Kirchhoff Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Hei, Jeg har to gamle, bråkete og trege disker i min stasjonære PC, på henholdsvis 250 og 320 GB (15 000 timer oppetid hver). En av disse diskene er fordelt på 3 partisjoner og den andre kun på én partisjon. Ingen av partisjonene er C-partisjonen, jeg skal altså ikke flytte windows. Jeg ønsker å bytte disse sømløst med med én ny 1 TB disk. DVs at jeg ønsker å beholde alle partisjonene, all dataen og alle programmene. In og ut uten at hverken programmer eller windows skjønner at noe er skjedd. Operativsystem: Windows 7 professional 64 bit. Tips? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Klon de? Med en disk går det nok lett, to har jeg ikke forsøkt. Går det ikke å opprette partisjoenene, overføre alle filene så ta ut de gamle diskene og endre navnet på partisjonene sånn det originalt var og volla? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Vil ikke da de nye partisjonene måtte få nytt partisjonsnavn og derfor vil det ødelegge for programmer som er installert på disse diskene? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Nye i en periode for å så endre de igjen ? Org D:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server Compact Edition\v3.5\Desktop Ny E:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server Compact Edition\v3.5\Desktop Fjerne gammel Ny org D:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server Compact Edition\v3.5\Desktop Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Det er jo lett (som war sier) http://www.partition-tool.com/resource/partition-clone.htm Når du kopler fra gamle disker gir du bare de kopierte partisjonene tilsvarende drive letters som de hadde før. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 Da har jeg satt i gang. Jeg får se hvordan det går! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå