MacProvoserer Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Da er tiden inne for nytt databord. Trenger ett som er symetrisk. Dvs at man sitter på midten og har god plass på hver side. Trenger altså ikke ett lite men heller ett stort bredt "kontor" bord. Skal brukes til data/studio og trenger da god plass til høytalere og mixepult osv. Noen som har tips om hvor å kikke? (Til rimelig penge) Helst web-adresser. Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 IKEA har vel det meste? dessuten har jeg sett tilbud på møbelkjeder som Bohus osv... Du finner alltids noe om du letter deg fra datastolen og kikker i butikkene der du bor! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 tips: ikke se etter "databord" i ikea katalogen f.eks...se etter bord...dvs. kjøkkenbord med fin overflate og slikt, eller generiske kontor bord/pulter...det er viktig at du har nok plass til både skjerm og tastatur forran deg...har du en CRT skjerm, ville jeg hatt et bord som var minst 80cm dypt..evt. sette det litt fra veggen, og la skjermen "vippe" litt utenfor da får du meget god armstøtte, noe du vil ha glede av senere når du IKKE får belastningsskader... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Ja, kjøp et stort og dypt bord, slik at du får alt på et plan. Ikke masse løse hyller du må dra ut. Forøvrig bør du ha støtte helt til albuen for musarmen. Se også litt på høyden av bordet. De fleste stoler har lift slik at du kompenserer for skjerm/tastatur/mus, men du bør også ha føttene på "plass" Selv har jeg sansen for en eller annen hylleløsning under bordet hvor jeg kan stuve de. Ingen gidder likevel og sitte med føttene rett ned :wink: Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Takk for svar. Drev å surfa litt igår men var litt tom i hodet... Skal innom bohus og skeidar idag. Kanskje flere hvis jeg finner. Kan vel egentlig sammenligne med jobben min. Der sitter jeg foran data hele dagen. Vi fikk nye databord som mangle plass til å "henge" beina. Det hater jeg! Får ganske mange rare hvilestillinger etterhvert... Kjøkkenbord-løsning kan være noe, men jeg har også lyst på hyller/skap til å putte inn cdé´r og hagevis med dilldall som har samlet seg opp. Kan vel bare kjøpe dette i tillegg. Nå skal det taes mål, så får vi se hva det blir. Thanks dudes! Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 hr akkuratt kjøpt meg ett Tvilum Optima(?), det er passe stort og har hyller... Og det har tjukke plater noe som er et must hvis du har ratt og pedaler... Det koster ca. 2000,- men så langt er det hverdt det Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Lag et selv da får du det sånn som du vil ha det. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Har tenkt å kjøpe meg et hjørnebord der du sitter i vinkelen på bordet.. slike bord har god plass og god støtte til albuane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå