Gjest medlem-98070 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hadde aldri trodd jeg skulle trenge å starte en forumtråd om java... Men jeg får seriøst ikke til å installere det. Nå har jeg prøvd i både Opera (standard nettleser), IE og Firefox. Er det så mye man får gjort galt...? Jeg går inn på java.com, laster ned og installerer (går ut av nettlesere først), går inn i nettleseren og funker fortsatt ikke. I Opera har jeg selvfølgelig merket av "Tillat Java". Er det bare meg som synes "moderne" nettlesere suger? Hadde aldri problemer med gamle versjoner av f.eks Opera, i tillegg synes jeg oppsettet var mye ryddigere. Hva skjer med å fjerne alt av knapper så man må kunne alle tastatursnarveier/"smart" bevegelser utenat? Husker jeg måtte google hvordan jeg i det hele tatt brukte bokmerker i den nye Opera. Det synes jeg sier mer om brukervennligheten enn noe annet. Jaja, end of rant. Håper noen kan hjelpe meg med java! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Har du sjekket Java Control Panel? (du finner det i Kontrollpanelet). Her kan man slå av Java for alle browsere. http://www.java.com/en/download/help/enable_panel.xml Men jeg har samme problemet. Jeg slo dette av i fjor, da de var mye bugs i Java. Men siden her jeg ikke fått slått det på igjen. PS: Har flyttet tråden til riktig kategori. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Om jeg ikke tar feil, så gjelder vel dette windows 8? Se om offline installer funker. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Har windows 7. Viste seg at jeg trengte 32 bit java, selvom jeg har 64 bit windows... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Du bruker 32-bit browser, som de fleste gjør. Men dette er da et valg som gjøres automatisk når du laster ned fra browseren, hvordan fikk du valget om 64-bit før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå