Gå til innhold

Ny mobil til ca 2-3k (G2 eller nexus 5? )

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har LG G2, og synes det er en absolutt topp telefon! Nexus 5 er nok også det! Tror nok byggekvaliteten på Nexus 5 er hakket bedre. LG G2 har en del kule funksjoner som du kan få nytte av, men jeg har blitt litt lei av brukergrensesnittet! Nexus 5 har ren Android som er veldig fint å se på nå i KitKat. Det er også kjappe oppdateringer!

Det er i bunn og grunn opp til deg! Begge telefonene er råe telefoner med det beste du får av teknologi. Dette er med tanke på ytelse, kamera, skjerm osv... De har begge plusser og minuser, men ingenting er dårlig på noen av de etter min mening! Vil du ha mye ekstra funksjoner liknende, LG G2. Vil du ha lite unødvendig crap og raske oppdateringer, Nexus 5. Ikke mer å si! :D

Lenke til kommentar

Forskjellene er ikke store, men objektivt sett er LG G2 en mer komplett telefon.

Batteriet som som holder LG G2 gående er merkbart bedre enn batteriet som sitter i Nexus 5 (3000mAh vs 2300mAh). Under peioder hvor du bruker telefonen mer enn bare av og til virker det nesten som om telefonen blir drevet av en sitron...

Dette er hovedgrunnen til at G2 alt i alt er en bedre hverdagstelefon. Med mindre du er veldig spasommelig med hva du installerer og kjører i bakgrunnen, kommer du sikkert til å gråte over Nexus 5 sin batterilevetid.

Byggekvaliteten er akkurat som forventet fra begge. De tåler lite begge to, men skjermen til Nexus 5 ser ut til å tåle mindre til tross for hva dårlig utførte drop-tester tilsier. Dette har med at Nexus 5-skjermen har en veldig liten margin når det kommer til hvor elastisk den er, noe som gjør at LCD-skjermen knekker fortere enn G2 sin skulle du f.eks. sitte deg på den.

LG G2 er god i bruk. Nexus 5 er også god i bruk. Det er kanskje verd å notere seg at "thermal throttling" er et merkbart problem hos Nexus 5, men det er ikke ødeleggende.

Android 4.4 KitKat er jo et av salgspunktene til Nexus 5, men jeg ville ikke latt det være avgjørende. 4.4 skal komme til G2 når det er klart, og 4.4 har i bunn og grunn ikke så mye gøyalt å by på når du har brukt det en stund.

Men jeg kan trygt si at Nexus 5 gir en mer responsiv følelse, takket være 4.4 KitKat. Selv om Nexus 5 generelt yter dårligere enn telefoner med tilsvarende maskinvare (ikke spør meg hvorfor), er dette knapt nok merkbart i praksis.

Endret av Raxzer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...