Gå til innhold

Russland har invadert Norge

Nerowulf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hamstrer proviant på kolonialen, kjøper alt mulig høyfjellsutstyr, jaktrifle, setter meg i bilen og drar på fjellet. Blir litt "Mann mot natur", bare at jeg jukser med masse high tech turutstyr, jaktrifle (reinsdyr er gull) og proviant.

Lenke til kommentar

Instruksen på hva man skal gjøre står på KTK om man har slikt. Dette er et on-topic svar på en off-topic tråd.

On-Topic i off-Topic, blir like ille som Off-Topic i en On-Topic tråd. Stop that. :p

Nei, er vel bare å begynne å lære russisk går jeg ut fra. :confused:

Lenke til kommentar

Hadde jeg ikke hatt jobben jeg har hadde jeg dratt rett til Storbritannia. Jeg måtte nok blitt og hatt valget mellom å støtte Russerne eller jobbe mot de. Det samme valget måtte vi jo gjøre for ca 70 år siden også. Jeg liker å tro at jeg hadde hatt motet og viljen til å kjempe mot de slik mange av våre foreldre, besteforeldre og og oldefedre gjorde mot tyskerne.

Lenke til kommentar

Får bare håpe det skjer på dagen, er så dritt å bli vekket midt på natta så må man dusje, finne rene klær, pusse tenna, knyte sko osv... Ikke minst smøre niste og varme kakao til termosen. Blir kjempeforsinket. Er jo ikke rart at mobiliseringstiden er lang egentlig.

Men hadde nok gått bort til nærmeste militærleir og pent bedt om en HK417 og en spade og flyktet opp i fjellet og håpet at det er en stor stein i nærheten man kan gjemme seg under når russerne flyr over med FLIR-kamera..

Lenke til kommentar

Støtter denne. Faktisk har jeg noen ganger vurdert å lære meg russisk uansett for å være føre var, men føler det blir en i overkant pessimistisk, paranoid og pre-apokalyptisk greie å gjøre.

For min egen del ville jeg nok ha fått en telefon lenge før det havnet i avisen. Så da ville det bare vært å pakket sjøsekken, tredd på meg uniformen og på veien til basen ringt familie og nære og takket for meg.. :p

Lenke til kommentar

Støtter denne. Faktisk har jeg noen ganger vurdert å lære meg russisk uansett for å være føre var, men føler det blir en i overkant pessimistisk, paranoid og pre-apokalyptisk greie å gjøre.

For min egen del ville jeg nok ha fått en telefon lenge før det havnet i avisen. Så da ville det bare vært å pakket sjøsekken, tredd på meg uniformen og på veien til basen ringt familie og nære og takket for meg.. :p

Jeg vil tro det første tegnet til en invasjon er at all kommunikasjon blir stanset. Ergo mobil, telefon og internett blir ute av drift.

Lenke til kommentar

Får antagelig en telefon fra troppsjefen min om å møte opp på en leir ila. 2 dager.

Evt. raskere.

De neste ukene går nok med til ventetjeneste.

Alternativt trekker jeg ned i bunkeren på jobb, vanskelig å si når både HV "trenger" meg og at jeg jobber med relativt samfunnskritiske systemer som absolutt burde fungere i krig.

Stikke til skogs med AG tror jeg ett veldig, veldig lite mindretall kommer til å gjøre, folk flest kommer nok til å forsøke leve så normalt som mulig.

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke.

Om et større og sterke land tar over et mindre et er det bare fornuftig logistikk.

Du har selvsagt ikke noe imot å dele din rikdom med 29 andre mennesker? (som er ca forholdstall mellom Russland og Norge i folkemengde)

Som selvsagt er det russland ville gjort. Hvorfor ta over et annets lands ressursjer, om de ikke bruker det selv?

Så Norge sin økonomi vil gå ned på russisk standard (om ikke lavere, da ingen liker "utlendinger" som vi blir), mens russisk standard vil øke litt.

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke.

Om et større og sterke land tar over et mindre et er det bare fornuftig logistikk.

Du har selvsagt ikke noe imot å dele din rikdom med 29 andre mennesker? (som er ca forholdstall mellom Russland og Norge i folkemengde)

Som selvsagt er det russland ville gjort. Hvorfor ta over et annets lands ressursjer, om de ikke bruker det selv?

Så Norge sin økonomi vil gå ned på russisk standard (om ikke lavere, da ingen liker "utlendinger" som vi blir), mens russisk standard vil øke litt.

Har så jeg greier meg, så ikke stort bekymret for at noen tar over ressursene til Norge.

Lenke til kommentar

Hadde støttet totalt atomangrep over hele Russland både før og etter en evnt. invasjon! Imidlertid tør ikke Russland å gå så langt pga. at Norge er et vestlig land samt medlem av NATO og har gode forbindelser til både USA og EU. Russlands bytte er landene i Øst-Europa hvor de fortsatt har innflytelse.

Men for å svare på åpningsinnlegget hadde jeg tatt alt sammen som en spøk ved mindre det ble bekreftet fra offisielt hold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...