Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Skifta DNS server

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle sette opp qss men viste ikke helt hva jeg gjorde, så begynte å tulle med noen settings og checka en boks der det stod "Assign DNS server". Internettet crasha for 20 min og hadde annen ip adresse å besøke den setting siden for å skifte alle internett greiene og får bare 5-8 mbps download nå og brukte å få 20-50 mbps men uploaden er samme. Så skifta jeg til gamle ip'en min men så crasha internettet igjen for ca 20 min og fortsatt treigt men brukte enda en ny ip nå. Og så unchecka jeg den "Assign DNS server" boksen og nå er det samme ip men treigt fortsatt. Jeg kan ikke særlig mye om internett og det eneste jeg vet om DNS er hva det står for, hadde vært glad for kjapp hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk google sine dns-servere:

Primær: 8.8.8.8

Sekundær: 8.8.4.4

Sikker på at nettet mitt vil bli kjapt da? Orker ikke å gjøre dette et par hundre ganger til og måtte vente et par tusen år på nettet til å komme tilbake samt ødelegge for andre som bruker nettet.

Lenke til kommentar

Dns servere påvirker ikke hastigheten på den måten, hvis du f.eks måler fra speedtest.

Dns server brukes for å slå opp navn mot ip, så hvis du synes det tar lang tid fra du f.eks skriver vg.no til siden begynner å laste, så kan du se på dns oppsettet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dns servere påvirker ikke hastigheten på den måten, hvis du f.eks måler fra speedtest.

Dns server brukes for å slå opp navn mot ip, så hvis du synes det tar lang tid fra du f.eks skriver vg.no til siden begynner å laste, så kan du se på dns oppsettet.

Vel jeg skifta til google serverene og nå er det kjapt igjen :p

Takker btw Twinflower

Endret av Ukreativt
Lenke til kommentar

1070043_10153216030597588_362125327_n.jp

" Let your bird chirp". This is the message some people are spray-painting on walls in Turkey. http://bbc.in/1oEfTaR
They are including DNS (Domain Name Servers) details to help people circumvent a #Twitter ban.
The ban on Twitter come after Prime Minister Recep Tayyip Erdogan vowed to "wipe out" the micro-blogging service.
Mr Erdogan is angry that people used Twitter to spread allegations of corruption in his inner circle.

(Kilde; BBC)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...