TorWhale Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Hei Jeg holder på å rydde opp i SSD´en min, og det første jeg tenkte å gjøre var å flytte de personlige mappene mine til min sekundere harddisk. Når det gjelder dette temaet har jeg to spørsmål: 1) Jeg gjorde en test på "Mine videoer" mappen min, og etter å ha flyttet den til D: driven, så forble den på C: driven som heter "Videos". Jeg lurer på om denne mappen er trygg og slette? Fordi når jeg prøvde å slette den fikk jeg en varsel som sa at jeg trengte administrator tillatelse for å slette den. 2) Jeg lurte også på om det er lurt å flytte skrivebords-mappen til HDD´en isteden for å la den ligge på SSD´en? Vil skrivebords opplevelsen bli tregere av å ha den på HDD`en? For da vil jeg gjerne beholde den på SSD´en. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Taxxon Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 1.) Tror ikke det har noe å si om du sletter den, men alle mapper på Os disken som ligger inne etter at OS er instalert ville jeg personlig ikke slettet. en mappa tar ikke mye plass, men innholdet er bare å fjerne/flytte. Husk! viss du har programmer og spill kan de slutte å virke da de leter etter mapper der de ble instalert. 2.)Ville ikke gjort dette selv, men lagrer du programmene på andre steder er det jo bare snarveiene som ligger på skrivebordet, tar ikke mye plass. har selv en tilsvarende skriverbordmappe på en annen disk der jeg lagrer crap som ellers hadde kommet til å blit lagret på skrivebordet. det vill ta litt lengre tid å åpne ting som ikke er på OS disken. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Er det noe slikt som dette du er ute etter?: http://www.techsupportalert.com/content/how-move-windows-7-personal-folders-my-documents-another-drive.htm Lenke til kommentar
TorWhale Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Takk for hjelpen. Men, jeg har klart å gjøre noe veldig dumt som jeg trenger hjelp med. Jeg skulle flytte mappen "Mine bilder" til D: driven, som jeg gjorde med "Mine videoer". Men jeg var litt raskt, og klarte å lagre mappen direkte på D: driven. Så nå er altså "Mine bilder" mappen borte. I starten hadde jeg også et problem med at alt som var i D: driven ble svist under bilder, men det fikset jeg. Vet ikke om den mappen egentlig er viktig, men vil gjerne ha den tilbake uansett. Det minner meg også på, hvor lagres de bildene som ikke er i "Mine bilder" mappen? Som f.eks. mappen med eksempelbilder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå