Gå til innhold

diskusjon.no - Norges mest irrelevante politikkforum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet her er vell for mange at det blir for generelt. Det er stort sett anarkister som prøver å skadeskyte velferdsstaten. Noe som for dem som ikke gidder å ta den endeløse diskusjonen videre bare blar seg forbi. Ellers har vi en og annen konspirasjonsteoretikere som poster filmer, skifter navn på den og skriver en tekst der det står noe som treffer dem som ikke gidder å se filmen dem poster.

 

Så at det er mye irrelevant for noen kan jeg nok forstå. Det er dog ikke værre enn at du bare slutter å lese i det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tildels enig med TS. En solid andel av postene på dette forum kommer fra brukere med svært ytterligående synspunkter og som videre har svært liten interesse av å komme med realistiske forslag til hvordan samfunnet kan endres.

 

Menmen, ønsker man en fruktbar diskusjon er det bare å ignorere disse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen få diskusjonsfanatikere diskuterer med hverandre som en sekt. Poenget er at INGEN leser hva som skrives her utenom et par moderatorer og et par andre sektmedlemmmer.

 

Det er vel det eneste stedet hvor diskusjonen er noenlunde sivilisert, så irrelevant vil jeg ikke si det er. Innholdet kunne kanskje vært bedre i en ideell verden, men det vil forhåpentlig forbedre seg etterhvert som folk blir eldre og mer belest *naive rådyrøyne*.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen få diskusjonsfanatikere diskuterer med hverandre som en sekt. Poenget er at INGEN leser hva som skrives her utenom et par moderatorer og et par andre sektmedlemmmer.

 

Det er vel det eneste stedet hvor diskusjonen er noenlunde sivilisert, så irrelevant vil jeg ikke si det er. Innholdet kunne kanskje vært bedre i en ideell verden, men det vil forhåpentlig forbedre seg etterhvert som folk blir eldre og mer belest *naive rådyrøyne*.

 

 

Jeg har inntrykk av at her er ganske mange voksne mennesker innom politikk og samfunndelen. Men at her er mye folk som muligens aldri kommer til å bidra med noe til samfunnet. Det kan jeg derimot si meg enig i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvor mange som leser diskusjoner de ikke deltar i. Men selv er jeg interessert i samfunnsspørsmål og leser gjerne en lang tråd uten å delta i diskusjonen. Jeg har lest mange gode innlegg, argumenter og interessante lenker her som jeg aldri ville kommet over hvis jeg kun hadde holdt meg til å se nyhetene og lese innlegg i Aftenposten. "Politikk og samfunn" har vært med på å forme måten jeg tenker på og standpunktet mitt i mange saker. Og kanskje finnes det flere som meg, som leser fordi de er interessert i et tema og ikke for å vinne en skyttergravsdiskusjon med andre "sektmedlemmer". Og kanskje noen av disse leser et veldig godt innlegg, blir overbevist og melder seg inn i et parti eller en organisasjon for å overbevise flere. Det blir nok ingen revolusjon for den ene eller andre siden ennå, men man må starte i det små. En liten forskjell kan nok diskusjon.no gjøre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Noen få diskusjonsfanatikere diskuterer med hverandre som en sekt. Poenget er at INGEN leser hva som skrives her utenom et par moderatorer og et par andre sektmedlemmmer.

Det stemmer ikke. Jeg vet at flere aktive politikere er eller har vært på dette forumet. Et par stortingsrepresentanter og ganske mange lokallags-, fylkes- og kommunepolitikere. Det er de jeg vet om. Jeg antar de fleste politikere på diskusjon.no velger psaudonym og anonymitet for å kunne diskutere friere enn med fult navn.

 

Forøvrig hadde det ikke vært meningsløst uten politikere her heller. Å diskutere politikk handler også om samfunnsforståelse og å lære. Verbale sparrepartnere er viktig for å drive tankevirksomheten sin videre, enten man bruker det aktivt i politikken, semipassivt på valgdagen eller ikke i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er medlem på Facebook-siden til alle de norske partiene jeg er interessert i og foretrekker å diskutere der. Der er også flere av deltagerne aktive politikere i de respektive partiene, slik at det man sier faktisk "når opp" til det beslutningstagende nivået. Jeg har selv hatt flere interessante diskusjoner der med mennesker som har verv i partiene og i et par tilfeller også med stortingsrepresentanter.

 

Diskusjonene her blir altfor ofte kuppet av folk med ekstreme synspunkter som er helt uaktuelle i den offentlige debatten og diskusjonene blir da irrelevante på den måten at problemstillingene som tas opp kun er av interesse for en sær, liten sfære som er helt usynlig i samfunnet ellers.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Liten notis: Det er lov å presisere i ein tråd at du ikkje vil ha diskusjon som går langt utanfor det som er realistisk. Td. at Norge skulle bli eit land utan ein stat innan 10 år. Det er plass for den diskusjonen óg, men dersom dei som opprettar tråden ikkje vil blande inn den slags, så er det lov å legge ned som ein regel for tråden.

 

Vil du diskutere skatter og avgifter innanfor dagens nivå, utan å blande inn null skatt og avgifter, så har du lov til det.

 

Me er klar over at enkelte har ideologiar som er veldig langt unna dagens situasjon, og i mange tilfelle veldig lite sannsnyleg. Moderatorlaget kan sjølvsagt gjere litt her, men det er i stor grad opp til brukarane å forme forumet. Ved å legge retningslinjer for trådar, og bruke rapportknappen, samt ha dialog med moderatorane, så kan ein kanskje få fleire diskusjonar som fleire kan delta i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diskusjonene her blir altfor ofte kuppet av folk med ekstreme synspunkter som er helt uaktuelle i den offentlige debatten og diskusjonene blir da irrelevante på den måten at problemstillingene som tas opp kun er av interesse for en sær, liten sfære som er helt usynlig i samfunnet ellers.

 

Jeg opplever ikke det som et problem. De fleste diskusjonene er aktuelle på et vis og det er lett å gjennomskue enkeltbrukere eller hele tråder som ikke er det. Man kan også lære noe av de diskusjonene som er på et urealistisk nivå. Som for eksempel trenger man ikke å ønske å avskaffe demokratiet, men man kan medgi at det har en hel del svakheter som man bør jobbe mot.

Lenke til kommentar

Irrelevante for hvem? De som deltar deltar vel stort sett for å debattere sine egne meninger og oppfatninger av verden, ikke for å påvirke lederene i landet her eller andre steder, da finnes det nok langt mer hensiktsmessige kanaler å fremme meningene sine i.

 

Utover det så støtter jeg meg bak Simen sin vurdering, det har verdi for personlig utvikling for de som deltar. Personlig begynte jeg å diskutere her fordi jeg liker å diskutere og fordi det er emner som interesserer meg, at bidraget er irrelevant for de det angår (og det er endel om ikke de fleste debattene med et mer internasjonalt preg over seg) betyr veldig lite for meg som faktisk deltaker

 

Ellers så er det også slik som Zeph påpekte, ytterligående meninger som går på tvers av formålet med tråden kan kvalifisere til off-topic og skilles ut i en egen debatt eller fjernes. Ideen er jo å forsvare et godt diskusjonsmiljø, ikke å gjøre det relevant i den større helheten (ihvertfall ikke foreløpig).

Endret av Rampage
  • Liker 2
Lenke til kommentar

diskusjon.no - Norges mest irrelevante politikkforum

Tja, da kan du muligens gi oss en pekepinn om hvor Norges mest relevante politikkforum befinner seg?

 

Jeg kunne jo tenke meg å delta i disse, forutsatt at de ikke sensurer meninger de ikke liker da?

 

Deltagelse i relevante fora hvor avvikende meninger sensureres er vel litt som å delta i den katolske kirken, relativt meningsløst for agnostikere og ateister, selv om den katolske kirken utvilsomt er svært relevant.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget er at INGEN leser hva som skrives her utenom et par moderatorer og et par andre sektmedlemmmer.

Det har nå gått litt over 24 timer siden du postet førstepost, og i den perioden har 762 moderatorer og sektmedlemmer lest hva du skrev.

 

 

Jeg må innrømme at jeg ikke fikk med meg at han nevnte moderatorer og to sektmedlemmer. Så jeg et tydligvis ikke en av de to :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...