asus p4b533 WD 120gb soundblaster live 5.1 100mbit nettverkskort sony 52xcdrom samsung 40x cd brenner asus v8440 gf4 ti4400 --------------- symptomer - blåskjerm og atter blåskjerm. hva har jeg testet - cpu og minne har blitt forsøkt byttet ut, men samme feil oppstår uansett, har prøvd med lydkortet i og med lydkortet ute, samme feil, har prøvd å bytte pci port til nettverkskortet, men alt til ingen nytt. så for å gjøre det helt klart, problemet er ikke cpu eller minne. div blåskjermer - irq - page_fault - har forsåvidt opplevd de fleste varianter av blåskjermer nå. jeg har søkt på hva disse kodene betyr, noen av de gikk ut på at det var noe med cpu, men jeg har byttet cpu med en annen som stod i en maskin som fungerer perfekt men jeg får fortsatt samme feil. noen har gått ut på minneproblemer, men det er ikke problemer med minne. noen ganger får jeg blåskjerm når jeg prøver å installerer windows xp (originalt ja) - noen ganger skjer det mens jeg spiller musikk, surfer på nett, ser film, spiller, så det går ikke å trekke noe konklusjon ut i fra det heller. da står jeg egentlig igjen med følgende - enten er det harddisken, hovedkortet eller psu. men hvis psu streiker så skal jeg vel ikke få tonnevis med forskjellige blåskjermer (f.eks den som går ut på at 2 pci kort "kolliderer", noe som er umulig fordi på det tidspunktet hadde jeg ingen pci kort i maskinen) harddisken tviler jeg på at det er, den er ca 4 måneder gammel og jeg har kjørt alle testene til western digital uten noen rapporter om feil. jeg har også prøvd å bruke den andre ide "tilkoblingen" samt en annen ide kabel. den eneste grunnen til at jeg tror det kan være hovedkortet er pga et lite uhell jeg hadde når jeg satte i den nye harddisken. alt var koblet til og strømmen var på da jeg (ikke spør hvordan, det bare ble slik ) av en eller annen grunn kom til å tenke på at jeg hadde glemt å koble lcd displayet til psuen, så jeg bare koblet det til mens maskinen startet opp, selvsagt sa det BZZZT og maskinen gikk av, men heldigvis var det bare til å starte opp igjen og alt så ut til å fungere. jeg ser liksom ikke hva feilkilden kan være når cpu,minne og hdd skal fungere. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 skal vi se - den eneste grunnen til at jeg tror det kan være hovedkortet er pga et lite uhell jeg hadde når jeg satte i den nye harddisken. alt var koblet til og strømmen var på da jeg (ikke spør hvordan, det bare ble slik ) av en eller annen grunn kom til å tenke på at jeg hadde glemt å koble lcd displayet til psuen, så jeg bare koblet det til mens maskinen startet opp, selvsagt sa det BZZZT og maskinen gikk av, men heldigvis var det bare til å starte opp igjen og alt så ut til å fungere. jeg ser liksom ikke hva feilkilden kan være når cpu,minne og hdd skal fungere. Uh. Såh... det virket en liten stund, derfor kan ikke det være feilen? Litt for seint på kveld for meg til å være høflig, så jeg vil si: god natt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 glemte å legge til en ting da.. det er godt å vel 2 måneder siden blåskjermene begynte å komme, først 1 gang med langt mellomrom, så hyppigere og hyppigere. men uansett, hvor ligger feilen, psu eller hk ? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hei. Sjekk minnet. Testprogram: http://www.memtest86.com/ Good Luck Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hei. Sjekk minnet. Testprogram: http://www.memtest86.com/ Good Luck jeg har gjort det, både med de 2 gamle minnebrikkene og med mine 2 nye, ingen problemer med noen av de. det er ikke minne og det er heller ikke cpu, sannsynligvis ikke hdd heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg