BjørnÅgeS Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Mange fine bilder siden sist jeg var innom, den siste fuglen ble meget bra. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Takk, , begge to. Jeg tok med kameraet ut på tur med Tassen. Da vi kom hjem så jeg en spurv i veldig motlys. Fin trening tenkte jeg, og prøvde litt. Sola er like utenfor bildet, akkurat hvor nært husker jeg jo ikke.. men ganske nært. Det dekker vel tanken. Måtte overeksponere veldig, og så dempe det litt igjen redigeringen, og litt sånt. Overeksponere er viktig, det er bare hvor mye man må overeksponere som er det man må finne ut. Bilderedigeringen.. jeg får liksom ikke det helt til enda. Fin sveis fikk den iallefall. Begynte blåse og sludde ute, så jeg er glad både jeg og Tassen fikk gjort det vi skulle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Fine fugler, bildet den 17. april er nok en liten favoritt. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Herlig punkespurv. 30 sekunders justering av bildet gir et noe annet uttrykk (spoiler). Men det er noe med grønt / magenta jeg ikke skjønner (men så har jeg ikke råfila å redigere på heller, da). 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Flott bustehuespurv, Mr. Sanders redigering var ikke dum. 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Hehe - må ha vært en tenåring i ungdomsopprør, det der... 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Fine fugler, bildet den 17. april er nok en liten favoritt. Takk, syns selv at en i en spoiler er en favoritt. Herlig punkespurv. 30 sekunders justering av bildet gir et noe annet uttrykk (spoiler). Men det er noe med grønt / magenta jeg ikke skjønner (men så har jeg ikke råfila å redigere på heller, da). post-88036-0-83879900-1398150103-1.jpg Litt morsomt syns jeg, for med din redigering .. da er vi så godt som det kameraet ga, eller som defaultverdiene til LR tolker det kameraet ga. Grunnen til at jeg prøvde dempe det litt var vel fordi jeg syns det svir i øynene så lyst det er. Kanskje litt som å kikke mot sola.. Man ser at objektivet sliter i motlys med fargene, er det ikke kromatisk abberasjon det heter? Det er det du mener? De kvistene som har farger? Skal teste blende litt ned og se om det er bedre da. Flott bustehuespurv, Mr. Sanders redigering var ikke dum. Nei, egentlig så er det nok bedre slik. Hehe - må ha vært en tenåring i ungdomsopprør, det der... Jo, litt vind i håret har den da. Endret 22. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 I dag har jeg nesten ingen bilder. Skulle prøve etter kjøttmeis i lufta, men de jeg så flyvende hadde jeg ingen mulighet til å følge, og de som satt stille starta i "feil retning", altså bort fra meg, inn i buskene osv. Det bildet som jeg har av en er ikke noe særlig flott, det er naboens fuglebrett.. så dropper det. Og da blir det en spurv allikevel, en som sitter stille. Litt fokusbom, men allikevel godt nok for en pingle.. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Jeg måtte lete litt før jeg oppdaget fuglen, det vi ser, er jo søtt, da. Du kunne kanskje beskåret litt mer? 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Jo kanskje beskåret- er hele bildet, ville liksom ha det litt rotete.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Ser ut som den sitter i et lite vakt-tårn den der, er nok litt skeptisk til fotografen. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Kanskje sånn crop? Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Syns bildene blir bedre og bedre jeg Det "grå" bildet fra den 17. er en favoritt, nesten monokromt, selv om i farger! 1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Nå var det lettere å se den spurven, uten at omgivelsen ble borte. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Syns bildene blir bedre og bedre jeg Det "grå" bildet fra den 17. er en favoritt, nesten monokromt, selv om i farger! Takk for det. Nå var det lettere å se den spurven, uten at omgivelsen ble borte. Jo, er sant det. Også ble det ikke mindre rot.. altså sånn som jeg tenkte det skulle være. Også.. huff. Jeg har vært på kjøretur i dag for å se etter snøspurv. Så noen også, og tok en god del bilder.. men det var ingen som er noe å vise frem. Så da blir det et bilde av en fjellvåk igjen, litt dårlig kvalitet var det, men det syns ikke så godt på dette lille bildet. Hadde nok litt for rask lukkertid her, og glemte at man kan stille på den når man ser en ny fugletype, disse rører seg jo knapt i forhold til spurvene.. Likte egentlig denne også, men man ser ikke de fine vingene.. også er himmelen bare grå. Endret 24. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Har du mer å gå på i cropping på det siste her? Synes nemlig du har fått fram de nydelige tegningene og fargene på fuglen, skulle gjerne ønsket at den fylte litt mer av bildet 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Har du mer å gå på i cropping på det siste her? Synes nemlig du har fått fram de nydelige tegningene og fargene på fuglen, skulle gjerne ønsket at den fylte litt mer av bildet Er uten crop om jeg ikke skriver at det er crop. Sånn kanskje? -- Eller sånn? Syns hodet er så rart? Også ser man det feltet på fuglens høyre vinge som er helt uten detaljer. Endret 24. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Masse fint her, til og med noe så "kjedelig" som spruver (de er søte da) har du klart å få flotte bilder av. Synes det er vanskelig å plukke ut en favoritt, men punke-fuglen var jo ganske sjarmerende da. Og liker det enkle og rene bildet av spurven 17. april. Fikk lyst til å stjele temaet ditt i en senere fest, og hunden din! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Masse fint her, til og med noe så "kjedelig" som spruver (de er søte da) har du klart å få flotte bilder av. Synes det er vanskelig å plukke ut en favoritt, men punke-fuglen var jo ganske sjarmerende da. Og liker det enkle og rene bildet av spurven 17. april. Fikk lyst til å stjele temaet ditt i en senere fest, og hunden din! Takk for det, Anfall. Det er morsomt å konsentrere seg om noe. Også er det gøy å studere disse fuglene litt. Jeg anbefaler å ta temaet en fest. Men hunden, den er ikke min egentlig, det er en jeg passer, og han har det best akkurat her hos meg. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Jeg har bare to bilder i dag. Et av en gråspurv på taket og et av det jeg tror er en polarsisik. Siden jeg ikke har vist bilde av sistnevnte så blir det den i dag. Er egentlig en test på å ha IS påslått, noe jeg ikke er helt komfortabel med. Blir liksom litt sjøsyk og føler at jeg prøver kompanesere for IS'en med å flytte på kamera.. er sikkert ikke sånn, bare en følelse. Er litt croppet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå