Gå til innhold

Snelleproblemer


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en ferskvannstang inkludert en snelle på XXL for 1500,- Problemet her ligger med snellen, og jeg vurderer sterkt å stikke til butikken for å prøve å finne noe svar, men prøver meg her først og ser hvordan det går.

 

Når jeg surrer inn gøttet på snellen, så legger jeg fort merke til at det kommer mer gøtt i bunnen enn på toppen, men jeg tenkte ikke så veldig mye over dette i begynnelsen. Så kom første fisketuren i dag, og da ble det problemer etter problemer. De første kastene gikk greit nok, men etter det så begynte hele gøttet å floke seg rundt hele snellen når jeg sveiver inn. Jeg vet ikke om dette har noe med at det ligger mer gøtt i bunnen enn over, men jeg mistenker det. Ihvertfall så tok jeg av alt gøttet etter megafloken, og surret inn firelinen på nytt, og det samme problemet oppstod nok en gang etter bare noen få kast.

 

Jeg vet ikke om beskrivelsen min var så veldig god, men setter veldig stor pris på alle tips og svar!

 

På forhånd, tusen takk! :)

Endret av yyobro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du multifilament eller monofilament? Du har nok uansett fått et eksemplar som enten har en feil der spolene går raskere rundt når den er nede eller når den er oppe, eller at den rett og slett ikke går helt opp. Sånn skal det ikke være, så jeg ville tatt med hele pakken til XXL og byttet den. Dersom du forsatt har samme problemet etterpå må du bytte til en annen snelle. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Glemte helt denne tråden, så jeg beklager for seint svar.

 

Problemet er nå løst, det viste seg å være en reklemasjonsfeil da jeg reiste inn til nærmeste varehus for å få noen svar. Det morsomme var jo at jeg ble møtt av "fiskekongen" i butikken, som var en voksen kar som jobbet i jakt og fiskeavdelingen og som hadde alt innen fiskeutstyr på seg. Han begynte først å inspisere snellen, og sveivet litt frem og tilbake med den før han sa at snellen var helt fin og fungerte som den skulle. Veldig cocky var han, da han bare forlot meg der med snellen og begynte å tusle videre mellom hyllene. Da måtte jeg jo selvfølgelig stoppe han for å si "den fungerer jo ikke som den skal, når all snøret samler seg nederst på snellen og alt floker seg for hvert kast". Cocky som han er, så spurte han meg alvorlig om jeg hadde surret inn snøret selv eller om jeg hadde sveivet det inn. At han faktisk spurte meg om dette var jo utrolig nok, men jeg svarte jo med at jeg hadde sveivet det inn og at JA, jeg hadde snøret stramt når jeg sveivet. Han brydde seg jo selvfølgelig ikke så mye om dette og var lite interessert i å hjelpe meg, siden han mente jo at det var jeg som var problemet. Da måtte jeg faktisk be han komme med meg, og nærmest dra han med bort til hyllen der snellen var og faktisk vise at det var noe problem med snellen, og at det ikke var jeg som var helt blåst slik som han trodde. Var bra irritert da, fordi da hadde jeg allerede forklart hva som var gale i 10 minutter, men måtte fysisk vise han at snellen min ikke fungerte som snellen i hyllen. Etter det gikk han sin vei og henviste meg til en hyggelig ung dame som faktisk ga meg ny snelle, samt ekstra spinnere og ekstra fireline som et plaster på såret. Kan ikke si jeg var så veldig fornøyd med servicen der, men jeg gikk ihvertfall ikke tomhendt hjem igjen, så dagen endte med et smil på munnen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...