Mørbradbiff Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei.Jeg har tenkt å bygge en liten mediapc med tvkort, for bruk med MediaPortal, og media strømming.Krav: - Spdif (toslink / Coax) med støtte for dts og dd- DVB-S2 kort for å kunne ta inn gratiskanaler over satelitt.- Støtte 4k Format når det kommerOppsettet jeg har satt opp nedenfor, vil det gå?Jeg er spesielt usikker på hovenkortet, Da alle benchmarker jeg har funnet på nett er med et ekstern grafikkort. Jeg klarer heller ikke å finne ut hvor mye minne som deles til det interne grafikkortet. Og om grafikkortet er bra nok for full HD, og fremtidig 4k oppløsning om man ikke har eget dedikert skjermkort. Kabinett: ANTEC ISK 600 MINI ITX BLACKHK: MSI Z87I GAMING AC S-1150 MINI-ITX RAM: CORSAIR 16GB DDR3 XMS3 PC12800 1600MHZ (2X8GB)...TV kort: HAUPPAUGE WINTV HVR-5500 Lagring: INTEL 520 180GB SATA SSD MLC BULK CPU: INTEL CORE I7 4770K 3.5GHZ 8MB S-1150 PSU: Har en liggende som jeg tror jeg kan brukeJeg har tidligere tenkt på intels sine NUCer, men da må jeg ha eksterne kort for spdif og tvkort. Så hva tror dere om oppsettet? Om dere har noen andre forslag tar jeg gjerne i mot det. Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Integrert skjermkort ligger i CPUen. Skaff deg RAM med høy hastighet dersom du skal bruke integrert skjermkort. Kan anbefale AMD a10Om dette kjører video i 4k vet jeg ikke. Men det er jo ikke noe som står i veien for at du kan prøve med integrert skjermkort først, siden kjøpe et dedikert skjermkort eller ny CPU når den tid kommer at du skal se 4K (dersom eksisterende løsning ikke virker) Endret 31. mars 2014 av Oscar2107 Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Takk for svar. Jeg tror jeg går vekk fra M-ITX, å går heller litt opp i størrelse så jeg får en ekstra PCIe slått. Noen tips til et bra M-ATX HK? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå