F!sh Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Hei. Jeg sliter med en Samsung SyncMaster 2243NW som kun viser bilde på VGA i noen sekunder f (1-2) før skjermen blir svart. Skjermen er fremdeles på, men viser ikke noe. Det skjerm uansett hva slags maskin jeg kobler den til og hva slags modus jeg bruker (dublikat, utvidet eller kun ekstern) Dersom jeg endrer modus med win+p får jeg opp bildet i noen sekunder igjen. Har delevis kassert skjermen, men dersom jeg får liv i den ønsker jeg den til nettverks overvåkning på kontoret. Har googlet litt rundt, men uten å finne noe særlig til svar. Kan noen hjelpe meg? Har loddebolten klar. Her er en kort video av skjermen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30602073/Video%2027.03.14%2013%2005%2031.mp4 Mvh Alex Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Hmm, merkverdig. - Prøvd med lavere skjerm oppdateringsfrekvens, og/eller lavere oppløsning? - Rekker du å skru ned lysstyrken (om det så krever at du skrur den av/på et par ganger) helt til bunn? Og vil den holde bildet oppe lengre når du har har minste lysstyrkenivå, kontra maks. - Jeg tar det sånn at skjermen ikke forsvinner fra windows sin skjerminnstillingsmeny når den faller ut? Lenke til kommentar
F!sh Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 -Satt oppløsningen helt ned til 800X600, frekvensen fikk jeg ikke endret -Rekker ikke å sette ned lys styrken, men la merke til at jeg får bilde igjen dersom jeg slår skjermen av og på igjen. - Korrekt. Skjermen vises hele tiden i windows skjerminnstillinger, selv når den faller ut. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Sikker på at du ikke klarer å presse ned lysstyrken et eneste hakk mens den er på? (er jo en egen dedikert knapp/touch-knapp for det?) Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Jeg hadde en Syncmaster, husker ikke modellnummer, men hadde oppløsning 1600x1200. Fikk samme problemet på den, begynte å slå seg av, dvs at lyset/bildet forsvant, først etter ei stund påslått, deretter nesten med en gang. Kjøpte nytt kort til skjermen, byttet det men ingen forskjell. Konkluderte etter mye googling at det mest sannsynlig var lysrørene i skjermen som hadde satt takk for seg. Den var nok brukt noen tusen timer vil jeg anta. Edit: Vet at en del av disse skjermene hadde noen dårlige kondensatorer på kortet. Den jeg hadde så byttet jeg et par stk som bulte tydelig, de var veldig svekket når jeg målte de etter å ha tatt de ut, men ingen forskjell med nye heller. Deretter kjøpte jeg nytt hele kortet, også uten suksess. Endret 27. mars 2014 av SteinarN Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Selv på min egen Syncmaster så er jeg nødt til å senke lysstyrken ned til 26 % for at den skal fungere normalt. Jeg kan (om jeg ikke skrur den av) øke denne grensen litt etter litt mens lysrørene varmer seg mer og mer opp. Etter 7-8 timer med økende grad av lysstyrke så kan jeg ha den på 100 % hele tiden, så fremt jeg aldri skrur av skjermen. Jeg mistenker at det kan være noe lignende. Og derfor jeg ber deg om å prøve å forandre lysstyrken. Om det så er et nivå for hver gang du restarter skjermen så kommer du ned til bunnen etter hvert. Endret 27. mars 2014 av Andrull Lenke til kommentar
F!sh Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Kan bekrefte at det er bakgrunns lyset som har død, etter å ha fått ned lys styrken, ser jeg anntydning til bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå