Gå til innhold

Filen mangler/skadd ved åpning av dokumenter.

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke åpnet mine dokumenter og mine skriv, da det kommer opp at filen mangler eller er skadet. Jeg tror det er 3 muligehter å reparere det.

1. Tilbakestille datamaskinen. Jeg ser det er mulig å tilbakestille PCn til slik det var 25.03. Jeg har prøvd 4 ganger å tilbakestille den, men det kommer opp hver gang at maskinen ikke ble tilbakestilt. Hvorfor vet jeg ikke ?

2. Jeg bruker Ccleaner og reparerer der bl a REGISTER. Jeg tar sikkerhetskopi av den. Sikkerhetskopien fins under Dokumenter. Men jeg er i tvil om jeg skal tilbakeføre den. Kanskje denne filen fins der. Men det kommer opp en liten advarsel, når jeg prøver å tilbakeføre dette. Vet ikke om det vil hjelpe eller om det er en sjanse å ta ?

3. Kanskje kan jeg søke på nettet etter den filen som mangler ? Men jeg vet ikke hva jeg eventuelt skal søke på (hvor filen fins) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke åpnet mine dokumenter og mine skriv, da det kommer opp at filen mangler eller er skadet. Jeg tror det er 3 muligehter å reparere det.

1. Tilbakestille datamaskinen. Jeg ser det er mulig å tilbakestille PCn til slik det var 25.03. Jeg har prøvd 4 ganger å tilbakestille den, men det kommer opp hver gang at maskinen ikke ble tilbakestilt. Hvorfor vet jeg ikke ?

Mest sannsynlig har det med pkt 2 å gjøre

2. Jeg bruker Ccleaner og reparerer der bl a REGISTER. Jeg tar sikkerhetskopi av den. Sikkerhetskopien fins under Dokumenter. Men jeg er i tvil om jeg skal tilbakeføre den. Kanskje denne filen fins der. Men det kommer opp en liten advarsel, når jeg prøver å tilbakeføre dette. Vet ikke om det vil hjelpe eller om det er en sjanse å ta ?

Vet du med 100% sikkerhet at det "et register rens" program fjerner ikke skaper Windows problemer eller feil. Faktum er nemlig at vi som aldri benytter slike registry cleaner programmer ikke opplever å få slike problemer. Hvis du kan legge tilbake syns jeg du skal gjøre det. Det høres ut som en referanse for mye i registeret er vasket bort.Den "filen".

3. Kanskje kan jeg søke på nettet etter den filen som mangler ? Men jeg vet ikke hva jeg eventuelt skal søke på (hvor filen fins) ?

Blir jo håpløst

Lenke til kommentar

Jeg kjørte Recuva, og fant noen filer som er blitt slettet ved Register i Ccleaner, og gjennopprettet disse. Da har filen vissnok kommet tilbake, og jeg kan nå åpne mine dokumenter. I grunn visste ikke jeg helt hva jeg foretok meg, men hurra det funker nå no.

Lenke til kommentar

Du hadde jo flaks.

Du gir nøkkelen og hele kontrollen over til tredje parts rense program (slik sett er man helt prisgitt hva det programmet eller riktigere sagt dets utviklerens mener "kan/skal" slettes).

Ikke "my cup og tea".

Men når det er sagt , det finne adskillelig værre enn ccleaner.

Disse firmaene har skapt en irrasjonell (i disse dager) trang og etterspørsel til å rense i Microsofts database internt i Windows (registret). Og snor seg på dette , helt uten vits etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...