Gå til innhold

60" LED for under 10k?

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe ny til når skattepengene kommer i sommer, men for at det skal vært verdt det må det bli en 60", da jeg har 47" fra før. Hadde det ikke vært for problem med gjennskinn hadde plasma vært et enkelt valg, men jeg vil ha matt skjerm, så da er det lite aktuelt. Jeg vil ikke bruke over 10k, men klarer ikke å finne noe til under 10k. Er det noe jeg har oversett, eller bør jeg vente på et eventuelt tilbud? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://prisguiden.no/produkt/sharp-aquos-lc-60le651e-197932/detaljer

nå vet ikke jeg stua di eller noe sånt men 60" er på grensa til de fleste stuer. 55" er stort nok med 1080p oppløsning. skal selv ha meg minst 80" når 4k kommer med nordinære priser men ikke før
4k er ikke så langt unna og hvis du leter etter 60" til under 10 000 så betyr det at du ikek bryr deg om 3d og smart tv funksjoner og alt mulig slikt.
Da er det iallefall ikke lenge til 4k 60"+ blir på fornuftig pris, er det verdt for deg å oppgradere 47" - 60" 1080p når 4k er så kort unna? det er det store spørsmålet du bør stille deg selv ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Smart-funksjoner og 3D bryr jeg meg så lite om som overhode mulig, men etter det jeg har sett er det ikke lett å unngå. Det hadde vært morsomt med 4K, men om det får prisene ned på de med 1080p kan jeg godt leve med det. Jeg vil bare ha et stort og klart bilde når jeg spiller PS4. :p

Lenke til kommentar

problemet er at når du kommer i den størrelse du ønsker så bli ikke bildet så klart lengre. nettopp pga det kun er 1080p oppløsning. men det kommer selvfølgelig ann på avstanden du sitter på.

hvis du vil ha bildekvalitet burde du gå for samsung sine tver, og lg, dei to merkane fokuserer på bilde, kontrast, fargegjengivelse og klarhet og slike ting, bryr seg lite om lyden i tvet og alt det andre tullet men fokuserer på bildet.

samsung er overlegen på TVer i bildekvalitet etter HD kom

sitter selv med billig 4000kr 42" samsung tv som jeg bruker på PCen, og det har bedre og klarere og raskere bildet enn et dyrt tv fra sharp, panasonic, phillips og alle de andre kjente.
LG er ikke helt like god men ikke langt ifra, dei er au veldig flinke på fargegjengivelser og klarhet og selve bildekvailteten.

https://prisguiden.no/produkt/andersson-led5062uhd-pvr-196576

har testa anderson merke en gang tidligere og er bra bildekvalitet men ræva holdbarhet og resten :p
og legg merke til at kontrast forholdet der er ræva

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.prisjakt.no/category.php?k=107#rparams=l=s167792334

samsung er overlegen på TVer i bildekvalitet etter HD kom

Helt uenig..
Beste merkene mener jeg er Sony og Philips. Langt bedre bildekvalitet i tilsvarende prisklasse hos Samsung..
Skal du ha SmartTV er Samsung det beste vaglet. Bildemessig ville jeg valgt Sony, og allround-bruk Philips

Men til TS: Husk at du ikke kan forvente gull når du vil ha en 60" til under 10k. I linken er der TV fra 60" som er under 12k." Problemet" med alle desse er at de det gamle modeller :)
Hva er det du egentlig skal bruke TVen til?

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens. :) Jeg forventer ikke allverden for under 10k, men jeg håper at noen har forkastet funksjoner (smart-TV etc) i stedet for bildekvalitet når de har presset ned prisen. TVen skal brukes til å se på vanlige TV-programmer, spille PS4 og Xbox 360, og til å se litt film. :) Det beste er kanskje å vente på et godt tilbud? :)

Lenke til kommentar

Takk for svar folkens. :) Jeg forventer ikke allverden for under 10k, men jeg håper at noen har forkastet funksjoner (smart-TV etc) i stedet for bildekvalitet når de har presset ned prisen. TVen skal brukes til å se på vanlige TV-programmer, spille PS4 og Xbox 360, og til å se litt film. :) Det beste er kanskje å vente på et godt tilbud? :)

Samsung er gode på gimmick, design og markedsføring og lure selgere til å anbefale dem... på ren bildekvalitet er de på det beste litt over middels.

Når det gjelder Smart-TV funksjoner.... ta det med ro, du betaler knapt noe ekstra for disse funksjonene eller 3D for den del. Merk at Chromecast har innebygd smartfunksjoner og koster kun 290 kr...

Når det gjelder 3D så hvorfor ikke?

Kjøper du LG kan man for eksempel spille 2 player uten split-screen men gjøre slik at spillerne ser forskjellig bilde...

Lenke til kommentar

Ok :)

Då ville jeg uten tvil gått for denne:
http://www.lefdal.com/product/tv-lyd-bilde/tv/LC60LE751E/sharp-60-3d-smart-led-tv-lc-60le751e?scid=PRICECOMP_PRISJAKTNO

http://www.prisjakt.no/product.php?pu=1813589

Er en ny TV og har ekte 100hz.
Den også SmartTV og 3D, så jeg tror dette vil vere en god TV.
Denne koster normalt melllom 13-15000, men er på tilbud ganske ofte ser det ut som til 9995,-

Og denne kan jo du kjøpe på en lokal forretning i tillegg (Lefdal eller Elkjøp), så dra innom å se om de har (kanskje de har den utstilt og?) evt be dem bestille inn til deg :)

Denne er også relativ ny, lansert i 2013, så skal ha relativ ny/god teknologi :)

Endret av Brattus1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...