RBW Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Vil bygge en gigantisk fabrikk med en kapasitet tilsvarende hele verdens produksjon.Slik kan Tesla bli verdens batterikonge (Ekstra) 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg JonasPB Skrevet 26. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 26. mars 2014 Med slike gjennomførte og interessante artikler begynner dette ekstra abonnementet å lønne seg Godt skrevet! 10 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Blir spennende å følge med videre på Tesla, håper de vinner fram : Og bra skrevet btw! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Må egentlig bare si meg enig i at dette er en bra skrevet artikkel. Må også si at det står stor respekt av hva Elon Musk driver med. Det er morsomt å følge med på både SpaceX og Tesla. Jeg eier selv en Model S, og en ting er iallefall sikkert, min neste bil når det blir på tide å bytte ut TMS'en kommer ikke til å bli en fosilbil. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Med denne nyheten begynner det vel å demre for noen og enhver hva som var temaet da Tesla og Apple angivelig snakket sammen for en tid tilbake: http://www.teknofil.no/artikler/apple-i-prat-med-tesla/157118 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Med denne nyheten begynner det vel å demre for noen og enhver hva som var temaet da Tesla og Apple angivelig snakket sammen for en tid tilbake: http://www.teknofil.no/artikler/apple-i-prat-med-tesla/157118 Jeg håper jo også på støtte for CarPlay i Model S! Lenke til kommentar
Newton Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Med denne nyheten begynner det vel å demre for noen og enhver hva som var temaet da Tesla og Apple angivelig snakket sammen for en tid tilbake: http://www.teknofil.no/artikler/apple-i-prat-med-tesla/157118 Jeg håper jo også på støtte for CarPlay i Model S! Det hadde vært en bonus for mange, uten tvil. La gjerne Tesla få høre det: http://www.teslamotors.com/en_AU/forum/forums/carplay-apple Lenke til kommentar
einzweidie Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Dette var flott og interessant skrevet! Veldig spennende dersom USA kan bli et foregangsland innen el-biler og batteriteknologi, og ikke minst flott om en kan bevege seg bort fra sjeldne mineraler og metaller utvunnet i konfliktsoner og land med tvilsom miljøprofil. Lenke til kommentar
espkna Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Enig med resten her. Godt skrevet og valuta for pengene. Jeg håper virkelig at Tesla slår an i enda større grad, slik at de kan fortsette dette innovative arbeidet. Og kanskje får vi se bedre batterier til alt annet som en bonus opp i det hele. Lenke til kommentar
Pyttagoras Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Jeg har fulgt Tesla i et par år nå med store øyne. Utrolig spennende innovasjon. Men vel så interessant som Space X og Tesla i mine øyne er Solar X. Jeg har lest at store deler av batteriproduksjonen fra giga-fabrikken skal brukes til stasjonære batteripakker for husholdning. Med tak fulle av solpaneler kan man med en 20-50kwh batteripakke i kjelleren være selvforsynt på elektrisitet store deler av året selv her oppe i nord med mindre belastning på vannmagasiner og svenske atomkraftverk og lavere strømpriser som resultat. Og sørover i Europa og i store deler av USA kan den enkelte husholdning gjøre seg helt uavhengig av el-nettet. Det synes jeg er vel så spennende som elbil-revolusjonen. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Jeg har fulgt Tesla i et par år nå med store øyne. Utrolig spennende innovasjon. Men vel så interessant som Space X og Tesla i mine øyne er Solar X. Du mener vel SolarCity? Lenke til kommentar
Pyttagoras Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Du mener vel SolarCity? :/ Du har nok helt rett. Takk for korreksjon. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Interessant artikkel! Mitt første fagbrev (for leeenge siden) var faktisk bil-elektro. Når noe blir implementert i bilindustrien så er det en garanti for utvikling - hvis det er mulig. Jeg undres på om folk som bor i California er sultne nok til å kjempe mot vinterveier og kulde. Inn til videre slenger jeg med et bensinaggregat i fall jeg er uheldig å kjøre meg bort. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Skal man tenke på miljøet bør alle kullkraftverk erstattes med atomkraftverk, da forsvinner ganske mye av utslippene. Endret 29. mars 2014 av Sjulimann 1 Lenke til kommentar
AndyA7 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Flott artikkel! Spennende lesing Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Batteridrevne kaffemaskiner? Å koke opp vann er så energikrevende at det desverre ikke kan drives av batteri. Selvsagt vil en fulladet Tesla S kunne levere strøm til å koke opp noen liter vann, men i bærbart utstyr blir det en selvmotsigelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå