Gå til innhold

BK: Natur/Miljøvideo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye bra bildemateriell og godt satt sammen med ulike musikalske tema. Actionmusikken til de steinlate selene var dog kanskje ikke så passende ?

 

Reagerte litt på at beskrivelsene dine stod øverst til vestre i en veldig stor font. Det som er mest vanlig er å kjøre det nederst til høyre i mindre skrift, men du får jo egentlig bedre med deg bildet mens du leser slik du har gjort det. Var dog uvant, og slikt drar litt fokus vekk fra hva du vil formidle.

 

Reagerte også litt på lydklippen i den sekvensen du hadde med onsite lyd. Kanskje best å kjøre clean og kutte den, evt. Fade den slik at den ikke blir så brå.

 

Panoreringene hakket litt. Usikker på om dette er i kilden eller under framvisning. Tror du finner en plugin til dette hvis du vil ha dem helt jevne. Det ser mye proffere ut og vil løfte det mye, siden du bruker det mye.

 

Dråpe-overgangen brøyt med alle de andre overgangene dine og ødela litt flyt.

 

Video etter rulleteksten bør være før den eller kanskje bakgrunnen mens du kjører den.

 

Nå høres det sikkert veldig kritisk ut, men dette er hvis du vil opp på broadcast standard. Hvis ikke kan du egentlig se bort fra det meste. De fleste brukerene legger ikke spesielt merke til slikt og ikke forventer dem det heller.

 

Summa summarum så var den verdt å se, og formidlet det den skulle. Det vises at du vet hva du holder på med filmteknisk og i klipp.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå høres det sikkert veldig kritisk ut, men dette er hvis du vil opp på broadcast standard. Hvis ikke kan du egentlig se bort fra det meste. De fleste brukerene legger ikke spesielt merke til slikt og ikke forventer dem det heller.

 

Der er jeg ikke enig. "Alle" har et forhold til proff videokvalitet, og sammenligner amatørvideoer med det, bevisst eller ikke. De punktene du har reagert på er kanskje ikke noe som alle vil kunne sette fingeren på, men er noe som gjør at de fleste vil tenke at den er "dårligere" enn proffe videoer, og dermed se på budskapet som mer amatørmessig også. Så snart dette er på plass vil hele videoen få et mer seriøst preg over seg, og budskapet vil da også bli tatt mer seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye bra bildemateriell og godt satt sammen med ulike musikalske tema. Actionmusikken til de steinlate selene var dog kanskje ikke så passende ?

 

Reagerte litt på at beskrivelsene dine stod øverst til vestre i en veldig stor font. Det som er mest vanlig er å kjøre det nederst til høyre i mindre skrift, men du får jo egentlig bedre med deg bildet mens du leser slik du har gjort det. Var dog uvant, og slikt drar litt fokus vekk fra hva du vil formidle.

 

Reagerte også litt på lydklippen i den sekvensen du hadde med onsite lyd. Ka skje best å kjøre clean og kutte den, evt. Fade den slik at den ikke blir så brå.

 

Panoreringene hakket litt. Usikker på om dette er i kilden eller under framvisning. Tror du fin er en plugin til dette hvis du vil ha dem helt jevne. Det ser mye proffere ut og vil løfte det mye, siden du bruker det mye.

 

Dråpe-overgangen brøyt med alle de andre overgangene dine og ødela litt flyt.

 

Video etter rulleteksten bør være før den eller kanskje bakgrunnen men du kjører den.

 

Nå høres det sikkert veldig kritisk ut, men dette er hvis du vil opp på broadcast standard. Hvis ikke kan du egentlig se bort fra det meste. De fleste brukerene legger ikke spesielt merke til slikt og ikke forventer dem det heller.

 

Summa summarum så var den verdt å se, og formidlet det den skulle. Det vises det at du vet hva du holder på med filmteknisk og i klipp.

 

 

 

Nå høres det sikkert veldig kritisk ut, men dette er hvis du vil opp på broadcast standard. Hvis ikke kan du egentlig se bort fra det meste. De fleste brukerene legger ikke spesielt merke til slikt og ikke forventer dem det heller.

 

Der er jeg ikke enig. "Alle" har et forhold til proff videokvalitet, og sammenligner amatørvideoer med det, bevisst eller ikke. De punktene du har reagert på er kanskje ikke noe som alle vil kunne sette fingeren på, men er noe som gjør at de fleste vil tenke at den er "dårligere" enn proffe videoer, og dermed se på budskapet som mer amatørmessig også. Så snart dette er på plass vil hele videoen få et mer seriøst preg over seg, og budskapet vil da også bli tatt mer seriøst.

 

 

 

Tusen takk for flott kritikk! Jeg mener det virkelig når jeg sier at det er deilig å få slik proff hjelp på punkter jeg lurer på.

 

Jeg er HELT fersk med video, har først med denne videoen faktisk tatt steget til å filme mye på fototurene mine.

​Sånn sett har jeg klart å lure deg litt, vidor ved at du sier det kommer frem at jeg vet hva jeg holder på med filmteknisk :thumbup:

 

Bruker Pentax K-5 og diverse optikk fra middelalderen og frem til idag :)

 

Skal ta disse punktene du beskriver absolutt med meg videre når jeg nå holder på med mars &april-video i samme serie. Altså med ca. samme innhold, bare vinterlig og vårlig :)

Lenke til kommentar

 

Nå høres det sikkert veldig kritisk ut, men dette er hvis du vil opp på broadcast standard. Hvis ikke kan du egentlig se bort fra det meste. De fleste brukerene legger ikke spesielt merke til slikt og ikke forventer dem det heller.

 

Der er jeg ikke enig. "Alle" har et forhold til proff videokvalitet, og sammenligner amatørvideoer med det, bevisst eller ikke. De punktene du har reagert på er kanskje ikke noe som alle vil kunne sette fingeren på, men er noe som gjør at de fleste vil tenke at den er "dårligere" enn proffe videoer, og dermed se på budskapet som mer amatørmessig også. Så snart dette er på plass vil hele videoen få et mer seriøst preg over seg, og budskapet vil da også bli tatt mer seriøst.

Ja, det er helt klart et aspekt av saken. Når man antar at noen sikter seg inn mot å være høvelig proff, så endres jo referanserammene for tolknig, noe som nok gjorde slik at jeg formulerte kritikken slik jeg gjorde. Hadde neppe gjort det om ikke presentasjonen var såpass gjennomtenkt og gjennomført. Det er nærmere proff enn amatør og krever ikke mange justeringene for å løfte det mye.

 

Det som skiller amatør fra proff er ofte i klarheten i formidlingen og å servere ting i en kjent innpakning som setter fokus på en sømløs opplevelse med innleving av seeren. Da ryker det å være litt spesiell og kreativ i redigeringen, og man blir litt grå og anonym/upersonlig for å ikke forstyrre budskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...