RBW Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Fremtiden kan gi deg ekstremt lang batteritid.Bruker menneskekroppen for å generere strøm Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hvis man kombinerer dette med Oculus Rift, så kan hele menneskeheten ligge i lake og bare generere strøm til maskinene, bortsett fra en liten gjeng med opprørere som... Oh, wait... 9 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Shit. Matrix - here we come. 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Shit. Matrix - here we come. Legge til en dose Skynet også så er vi der Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Shit. Matrix - here we come. Ja, mennesker er jo ekstremt effektive batterier... AtW Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Shit. Matrix - here we come. Ja, mennesker er jo ekstremt effektive batterier... AtW Er det ikke overveldene mange teorier om at hele greia med at mennesker er batterier i Matrix bare er et cover? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Batterier genererer ikke strøm - Kroppen gjør! Vi er ikke batterier, men energiprodusenter! Overveldene mange teorier? Trodde plottet var:Vi gikk til krig mot roboter som levde på solenergi - vi laget skygge for solen, de bruker mennesker som energikilde. Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 (endret) "Men i svarte. Kroppen er jo kjent for å ha en generator for kjemisk strøm (ATP) i sine mitokondrier. Sitronsyresyklus og det hele. Kroppen trenger jo den kjemiske strømmen sin selv. Vil dette tappe det kjemiske depotet?" Sannsynligvis ikke, men jeg var fristet til å vri litt på dette. Sikkert noen uvitende folk som hadde trodd meg om jeg hadde ordlagt meg på en liknende måte. Endret 30. mars 2014 av G Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Shit. Matrix - here we come. Ja, mennesker er jo ekstremt effektive batterier... AtW Handler ikke om hvor effektive batterier (kremt, energikilder) vi er/ kan være, det handler hvor mye energi du får ut i forhold til hvor mye du setter inn. Det er derfor vind- og solenergi øker i popularitet. Bygg anlegget, slipp å sette inn energi (kull, plutonium etc i konvensjonelle kraftverk) og det vil betale seg over tid. Genialt. Tullekoppen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Shit. Matrix - here we come. Ja, mennesker er jo ekstremt effektive batterier... AtW Handler ikke om hvor effektive batterier (kremt, energikilder) vi er/ kan være, det handler hvor mye energi du får ut i forhold til hvor mye du setter inn. Det er derfor vind- og solenergi øker i popularitet. Bygg anlegget, slipp å sette inn energi (kull, plutonium etc i konvensjonelle kraftverk) og det vil betale seg over tid. Genialt. Tullekoppen Det er hele poenget mitt, det er ekstremt lite energieffektivt å bruke mennesker til slikt. AtW Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Shit. Matrix - here we come. Ja, mennesker er jo ekstremt effektive batterier... AtW Handler ikke om hvor effektive batterier (kremt, energikilder) vi er/ kan være, det handler hvor mye energi du får ut i forhold til hvor mye du setter inn. Det er derfor vind- og solenergi øker i popularitet. Bygg anlegget, slipp å sette inn energi (kull, plutonium etc i konvensjonelle kraftverk) og det vil betale seg over tid. Genialt. Tullekoppen Det er hele poenget mitt, det er ekstremt lite energieffektivt å bruke mennesker til slikt. AtW Det er kanskje sant. Per dags dato så er det ikke det nei. Fint at du utdypet, lite energieffektive er bedre å si enn det i den forrige kommentaren din Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Det er lite "per dags dato" i det, det er en ren energibetraktning, vi lager ikke mat til bevegelse veldig effektivt, og å gjøre biologisk masse til varme kan man like gjerne gjøre med brenning, det kommer ikke til å bli gunstig, i dag eller senere. AtW Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Shit. Matrix - here we come. Ja, mennesker er jo ekstremt effektive batterier... AtW Handler ikke om hvor effektive batterier (kremt, energikilder) vi er/ kan være, det handler hvor mye energi du får ut i forhold til hvor mye du setter inn. Det er derfor vind- og solenergi øker i popularitet. Bygg anlegget, slipp å sette inn energi (kull, plutonium etc i konvensjonelle kraftverk) og det vil betale seg over tid. Genialt. Tullekoppen Det er hele poenget mitt, det er ekstremt lite energieffektivt å bruke mennesker til slikt. AtW Det er kanskje sant. Per dags dato så er det ikke det nei. Fint at du utdypet, lite energieffektive er bedre å si enn det i den forrige kommentaren din Hvis du har fulgt med på ungsomsskolen burde du vite at menneskekroppen umuig kan være en god energikilde. Kan ikke få ut mer energi enn det blir puttet inn. Det er 100% sikkert. Er rykter om at den originale ideen var å koble sammen mennesker for å utnytte hjernekapasiteten deres, men dette var for uforståelig for amerikanske seere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå