Gå til innhold

– Samsung Galaxy S5 er bare billig plastikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at det meste av chassis er støpt eller presset ut i riktig form, og da skulle restmaskinering kunne gjøres på godt under 5 minutter. Man utvikler selvsagt en bearbeidingsmetode som er effektiv på såpass store serier som det her bør være snakk om.

Lenke til kommentar

Plastikk eller ikke. Kommer an på om det er bra laget. Ofte er plasten som brukes bedre enn billig metall som de bruker i Iphone. Iphonen til broren min ser ut som en bulka bil. Med riktig bruk så skal de ganske mye til før det skjer noe med de fleste mobiler. Men klart mister du den i asfalten så har det lite å si om det er plast eller metall.

Lenke til kommentar

HTC-sjef slenger med leppa i nytt intervju.

– Samsung Galaxy S5 er bare billig plastikk

The butthurt is strong in this one :devil:

Helt seriøst, Har hatt 2 HTC'er som eg var veldig godt fornøyd med, og skulle gjerne kjøpt HTC igjen. Men når de sluttet å ha plass til minnekort i telefonene ble de uaktuelle for meg :thumbdown:

Kommer de med en stor modell ala Note III med plass til minnekort så blir de aktualle igjen. One Max var desverre ikkje noe alternativ.

HTC One (M8) har da plass til minnekort, så kjøp i vei. ;)

Lenke til kommentar

Ja, maskinering koster penger, anslagsvis +1-2 kroner per chassi for telefonchassi masseprodusert i milliontall. Nei, de freses ikke ut med cnc, men formpresses. Omtrent sånn man lager ølbokser fra en plate med aluminium, bare litt teknisk enklere (for mobiltelefonene altså).

Med Apple iPhone 5 og 5s så er det ikke snakk om formpressing, men CNC hele veien, og det tror jeg det er med HTC One også. Definitivt mye mer tidkrevende og avansert enn å lage en ølboks.

Lenke til kommentar

Dersom de faktisk bruker 120 minutter på ett slikt chassis, så har de gjort en grunnleggende feil i konstruksjon og planlegging.

Edit: iPhone har en mye enklere sammensetning enn Htc One. Skal ikke ta mange minuttene å bearbeide ett slikt chassis fra scratch.

Endret av Eriond
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...