Chizza Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei, har planer om å kjøpe p4 hk , men vet ikke helt hvilket. Bør jeg velge: Asus P4P800 Deluxe brikkesett i865pe eller bør jeg heller velge ett annet hk me brikkesett i875P men hvilket?. skal vel bruke en P42.6GHz 800Fbs. Jeg skal et Hk med veldig bra ytelse, men har ikke lyst å bruke for mye penger. runt 1400kr :-? Takk på forhånd. :wink: Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 helt klart et 875 kort! Har IC7 selv, og digger det nesten. Spytt inn et par lapper til og sitt igjen med gigabit lan på northbridge i tillen - IC7-G. Da har du et kort jeg digger Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Bør jeg velge: Asus P4P800 Deluxe brikkesett i865pe eller bør jeg heller velge ett annet hk me brikkesett i875P men hvilket?. skal vel bruke en P42.6GHz 800Fbs. Anbefales på det sterkeste. Det er faktisk et av de aller beste HK på markedet i dag. Har samme HK, stabil som fjell. Lenke til kommentar
Chizza Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Har Asus P4P800 Deluxe støtte for PAT eller bruker det Hyper Path. Er det noe stor ytelsemessig forskjell her? Lenke til kommentar
Chizza Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 eller det er vel det samme? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har Asus P4P800 Deluxe støtte for PAT eller bruker det Hyper Path.Er det noe stor ytelsemessig forskjell her? Eneste forskjell er at 865 kortene bare støtter pat ved synkron kjøring mellom minnet og cpu Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Se her: http://www.asus.com/products/mb/socket478/...-d/overview.htm Lenke til kommentar
Chizza Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Er der mye fordel i det eller har det lite å si`? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Tviler på at vi vanlige brukere merker noe.. Det viktigste er å vite at jeg har det, det er godt nok for meg. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Asus P4P800 er et bra kort har selv testet det , men det finns et bedre i prisklassen under 1400.- og det er Abit IS7 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Eneste forskjellen mellom P4P og P4C er at P4C tar ECC minne. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Abit....mmmm.. Hvorfor mmmmm er det fordi du har asus selv? Betviler du mitt utsagn så les tester, det slår faktisk asus C800E i de fleste tester og i et par deltester er det bedre enn MAX3 Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Min påstand er: -- Det er alt for mye tekniske feil på Abit i forhold til ASUS. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Min påstand er: -- Det er alt for mye tekniske feil på Abit i forhold til ASUS. Så enkelt er det. Den teorien ble vel grundig knust i en annen tråd her i går..? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Min påstand er: -- Det er alt for mye tekniske feil på Abit i forhold til ASUS. Så enkelt er det. Ja det er din påstand, hvor mange kort har du hatt fra de forskjellige levrandører som underbygger denne påstanden?? Jeg har minst10-15 hovedkort mellom hendene pr år disse består i hovedsak av asus, abit og msi. Min erfaring når det gjelder disse er at MSI er det mest feilfrie/stabile kort har aldri hatt problemer med dem deretter kommer abit, der har jeg opplevd feil på et til slutt kommer asus, med mest feil spesielt på P4C800 Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 OBS.. Har du tråden? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Man må jo se antall feil å forhold til antall solgte HK. Det spørs jo hvilke øyne man leser med også. Dersom man har et favoritt kort så ønsker mange kanskje å holde seg til denne fabrikkanten. Det er vel ingen HK som er dårlig av de tre du nevner. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Prøv et MSI Neo2 i en eller annen form, har selv et Asus P4C800 deluxe og et MSI Neo2 fis2r og sistnevte kort er en del raskere og har like mange tilkoblinger (SATA såvel som IDE) + en bundle som er bedre enn Asus. Kortet koster ca. kr 1455 hos komplett, mulig det er billigere andre steder. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Man må jo se antall feil å forhold til antall solgte HK. Det spørs jo hvilke øyne man leser med også. Dersom man har et favoritt kort så ønsker mange kanskje å holde seg til denne fabrikkanten. Det er vel ingen HK som er dårlig av de tre du nevner. Nei jeg har ikke noe favorittkort i så henseende, jeg bruker det kortet som er raskest/best der og da, driter i hva det står på det, men akkurat nå er Abit MAX3 best derfor står det i maskinen. Mine utalelser over baserer seg på erfaring, ved bruk ,testing og bygging av maskiner til andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå