Knekkeren Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei, jeg bruker i dag makro, men finnes det en formel som gjør det samme?? På forhånd takk. Dette er makroen jeg kjører Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) On Error GoTo slutt If Target.Column = 2 Then If Target.Value = "" Then Range("C" & Target.Row).Value = "" Else Range("C" & Target.Row).Value = Str(Date) End If End If On Error GoTo slutt If Target.Column = 8 Then If Target.Value = "" Then Range("I" & Target.Row).Value = "" Else Range("I" & Target.Row).Value = Str(Date) End If End If slutt: End Sub Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Nei. Det ene er at innskrivning i B trigger inskrivning også i C. En formel kan bare returnere et resultat til cella den selv bor. Og så skriver den dagens dato statisk. En formel klarer bare dynamisk dato, dvs den viser alltid "i dag". Snarveien til statisk dato er Ctrl ; (altså kontroll semikolon), så det er gansge kjapt å taste inn for hånd. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Knekkeren Skrevet 31. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2014 Hei, var det jeg tenkte meg. Jeg skulle hatt denne funksjonen tilgjengelig på nettbrett og telefon men der går det ikke med makro, selv ikke i office 365. Håper noen kan redigere makroer til skript som går i googel regneark (google disk) TAKK for svar så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå