ZerothLaw Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Lurer på om noen har noe erfaring med Endomondo (sportstracker) i forhold til hvor pålitelig GPS-målingene er. Jeg har normalt løpt 3000 meter på en oppmålt bane, men da jeg ikke hadde mulighet til å bruke denne i dag valgte jeg en annen bane, og jeg brukte Endomondo for første gang i dag til å måle distansen. Jeg endte opp med en mye bedre tid enn hva jeg hadde forventet, og blir da litt skeptisk til om Endomondo kanskje har målt feil distanse. Noen som har noe erfaring til dette? Jeg skal måle opp en distanse med bilen en dag, og løpe den samme for å sammenlikne, men inntil da tenkte jeg å høre hva andre eventuelt hadde å si. Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 GPS er akkurat så nøyaktig som mobilen din klarer å gi. Det er ganske nøyaktig, nok til måling av distanser. Merk at hvis du løper mellom store bygninger så kan nøyaktigheten lide litt. Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 GPS er akkurat så nøyaktig som mobilen din klarer å gi. Det er ganske nøyaktig, nok til måling av distanser. Merk at hvis du løper mellom store bygninger så kan nøyaktigheten lide litt. Håper det stemmer iallefall. Hadde ikke gjort meg noe å forbedre meg såpass jeg gjorde på den distansen Det var åpent landskap, så skal ha hatt god satelittdekning. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 En GPS er ikke som et målebånd. Den tar imot signaler som gjør det mulig å kalkulere ut hvor den er på kloden. Det sivile signalet er ikke helt riktig, men at det skulle ha så mye å si at det blir stor feilmargin på 3000 meter er nok ganske usannsynlig. Hvis du kjenner en bestemt rute via f.eks et kart er det jo en enkel sak å teste om GPS' en er enig. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Sist gang jeg brukte appen klarte den bare å registrerer 3km på en distanse som er minst 6-8km lang, så jeg er ikke imponert i hvert fall. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Brukt den siden eg begynte å trene mer seriøst for drøyt et år siden. Synes GPS'en fungerer meget bra, du skal være temmelig innesperret av fjell og skog dersom den skal miste signalet. Bruker kun Endo og er meget godt fornøyd med den, og har testet noen løyper rundt her eg bor og GPS'en til Endo er så godt som dead on når det gjelder distanse osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå