*F* Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Hei. For å oppsumere arbeidshistorikken min i Adecco: Firma1 (via Adecco) 30. Januar 2012 - 3. Februar 2012 ..andre oppgragsgivere en adecco i mellom her.. Firma1 (via Adecco) 20. Oktober 2013 - 20. Desember 2013Firma1 (via Adecco) 10. Januar 2014 - 3. Mars 2014Firma2 (via Adecco) 11. Mars 2014 - .. (avtalt til 31. Mars) Før dette jobbet jeg for et annet vikarbyrå hos andre kunder, men har også før nevnte stillinger jobbet i Adecco, nemlig følgende: Nå hr det seg slik at jeg i morgen skal på et lite møte (intervju?) med en ny mulig midlertidig ny stilling i Firma 1 via Adecco, dog i en annen avdeling, denne stillingen er et vikariat på 11 måneder. I utgangspungtet høres dette greit ut, men greia er at jeg har søkt på en annen jobb, dette er en fast jobb og er rett og slett å beskrive som drømmejobben jeg altid har sett etter. Denne har søknadsfrist 11.04, og intervjuer kommer etter det, så om jeg får denne eller ei vet jeg ikke. Vel, saken er den, i alle oppdragsbekreftelser jeg har fått på oppdrag står følgende: Oppsigelser: Se arbeidsavtaler Og i samme meldinger med oppdragsbekreftelser står det følgende: For øvrig gjelder vilkårene i din skriftlige arbeidsavtale og i personalhåndboken. Personalhåndboken er offentlig og kan finnes her: http://www.adecco.no/Tools/Documents/ADECCO_Personalhandbok.pdf La meg sitere hva jeg mener er relevant: ArbeidsavtaleArbeidsavtalen du har skrevet under bekrefter at det er Adecco som er din arbeidsgiver,og at det er Adecco som er ansvarlig for at du får lønn og feriepenger, samt at skatte-og trygdetrekk blir foretatt etter gjeldende regler i arbeidsmiljøloven, ferieloven ogfolketrygdloven. Arbeidsavtalen suppleres med en oppdragsbekreftelse for hvertnye oppdrag Dersom du slutterØnsker du å slutte, må du ta kontakt med oss snarest. En oppsigelse må alltid skje skriftlig– e-post er godkjent men sms er ikke godt nok. Er du i oppdrag gjelder den gjensidigeoppsigelsestiden som er avtalt i din ansettelseskontrakt. Flytter du ut av området, ikkeglem at vi har kontor over hele Norge og i mange land. Vi setter deg gjerne i kontakt meddet kontoret som er nærmest ditt nye bosted. Videre står det følgende i Arbeidsavtale. Arbeidavtale har jeg motatt 27.01.2012. Jeg siterer hva jeg føler er relevant her: Stilling Arbeidstakeren er ansatt som medarbeider i Adecco Norge AS, heretter kalt Adecco. Arbeidstakeren skal utføre arbeid som angitt i oppdragsbekreftelsen hos de oppdragsgivere som skal ha utført bemanningstjenester i henhold til oppdragsavtale inngått med bemanningsselskapet. Arbeidstakeren er inneforstått med at han/hun kan bli anvist annet arbeid, annen arbeidstid og/eller annet arbeidssted. Arbeidsforholdet begynner i henhold til oppdragsbekreftelse (se første oppdragsbekreftelse). For stillingen gjelder en avtalt prøvetid på 6 måneder. Hvis ikke annet er avtalt, er den gjensidige oppsigelsestiden fjorten dager i prøvetiden regnet fra oppsigelsen ble gitt. Hvis arbeidstaker har vært fraværende i prøvetiden, og fraværet ikke skyldes bedriften, kan prøvetiden forlenges med en periode som tilsvarer lengden av fraværet. Under arbeidet hos oppdragsgiver skal arbeidstaker arbeide etter oppdragsgivers instruks og kontroll, og følge oppdragsgivers arbeidsreglement og arbeidstid. Arbeidstaker har adgang til å påta seg arbeidsoppdrag for andre arbeidsgivere så fremt dette ikke skjer til fortrengsel for oppdrag arbeidstaker har påtatt seg i henhold til denne avtalen. Hvis arbeidstaker påtar seg oppdrag hos en annen arbeidsgiver etter at man har påtatt seg oppdrag i henhold til denne avtale kan det føre til oppsigelse eller avskjed samt erstatningsansvar. All dialog vedrørende ansettelse direkte hos oppdragsgiver skal avklares med Adecco i forkant. Arbeidstakere har ved ansettelsen avtalt en rett og plikt til å utføre ett konkret oppdrag. Ved det avtalte oppdragets utløp kan arbeidstakeren velge om og når han/hun vil ta nye oppdrag. Hvis arbeidstakeren ønsker nye oppdrag kan arbeidsgiveren ikke unnlate å presentere vedkommende i passende ledige oppdrag, med mindre det foreligger gyldig grunn til oppsigelse eller avskjed og dette formriktig gjennomføres. Opphør av arbeidsforholdet Etter prøvetiden har begge parter gjensidig rett til å si opp arbeidsforholdet med 1 måneds skriftlig varsel regnet fra første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted, jfr. for øvrig arbeidsmiljølovens regler for oppsigelse. Så til spørsmålet: Jeg har jobbet over 6 måneder for adecco, men aldri 6 måneder sammenhengende (kanskje vært ansatt, men ikke hatt oppdrag??) Det jeg lurer på er: Har jeg fremdeles prøvetid og kan si opp innen 14 dager, eller er prøvetiden over og jeg har en måned fra førstkommende måned? Endret 26. mars 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Adgangen til å ha prøvetid gjelder arbeidsavtalen og stillingen, ikke stillingens individuelle arbeidsoppgaver (her: oppdragene du får), jfr. arbeidsmiljøloven § 15-3 (7), og arbeidsavtalen din er mellom Adecco og deg. Slik jeg ser det har du dermed én måneds oppsigelsesfrist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå