Morgens Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 På 90-tallet bodde jeg ved en butikk som hadde mye digg pålegg, husker spesielt en ost vi kalte for "marinburger". Den var gul, luktet forjævlig men smakte himmelsk på brød. Tror vi skar med kniv og ikke høvel, men er usikker. Google hjelper ikke. Har lenge tenkt å finne den igjen, noen anelse? Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Kan det være ridderost? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg tror ikke det, dette var en liten kolonial i Homansbyen og vi kjøpte den i "delikatessen". Relativ kostbar, men for all del - ridderost ser veldig lik ut på bilder slik at jeg må prøve den uansett. Det er bare noe med den lukten som får frem gode minner. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Gul som i gulost (/hvitost) eller gul som i cheddar (oransje)? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 kan det være manchego ost? Ikke umulig, god match på utseende. Får ta en tur til byn og finne en ostebutikk. @Araho: Gul som hvit ost. Det pussige er at vi kalte den for noe ala marinburger... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 ridderost er som du beskriver og lukter skikkelig bæsj. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Vel, det er IKKE ridderost jeg mente. Kjøpte en på vei til jobb, spiste altfor mye av den..., spennende smak men ikke det jeg husker. Som sagt håper jeg en ostebutikk kan vite noe om det navnet. Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Etter bittelitt googling fant jeg denne osten: http://www.straehl.ch/en/cheese-varieties/arenenberger.htmlNavnet kunne jo bli til "marinburger" om man ikke hørte ordentlig hva det egentlig var. 2 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Er det sånn ost som er på burgere? Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Er det egentlige grunnen til toalettet ble tett? Lagde du mega burger 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Etter bittelitt googling fant jeg denne osten: http://www.straehl.ch/en/cheese-varieties/arenenberger.html Navnet kunne jo bli til "marinburger" om man ikke hørte ordentlig hva det egentlig var. Er helt enig i at navnet kan uttales slik for oss som ikke har peiling, hullene der stemmer bra. + Nei, det er ikke McDonalds ost. :-) Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Anbefaler å gå innom en ostebutikk. Kan anbefale Den Blinde Ku i Mathallen. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Har vært i Oslo, fant ikke igjen osten men fikk med meg ost for 2 mnd. Slike som Kiwi og Rema ikke har. Takk uansett. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Det kan hende du leter etter limburger, den lukter mye. http://en.wikipedia.org/wiki/Limburger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå