Star Fox Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 (endret) Skal på et jobbintervju på mandag som resepsjonist ved et hotell. Hva bør jeg ha på meg? Resepsjonistene går jo i arbeidsuniform som ser ut som dress, burde jeg møte opp i dress jeg også, eller blir det litt vel stivt? Jeg går vanligvis i hettegensere og mørke jeans, men bruker av og til cardigan og skjorte. Er sistnevnte OK å bruke? Endret 28. mars 2014 av Star Fox Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Som tommelfingerregel så bør du kle deg litt finare enn dei andre ansatte når du skal på jobbintervju. Dette for at du skal vise at du kler deg fint, men samtidig ikkje overdriver. Mørke jeans og skjorte burde være fint nok til eit slikt jobbintervju. Men med tanke på at hotell vanligvis er litt formelle så trur eg at eg ville ha sattsa på dressbukse og skjorte. Dressjakke blir nok litt mykje. Korleis kler sjefen seg forresten? Eg antar at han/ho ikkje bruker arbeidsuniform slik som dei øvrige ansatte bruker. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Dressbukse og skjorte Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Jeg har litt erfaring hos Radisson SAS bak meg. Er noen år siden, men pytt pytt: Et hotell er en ganske formell arena. Kle deg derettter. Jeans/skjorte/dressjakke er kanskje mulig dersom du søker jobb backoffice eller hos security. Jeg hadde stilt opp i mørk dress med en skjorte som passer personligheten min og vurdert å drite i slipset. Det er viktig at du velger et antrekk du er komfortabel i ellers blir det et kleint intervju. Men jakke/dressbukse er et must! Tenk på at resepsjonisten er hotellets ansikt utad og det førsteinntrykket du gir din potensielle sjef er det førsteinntrykket du kommer til å gi alle gjestene. Dette vet den potensielt nye sjefen din og derfor er det veeldig viktig å gi et behersket og profft førsteinntrykk samtidig som du viser selvsikkerhet og kontroll. At du blir kalt inn til intervju betyr at du har vekket interessen til sjefen så da er du på god glid. Lykke til *Ah så datoen på førsteinnlegget nå - hvordan gikk det? Endret 3. april 2014 av Ham 550 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Jeg møtte opp i mørke jeans og en finere skjorte. Har ikke råd til å kjøpe noen dress. Intervjuet gikk bra. De prata veldig mye, og jeg prøvde å spørre noen naturlige spørsmål her og der. Til slutt slo intervjueren om til tysk - siden jeg hadde skrevet på CV-en at jeg kunne tysk, heldigvis var jeg flinkere enn intervjueren... noe som forhåpentligvis teller positivt. Får høre om jeg får jobben ila. neste uke. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Regner med det er viktig å kunne tysk pga mye tyskspråklige turister på sommeren. Eldre tyskere snakker nesten aldri et ord engelsk. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. april 2014 Del Skrevet 4. april 2014 Jeg møtte opp i mørke jeans og en finere skjorte. Har ikke råd til å kjøpe noen dress. Intervjuet gikk bra. De prata veldig mye, og jeg prøvde å spørre noen naturlige spørsmål her og der. Til slutt slo intervjueren om til tysk - siden jeg hadde skrevet på CV-en at jeg kunne tysk, heldigvis var jeg flinkere enn intervjueren... noe som forhåpentligvis teller positivt. Får høre om jeg får jobben ila. neste uke. Ha ha dritbra. Lykke til. Og så er det bare å stålsette seg på at alle andre fremmedspråklige (kinesere, franskmenn, japanere) gjentar det de sier på sitt språk laaaangggsoooomt sånn at du skal forstå det he he. Like gøy hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå