Teknologi-entusiasten Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hei, Jeg trenger en ny PC til spilling og bruk av den nye spillmotoren fra Epic Games, Unreal Engine 4 siden jeg skal begynne å modellere. Jeg har ett par spørsmål først. Trenger jeg å gå over til LGA 2011 for 3d modellering eller går jeg bare for en 4770k? Er G-sync verdt de ekstra kronene jeg må betale for et NVidia kort? Lukket vannkjøling eller luft? Jeg kommer til å overklokke, helst Intel og trenger ikke skjerm, tastatur eller mus. Er litt NVidia biased, men klarer å kjøpe AMD på grafikk siden. Prisen er som jeg skrev i tittelen 16k-17k, men jeg kan prøve å strekke meg til 18k hvis det gir meg et ytelses-hopp. Har laget ett par lister allerede: PC 1 PC 2 Takk på forskudd! (unnskyld for å lage enda en tråd på dette subforumet) Lenke til kommentar
paali Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Hei. Jeg ville ha valgt den første maskinen! Bedre skjermkort og bedre CPU. Hva med å vurder noe ekstra vifter og eventuelt vannkjøling av cpu? Lenke til kommentar
Teknologi-entusiasten Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Hei. Jeg ville ha valgt den første maskinen! Bedre skjermkort og bedre CPU. Hva med å vurder noe ekstra vifter og eventuelt vannkjøling av cpu? Jeg ville ikke kalt en 4770K, bedre enn en 4930K, men skjermkortet er definitivt bedre. Det ligger allerede et vannkjølingsystem i buildene (Cooler Master Seidon 240M). Når det gjelder vifter så er det 3 vifter inludert + de to viftene på kjøleren. Kan godt legge til ett par vifter hvis det ikke er nok med 5 vifter, eller er det nok? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) 4930K er bedre ja Kommer egentlig helt an på hvor mye du vil bruke på pcen Ang strømforsyningen, så har denne dårlig rykte på seg. Men Corsair har rettet opp i problemene. Men jeg kan egentlig ikke anbefale den helt enda. Sjekk ut tråden min ang strømforsyninger https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444&st=0 Endret 27. mars 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå