arnebergnoobie Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Jeg skal fjerne en vask og en toalett fra et rom i kjelleren. Det innebærer demontering og tetting av rør. Klarer jeg dette selv, og hvordan går jeg eventuelt fram, hva må kjøpes inn etc? Eller må jeg bite i det sure eplet og ringe en rørlegger? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Vil sterkt anbefale å kontakte rørlegger for denne jobben. Det ikke den store kostnaden på dette. Da får du det forskriftsmessig gjort og er bedre sikret hvis det skulle oppstå lekkasjer i ettertid. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Det kommer an på hvor glad du er i å fikse slike ting selv og ikke minst om du vet hva som må gjøres. Gjør du noe feil så risikerer du å fylle kjelleren med vann/kloakk. Det er neppe særlig interessant. Det er meget mulig at du klarer å gjennomføre dette og ikke minst få det til å bli bra, men det kan bli jævlig dyrt om du gjør noe feil. Det koster nok noen tusenlapper å få en rørlegger til å ta seg av jobben, men da har du i alle fall ditt på det tørre i forhold til forsikringen om noe skulle gå galt.Dette blir derfor en avveing av risikoen for at noe skal gå galt om du gjør jobben selv, mot kostnaden for å få en rørlegger til å ta på seg jobben. Hadde det vært min kjeller, så hadde jeg leid inn en proff for å gjøre jobben, på akkurat samme måte som at jeg ville leid en proff til å fikse bremsene på min hypotetiske bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå