Linepusle Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Polarsisiken er virkelig fin! 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Jeg har aldri sett noen polarsisik, den fikk du bra til. Jeg ser tydelig at den er i samme slekten som stillits, som vi ser mange av her i syden akkurat nå, artig å se dem i det fri, men veldig trist når de sitter i trange bur og viser tydelige tegn på tvangsnevroser. Så en slik på markedet i Thessaloniki for to dager siden, den kastet seg opp i taket på det veldig lille buret, snurret seg rundt og hev seg ned, og gjentok dette i det uendelige. Det så ganske sykt ut. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Den ligner mye på gråsisik ifølge fugleboka. Så mye at de er vanskelige å skille. Men etter det jeg har forstått så er dette en polarsisik, det som taler for det er at jeg er i hekkeområdet, den er hvit under "bak der under vingene" og sånt. Men jeg er jo ingen fuglekjenner, derfor skriver jeg "tror". Fugler i bur.. huff.. det høres kjipt ut. Husker da jeg var tenåring og var med til en revefarm fordi en jeg var med skulle låne en jakthund av eieren. Å se de dyrene springe opp og ned veggene med forbeina i de trange nettingburene, som i panikk, var nok til at jeg enda er helt i mot pelsdyroppdrett. Dagens bilde, det kommer kanskje senere, har to bilder til nå.. polarsisik og gråspurv. Hadde 20 43 kråkebilder også.. men de er alt slettet. Endret 26. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Pen pønker du fanget på minnebrikken i går! 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 26. april 2014 Forfatter Del Skrevet 26. april 2014 Takk, Bykatt. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Ingen fuglekjenner jeg heller, men den polarsisiken (?) var vakker ja! 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Gårsdagens bilde er samme type fugl. Hadde håpet på å få den i lufta, men har enda ikke fått det til. Bildet er croppet. Dagens bilde blir det når jeg får tatt det. Til nå i dag har jeg to spurver i lufta og en kjøttmeis i et tre. Men ikke noe bra. Endret 27. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Ikke noe å si på skarpheten i bildet. Mye kvister gjør det litt urolig, men det er kanskje vanskelig å kommandere disse fuglene til å sitte på bedre foto-plasser 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 (endret) Dagens bilde er en spurv. Jeg velger den fordi jeg syns den så like trist ut som jeg følte meg da det igjen begynte å snø. Endret 27. april 2014 av pybalto 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Ja, den så litt lei seg ut - og du verden, er det snø igjen.... 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Skarpt og fint det siste polarsisikbildet ditt også, du kunne kanskje croppet enda mer? Snø i slutten av april er aldri morsomt, ikke rart at både du og pipipen sturer litt, får håpe det bedrer seg. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 Ja, den så litt lei seg ut - og du verden, er det snø igjen.... Å ja, her er det enda masse snø. Men har jo ikke lyst på mer akkurat. Det har smeltet masse de siste dagene, men så har det også snødd-sluddet-regnet- snødd osv.. Med litt solskinn innimellom. Været er stort sett ok, mellom bygene. Skarpt og fint det siste polarsisikbildet ditt også, du kunne kanskje croppet enda mer? Snø i slutten av april er aldri morsomt, ikke rart at både du og pipipen sturer litt, får håpe det bedrer seg. Jo, skal teste det.. eller ta nytt. Heller det siste. Den fuglen har jeg lyst til å i lufta, men har enda ikke klart det. Dagens er en jeg har jaktet på noen dager nå. Syns den er mye raskere enn spurvene iallefall, vanskelig å få det til syns jeg, selv de som sitter stille.. altså mtp at jeg skal ha dem når de har lettet. Men fikk nå to uklare i dag. Legger det ene ut her som motivasjon for videre forsøk. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Den var da ikke så verst skarp den der? En kjøttmeis, antar jeg? 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 28. april 2014 Forfatter Del Skrevet 28. april 2014 (endret) Jo, kjøttmeis er det. Og skarp er den ikke, iallefall ikke i 100% - da er det bare en grøt uten noen detaljer. Endret 28. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Herlig deppespurv. Et bilde kan som kjent fortelle mer enn 1000 kvittringer. Endret 29. april 2014 av Mr. Sanders 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Den spurven i snøværet så ut som jeg føler meg når det er kaldt og ufyselig ute. Blinkskudd! Håper snøen er tilbake i smelte-modus... 1 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 Liker også deppe-spurven. Meget bra 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Takk for det, alle tre. Jeg har sett endel fjellvåk i dag. Ble med brodern til Finland en tur, en kjøretur på omtrent 30km. På vei så jeg 3 par, tror iallefall de er par når de er to i samme området.. Og på retur så stanset han så jeg fikk tatt noen snapshot. Hadde 300mm på 7D'en, men fuglene var litt langt unna.. så de ble litt små i bildene. Hadde også en overflyving mens jeg var i bygda å rusla med tassen. Men det kom et fly.. og jeg ble opphengt i det og hadde fokus omlag 10000m for høyt på himmelen.. når jeg var ferdig med å ta bilder av flyet og tok øynene fra kameraet, da så jeg fjellvåken, men da var det for sent. tok jo noen bilder da også, men det ble mens den var på vei bort så de er bare å slette. Flybildene ble ganske bra. Men det er jo ikke temaet her.. De to siste dagene av festen skal jeg bruke 300mm + 2x ekstenderen. Blir manuell fokus, men det blir nok bare gøy å prøve igjen. Tilslutt beklager jeg at jeg ikke har fått kommentert noe særlig i trådene til dere andre. Kunne gjort det nå kanskje, men jeg er så trøtt.. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. april 2014 Forfatter Del Skrevet 30. april 2014 Ser jeg ikke var helt med i går kveld. Var jo bare en dag igjen, ikke to som jeg tenkte da. Men uansett.. jeg prøvde meg med 300mm + 2X, på fjellvåker. Men så raskt at det ikke var så enkelt som jeg tenkte selv om de seiler fint av gårde stort sett, fikk jo noen bilder der fuglen er "nesten i fokus" men det er ikke noe å samle på og slett ikke noe å vise frem. Tror den 2X er best å bruke på stillestående motiver, eller la den følge med 70-200'en siden jeg der får AF på 5.6. Da jeg så motivet jeg valgte i dag, så prøvde jeg først med 2X på, men bestemte meg lynraskt for å fjerne den og bare bruke 300mm så jeg fikk AF igjen. Var litt knotete og ha ekstenderen i hånda mens jeg fotograferte, men ikke mer enn at jeg fikk tatt noen snapshots. Som kompensasjon for at jeg fjernet den har jeg croppet litt.. Ucroppet alternativ i spoiler. På ett ble de ganske "samlet" Jeg syns det har vært en fin måned, har vært lærerikt og morsomt. Jeg kommer til å fortsette med å fotografere fugler. Så takker jeg for festen, og sender en stor takk til alle de som har fulgt med og kommentert. Nå må jeg ut med Tassen.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Flott fangst de siste der - fint tema du valgte og godt gjennomført - Takk for denne April-festen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå